Jaśminowce a mszyce.

1. Data: 2007-03-12 09:37:47

Temat: Jaśminowce a mszyce.
Od: alfaro <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczów,

Jakiś czas temu usłyszałem , nie wiem tylko gdzie i od kogo, że
jaśminowce są doskonałym żywicielem mszyc, i że ich posiadanie w
ogrodzie zdecydowanie zwiększa populację tych milusich robaczków.
I teraz stoję przed dylematem - czy informacja ta jest niepotwierdzoną
plotką, i będę mógł zostawić te co mam jaśminowce w spokoju, i dosadzić
kolejnych kilka które mam zadołowane, czy też pozbyć się ich lub
przynajmniej mocno ograniczyć udział w nasadzenach.

Czy ktoś może potwierdzić lub zdementować tę informację.

pozdrawiam
Alfaro

2. Data: 2007-03-12 10:04:43

Temat: Re: Jaśminowce a mszyce.
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kolejnych kilka które mam zadołowane, czy też pozbyć się ich lub
> przynajmniej mocno ograniczyć udział w nasadzenach.

Jaśminowce są ładne, więc nie zważaj na robactwo,
tylko sadź krzewy, jak zaplanowałeś.

3. Data: 2007-03-12 10:19:33

Od: "alexander" <a...@N...PL> szukaj wiadomości tego autora

> jaśminowce są doskonałym żywicielem mszyc,

prawda to

4. Data: 2007-03-12 10:22:21

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> prawda to

I na koniec wątku pytanko: zna ktoś roślinę,
której mszyce nie lubią ?;-)

5. Data: 2007-03-12 13:00:48

Od: Krystyna Chiger <k...@h...people.pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus wrote:

> I na koniec wątku pytanko: zna ktoś roślinę,
> której mszyce nie lubią ?;-)

Jasne, nawet sporo. Z bardziej znanych - wrzosy, lawenda. Krzewy -
perukowiec, mahonia, ostrokrzew, pieris, lilak i cała masa innych.
Mszyce z jaśminowca nie przełażą na nic innego (nawet na drugi
jasminowiec :)) A zapach jest wspaniały, czuje się go dość daleko.
BTW, ktoś kiedyś mówił, że jaśminowiec komary przyciąga - no i niestety
nie miał racji. Komary wcale nie siedzą w jaśminowcach, tylko latają
wszędzie.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

6. Data: 2007-03-12 14:42:01

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

> [...]
> Mszyce z jaśminowca nie przełażą na nic innego (nawet na drugi
> jasminowiec :)) A zapach jest wspaniały, czuje się go dość daleko.

U mnie się widać jeszcze mszyce nie dowiedziały o jaśminowcach.
To znaczy mam jaśminowce, mam mszyce, ale nie mam mszyc na jaśminowcach.

A jeśli ktoś chce mieć wspaniały zapach, musi być ostrożny przy zakupie.
W tej chwili namnożyło się dużo odmian jaśminowców z bardziej okazałymi
kwiatami, ale praktycznie bez zapachu.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2007-03-12 14:47:59

Od: "Gusia" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jaśminowce są doskonałym żywicielem mszyc,

na moim jaśminowcu nigdy nie widziałam mszyc,
a rośnie sobie już kilkanaście lat...

pozdrawiam
Bogusia

8. Data: 2007-03-12 15:08:33

Od: alfaro <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger napisał(a):

> Mszyce z jaśminowca nie przełażą na nic innego (nawet na drugi
> jasminowiec :)) A zapach jest wspaniały, czuje się go dość daleko.

I ta bardzo optymistyczna wypowiedź powinna uspokoić moje jaśminowce,
gdyż nie dość że zostaną tam gdzie rosną, to i będzie ich więcej.
Zadołowane też doczekają się swoich stanowisk w ogrodzie.
Dziękuję za podtrzymanie mnie w przekonaniu że to zacna roślina która
mimo swej pospolitości nic z wdzięków nie traci.

Alfaro

9. Data: 2007-03-12 17:47:52

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gusia napisał:

> na moim jaśminowcu nigdy nie widziałam mszyc,
> a rośnie sobie już kilkanaście lat...

Mój przy balkonie jest zawsze oblepiony mszycami :-(
Na pobliskim lilaku, forsycji, tawule, pęcherznicy i winorośli
mszyc nie ma.

Pozdrawiam, Barbara

10. Data: 2007-03-12 17:50:09

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

boletus wrote:

> I na koniec wątku pytanko: zna ktoś roślinę,
> której mszyce nie lubią ?;-)

Ja znam, ja znam! Lawenda - mszyce jej nie tykaja, jelenie tez nie .
MB

Przycinanie brzozy?
gdzie kupić drzewka w internecie?
czy wierzba japonska juz powinna puszczac listki?
truskawki
przemarznięta budleja i tawuła