"tostowac" chleb czy nie ??

1. Data: 2007-03-18 09:08:19

Temat: "tostowac" chleb czy nie ??
Od: "Michal" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam takie male pytanko, zastanawiam sie co ma wiecej kalorii. Zwykla kromka
chleba, czy moze taka sama ale po obrobce termicznej w tosterze ? Na
chlopski rozum, ta z tostera powinna miec mniej- w koncu cos tam sie jednak
spalilo- utlenilo.
ktos moze wie co ma mniej kalorii i czy roznica jest zauwazalna ???

pozdr

2. Data: 2007-03-18 09:30:10

Temat: Re: "tostowac" chleb czy nie ??
Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal napisał(a):

> [...]
> chleba, czy moze taka sama ale po obrobce termicznej w tosterze ? Na
> chlopski rozum, ta z tostera powinna miec mniej- w koncu cos tam sie jednak

Przeciez ten produkt już wcześniej przeszedł obróbkę termiczną w
procesie pieczenia chleba ;))))

Przeciętna, sklepowa bułka tostowa, czy też chleb tostowy tzw pszenny
jest końcowym etapem procesu technologicznego, który w zasadzie
sprowadza się do całkowitego usunięcia wszystkiego co naturalne. Proces
ten polega na usunieciu z maki wszystkiego co naturalne a nastepnie
dodanie chemii przyspieszajacej fermentacje oraz regulujacej wypiek.
Potem robi sie z tego chleb tostowy. Nie ma więc żadnego znaczenia czy
te śmieci podgżejesz czy nie ;)

j.

3. Data: 2007-03-18 09:32:47

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Michal pisze:

> [...]
> spalilo- utlenilo.
> ktos moze wie co ma mniej kalorii i czy roznica jest zauwazalna ???

Roznica bedzie pomijalnie mala. Karmelizuje sie (utlenia) jedynie
wierzchnia warstwa pieczywa, i to nie calkowicie. Formalnie jednak masz
racje: tost bedzie mial mniej kalorii. Tak ze dwie mniej ;)

4. Data: 2007-03-18 16:35:04

Od: "Jurek dAq" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"januszek" <j...@p...irc.pl> a écrit dans le message de news:
s...@l...eu.org...
> Przeciętna, sklepowa bułka tostowa, czy też chleb tostowy tzw pszenny
> jest końcowym etapem procesu technologicznego, który w zasadzie
> sprowadza się do całkowitego usunięcia wszystkiego co naturalne.

no to o pikarnictwie tez nie wiele wiesz :), ale popytaj twoje misie moze
cos ci podpowiedza?

> [...]
> dodanie chemii przyspieszajacej fermentacje oraz regulujacej wypiek.
> Potem robi sie z tego chleb tostowy. Nie ma więc żadnego znaczenia czy

no no ale cie te misie "podkrecily!!!!!!

Jurek

5. Data: 2007-03-18 16:41:49

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek dAq napisał(a):

> no to o pikarnictwie tez nie wiele wiesz :), ale popytaj twoje misie moze
> cos ci podpowiedza?

Juruś, misiu, we Wrocławiu, gdzie mieszkam, na 700 tys ludzi przypada
kilka normalnych piekarni. Poznać je po kolejkach ;) Cała reszta to
pieczywo wytwarzane przemysłowo - takie śmieci, jak dla mnie. Jeżeli Ty
wiesz coś o czym ja nie wiem to słucham, jeżeli tak tylko sobie klikasz
to idź na forum onetu ;)

j.

6. Data: 2007-03-18 16:49:51

Od: "Jurek dAq" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"januszek" <j...@p...irc.pl> a écrit dans le message de news:
s...@l...eu.org...

> Juruś, misiu, we Wrocławiu,
>gdzie mieszkam,

biedny ten Wroclaw :(, ale moze tam klimat jakis szkodliwy jest, bo
wyjatkowo duzo tam (we Wroclawiu) nawiedzonych obroncow ludzkosci .

> na 700 tys ludzi przypada
> kilka normalnych piekarni. Poznać je po kolejkach ;)

i to jest "miernik"!? dziecko z ciebie, co wyjasnia te misiowa obsesje :)

>Cała reszta to
> pieczywo wytwarzane przemysłowo - takie śmieci, jak dla mnie. Jeżeli Ty
> wiesz coś o czym ja nie wiem to słucham,

jak Ty "bawiles" sie z misiami, problem pieczywa byl omawiany juz
wielokrotnie(i to na kilku grupach). Ale Januszek wyznawca intelo-diety, wie
juz wszystko i w kazdym temacie ekspertem jest. Idz sie pobawic z misiami,
tak bedzie lepiej dla wszystkich.

>jeżeli tak tylko sobie klikasz
> to idź na forum onetu ;)

tam mozna bezkarnie zasmiecac grupe takimi smieciami jak to co ponizej?

Jurek

7. Data: 2007-03-18 16:57:19

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek dAq napisał(a):

> biedny ten Wroclaw :(, ale moze tam klimat jakis szkodliwy jest, bo
> wyjatkowo duzo tam (we Wroclawiu) nawiedzonych obroncow ludzkosci .

Zazdrość? ;P

> [...]
> juz wszystko i w kazdym temacie ekspertem jest. Idz sie pobawic z misiami,

Ach... Cokolwiek...

> tam mozna bezkarnie zasmiecac grupe takimi smieciami jak to co ponizej?

To się nazywa 'sygnatura' lub 'sygnaturka' - pogooglaj. Moja nie narusza
Netykiety. Twoje posty o nie już tak...

j.

8. Data: 2007-03-18 18:56:46

Od: "Michal" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

PRIMO: swietnie ze na temat

SECUNDO: wskaz mi prosze fragment w ktorym pisalem o "specjalnym" chlebie
tostowym ??? zdajsie ze wyraznie pisalem o zwyklej kromce chleba..... nie ma
to jak czytanie ze zrozumieniem

9. Data: 2007-03-18 19:18:10

Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal napisał(a):

> SECUNDO: wskaz mi prosze fragment w ktorym pisalem o "specjalnym" chlebie
> tostowym ??? zdajsie ze wyraznie pisalem o zwyklej kromce chleba..... nie ma
> to jak czytanie ze zrozumieniem

W ZWYKŁEJ kromce chleba mieści się TYYYYYYLLLLLEEEEEE - tylko co z tego?
Na drugi raz pisz od razu, ze pytasz tylko po to aby uzyskac taka a taka
odpowiedz a inne zupelnie Ciebie nie interesuja i lepiej zeby Ci nie
odpowiadac bo od razu bedziesz walil z piachy w nos ;PPP

j.

10. Data: 2007-03-18 20:55:15

Od: "Jurek dAq" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"januszek" <j...@p...irc.pl> a écrit dans le message de news:
s...@l...eu.org...

> Zazdrość? ;P

no!!!! szczegolnie nawiedzonym i osaczaonym przez misie!

> Ach...

znowu te misie!?

> To się nazywa 'sygnatura' lub 'sygnaturka' - pogooglaj. Moja nie narusza
> Netykiety. Twoje posty o nie już tak...

ze zrozumieniem tego co czytasz tez masz problemy!? to juz przypomina jakas
lawine!!

Jurek

dyskusja w grupie
Tako rzecze guru