twarde miejsca w piersi

1. Data: 2004-10-08 13:28:27

Temat: twarde miejsca w piersi
Od: Posesjusz <p...@w...pl_spam_> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Ostatnio u mojej dziewczyny zauwazylismy (razem z nia:)) twarde miejsca w
dole prawej piersi(nie na skurze tylko w srodku piersi). Masujac piers,
przyciskajac w tym miejscu mozna wyczuc prawie bez problemu twardsze miejsca
takie nawet o dlugosci do 2 cm a moze nawet ciut dluzsze.
Co wiecej - dziewczyny mama miala wycinanego rok temu guza piersi, pojawil
sie wlasnie w tym miejscu. Dziewczyna sie boi ze mogl sie jej tez zrobic.
Ma ona dopiero 21 lat, radzilem jej by poszla jak najwszybciej do lekarza
ale nie slucha mnie - studiuje w innym miejscie, nie ma ksiazeczki zdrowia
studenta (bo im nie dali). Czy powinna sie spieszyc i jakimi argumentami
moge ja zmobilizowac ? Czym jeszcze moga byc te trawde miejsca (dwa) w dole
piersi ?

Posesjusz
ICQ: 3385742

2. Data: 2004-10-08 13:42:25

Temat: Re: twarde miejsca w piersi
Od: "MalGosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Posesjusz napisal
> [...]
argumentami
> moge ja zmobilizowac ? Czym jeszcze moga byc te trawde miejsca (dwa)

Moga to byc zmiany mastopatyczne (takie niegrozne zwloknienia). Ale
skoro mama Twojej dziewczyny miala guza, to oznacza, iz dziewczyna
jest w grupie podwyzszonego ryzyka. Dlatego tez takie zmiany nalezy
monitorowac, poniewaz trudno palpacyjne okreslic, czy to co sie
wyczuwa jest zwloknieniem czy tez juz moze guzkiem. Monitorowanie
polega przede wszystkim na robieniu usg piersi co najmniej raz w roku.
I wyslij ja koniecznie do lekarza!

pozdrawiam
Gosia

3. Data: 2004-10-08 13:49:46

Od: Posesjusz <p...@w...pl_spam_> szukaj wiadomości tego autora

Witaj MalGosia,

Dnia 8 października 2004 (15:42:25)
Na temat "twarde miejsca w piersi"
begin message:

> Moga to byc zmiany mastopatyczne (takie niegrozne zwloknienia).

Po jakim czasie zmiany mastopatyczne sie normuja (o ile mozna tak
powiedziec), po jakim czasie znikaja i juz wszystko jest ok ? Ona ma juz to
od jakiegos miesiaca.

Posesjusz
ICQ: 3385742

4. Data: 2004-10-08 13:54:46

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po jakim czasie zmiany mastopatyczne sie normuja (o ile mozna tak
> powiedziec), po jakim czasie znikaja i juz wszystko jest ok ? Ona ma juz
> od jakiegos miesiaca.

mama miala guza a ona chodzi z czyms w piersi od miesiąca?
i to nie jakis lump tylko studentka i nie wie ,ze trzeba z każda zmiana w
piersi do lekarza ,ludzie rece opadaja.
bierz ja za szmaty i do lekarza chocby prywatnie.!!!!!biegiem

p.

5. Data: 2004-10-08 14:51:39

Od: Posesjusz <p...@w...pl_spam_> szukaj wiadomości tego autora

Witaj pamana,

Dnia 8 października 2004 (15:54:46)
Na temat "twarde miejsca w piersi"
begin message:

> mama miala guza a ona chodzi z czyms w piersi od miesiąca?

no dokladnie, tez jej to mowie, wezme ja silą, dzieki

Posesjusz
ICQ: 3385742

6. Data: 2004-10-08 16:00:43

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najprawdopodoniej jest to gruczolako - włókniak, niegroźny. Ale z pewnością
warto wybrać się do lekarza.

Pozdr. Ewa

7. Data: 2004-10-08 17:29:42

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> no dokladnie, tez jej to mowie, wezme ja silą, dzieki

sorki z emoze za ostro poszła ale nie moge zrozumiec jak mozna bagatelizowac
tak poważna sprawe jak zdrowie ,rak w wczesnej fazie jest w 100%wyleczalny
,kobiety nie bójcie sie isc do lekarza !!!!!
p.

8. Data: 2004-10-10 14:05:35

Temat: bagatelizowanie? (bylo: twarde miejsca w piersi)
Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 8 Oct 2004 19:29:42 +0200, "pamana" <p...@w...pl>
wrote:

>sorki z emoze za ostro poszła ale nie moge zrozumiec jak mozna bagatelizowac
>tak poważna sprawe jak zdrowie ,rak w wczesnej fazie jest w 100%wyleczalny
>,kobiety nie bójcie sie isc do lekarza !!!!!

Niekoniecznie jest to bagatelizowanie.
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20
040716/SWIECIE/107160323

Nie to zebym straszyla. Raczej namawiam do doceniania dobrych lekarzy.

A lekarzy namawiam do tego, aby nie chronili dobrej slawy swojego
zawodu przez bronienie swoich kiepskich kolegow i twierdzenie, ze
przesadzamy i wyolbrzymiamy sprawy bledow lekarskich, lecz przez
eliminowanie ze swego srodowiska partaczy. To chyba lepszy, godniejszy
i skuteczniejszy sposob. Bo jakbyscie sie nie oburzali na kolejne
narzekanie na kolejnego lekarza, ludzie i tak swoje widza. Pewnie jest
Wam przykro czytac takie "rewelacje" jak na tej stronie i byc moze
odruchem naturalnym jest obrona. Ale IMO na lepsze Wam wyjdzie
krytykowanie pseudolekarza niz np. twierdzenie, ze gazeta klamie.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

9. Data: 2004-10-10 20:13:04

Od: "MałGosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Posesjusz napisał
> Po jakim czasie zmiany mastopatyczne sie normuja (o ile mozna tak
> powiedziec), po jakim czasie znikaja i juz wszystko jest ok ? Ona ma
juz to
> od jakiegos miesiaca.

Ja mam od 10 lat. Chirurg zaproponowal mi kiedys pigulki
antykoncepcyjne, ale nie skorzystalam.
Ponoc po ciazy guzki mialy zniknac lub znaczaco sie zmniejszyc.
Zobaczymy na wiosne :)

pozdrawiam
Gosia

Ortopdonta w Warszawie
psychiatria: impulsywność borderline ..
Re: Plywajace zmetnienie w ciele szklistym-pajaczki - gdzie usunac?
guzy
Nobel z medycyny