twarozek przez przypadek

1. Data: 2005-07-13 13:19:14

Temat: twarozek przez przypadek
Od: "marcysia" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Dziwna rzecz mi sie zdrarzyla- moze ktos mi wyjasni to zjawisko....
Czesto robie sama jogurt- gotuje mleko, dodaje lyzke jogurtu kupnego i po
2-3 dniach ( w lecie 1-2) mam jogurt.
Tym razem moj jogurt po 2 dniach rozwarstwil sie dzielac sie na serwatke i
twarozek ( nawet dosc kwasny)
Wszystko robilam jak zwykle, mleko soldnie sie przgotowalo- nawet wykipialo,
kuchnia jest zacieniona.....
Nawet jogurt dodalam tej samej firmy co zwykle.....
Twrozek pyszny, ale czemu sie zrobil?

Pozdrawiam
Marcysia

2. Data: 2005-07-13 18:03:06

Temat: Re: twarozek przez przypadek
Od: Sabina <g...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 13 Jul 2005 15:19:14 +0200, "marcysia" <b...@b...pl>
wrote:

> [...]
>kuchnia jest zacieniona.....
>Nawet jogurt dodalam tej samej firmy co zwykle.....

Dajesz jogurt do mleka cieplego czy wystudzonego - zimnego?

--
Sabina

3. Data: 2005-07-13 18:19:14

Od: "marcysia" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dajesz jogurt do mleka cieplego czy wystudzonego - zimnego?

wystudzonego, czasem letniego, nigdy goracego

4. Data: 2005-07-13 22:43:23

Od: Sabina <g...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 13 Jul 2005 20:19:14 +0200, "marcysia" <b...@b...pl>
wrote:

>wystudzonego, czasem letniego, nigdy goracego

Bo chyba najbardziej znana metoda na robienie jogurtu to wlanie jego
niewielkiej ilosci do mleka o temperaturze 40 stopni (czy moze 39),
trzyma sie to w cieple przez 8 godzin i jogurt gotowy.
Nie wiedzialam ze da sie zrobic jogurt tak jak piszesz, pomyslalabym,
ze w ten sposob powstanie po prostu siadle mleko. Podoba mi sie Twoj
sposob chyba bardziej, bo jak sie da za duzo bakterii to w moim
sposobie jak do tych 8 godzin dochodzi jest juz przekwaszone. No i
wydzieli sie czasem z tego serwatka, chociaz tego co powstaje nie
nazwalabym twarozkiem.. Ale moze cos tego rodzaju u Ciebie wyszlo? Za
duzo jogurtu/za mocny jogurt lub po prostu bylo zbyt cieplo i jogurt
zrobil sie wczesniej niz zwykle a potem sie przekwaszal?
Mi twarozek zamiast jogurtu wychodzi, kiedy wleje jogurt do mleka zbyt
cieplego. Ale to u Ciebie pewnie nie zaszlo.

--
Sabina

5. Data: 2005-07-14 14:17:31

Od: "telka" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcysia" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
.
> [...]
> wykipialo,
> kuchnia jest zacieniona.....
> Nawet jogurt dodalam tej samej firmy co zwykle.....

Może przyczyną jest upał?

Skrzydełka kurczaka w miodzie na grill
Kurczak "po wietnamsku" - czy ktos zna przepis???
szynka z dzika ->
tort czekoladowo czekoladowy - szukam
Sos śmietanowo-serowy z kurkami