typowy osiedlowy żywopłot- co to za roślina?

1. Data: 2003-06-04 06:05:06

Temat: typowy osiedlowy żywopłot- co to za roślina?
Od: "tommyt" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
bardzo proszę o informację, co to jest za roślina, typowy żywopłot, rosnący
na większości osiedli mieszkaniowych, szczególnie takich z lat 50-60,
roślina lisciasta, o bardzo drobnych liściach, dająca trudny do pokonania
gąszcz, dużo takich żywopłotów można zauważyć na warszawskim starym
Mokotowie, przycinanych na wys. ok 1,2m i szerokości 40-50cm.
pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2003-06-04 06:49:15

Temat: Re: typowy osiedlowy żywopłot- co to za roślina?
Od: "Marek" <M...@w...usun_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ligustr?.
Marek.

3. Data: 2003-06-04 06:56:06

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bbk121$1jn1$1@news2.ipartners.pl tommyt
<t...@w...pl>napisał(a):

> bardzo proszę o informację, co to jest za roślina, typowy żywopłot,
> rosnący na większości osiedli mieszkaniowych,

Hejka. Podejrzewam, ze to ałycza zwana u nas mirabelką. :-)
Pozdrawiam słonecznie Ja...cki

4. Data: 2003-06-04 09:35:48

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a) w wiadomości: ...
> Hejka. Podejrzewam, ze to ałycza zwana u nas mirabelk?. :-)

U nas tez tak zwana :)
Wystarczy, by watkodawca sprawdzil, czy roslina ta ma kolce, czy nie (dobrze
by bylo tez sprawdzic ulozenie lisci na pedach - naprzeciwlegle, czy
skretolegle; oraz czy liscie te sa pilkowane czy calobrzegie). Ja stawiam na
ligustr.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2003-06-04 09:40:34

Od: "tommyt" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Hejka. Podejrzewam, ze to ałycza zwana u nas mirabelką. :-)
> Pozdrawiam słonecznie Ja...cki

mirabelka ?? nie, na pewno nie, mirabelki to takie śliwki (chyba ze to inna
mirabelka), a tam nie ma żadnych owoców
Tomek

6. Data: 2003-06-04 09:44:53

Od: "Gallilleo" <gallilleo@SPAMEROM_NIEpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na większości osiedli mieszkaniowych, szczególnie takich z lat 50-60,
> roślina lisciasta, o bardzo drobnych liściach, dająca trudny do pokonania

Na 90% to liguster/liguster

7. Data: 2003-06-04 11:13:53

Od: "tommyt" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gallilleo" <gallilleo@SPAMEROM_NIEpoczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bbkf2t$qtt$1@atlantis.news.tpi.pl...
> rosnący
>
> Na 90% to liguster/liguster

znalazłem już, dziękuję ,tak to ligustr
pozdrawiam
Tomek

8. Data: 2003-06-08 16:58:51

Od: Elfka <k...@g...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

On 2003-06-04 08:05, tommyt wrote:
> [...]
> gąszcz, dużo takich żywopłotów można zauważyć na warszawskim starym
> Mokotowie, przycinanych na wys. ok 1,2m i szerokości 40-50cm.

Oczywiscie ze Ligustr :) Mokotow nimi zasadzony.
Elfka

Karolina Budzyńska
"Laudamus veteres, sed nostris utimus annis" - Ovidius
(Chwalimy dawne lata, lecz żyjemy w naszych)

Kiedy tarlo
Za wysoko przycięty żywopłot
gorąco i sucho
Ziemia pod ogródek wrzywno owocowy