tyrania lepszych, kultura winy

1. Data: 2008-07-02 11:11:50

Temat: tyrania lepszych, kultura winy
Od: Marek Krużel <e...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://tinyurl.com/3lyevs

do wyboru jest poczucie winy z powodu gorszości, albo z powodu
niewłaściwych kryteriów, nieusuwalna gorszość może skłonić
do koncentracji na innych kryteriach lepszości, takich które
nie rzutują negatywnie na samoocenę, a nawet ją budują dzięki
możliwości wartościowania innych... w każdym razie łatwiej
znaleźć sobie ofiary, niż budować samoocenę przez działania
pozytywne, np. uwalnianie innych od poczucia gorszości,
ale można też oczywiście łączyć przyjemne z pożytecznym...

2. Data: 2008-07-02 13:12:58

Temat: Re: tyrania lepszych, kultura winy
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fragment:

<<K.M.: Można się zastanowić, z jakiej kultury zamieniliśmy się w jaką.
Kiedyś kobiety były karmiąco-wchłaniające, mocne, mięsiste, dające
odpoczynek, ukojenie, w ich ramiona można się było zapaść.
To, co się teraz stało, jest kastracją kobiety, pozbawieniem jej mocy.
Bezwłose, plastikowe dziewczyneczki, kościste i sztywne, do patrzenia
bardziej niż do dotykania.

W.E.: Kastrujemy również mężczyzn. Moda lansuje androginicznych,
wydepilowanych chłopców albo umięśnione roboty w garniturach...

K.M.: Robimy wszystko, by nie być tacy, jak nas natura prowadzi.
By się nie starzeć, nie wyglądać na dorosłych, którzy przeszli już
przez wiele różnych etapów życia. [...]

W.E.: To przejaw zewnętrznego, przedmiotowego traktowania siebie.>>

Artykuł ma 4-y strony i na każdej wybuchałem śmiechem.
Dawno się tak nie ubawiłem tekstem_na_100%_serio.
Ufff...

Dzięki. :)

--
CB

3. Data: 2008-07-02 13:33:33

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Krużel" <e...@a...pl> wrote in message
> [...]

eeee tam.
Bycie normalnej wagi (a nie otylym) jest oznaka zdrowia.

Wiec tacy ludzie uchodza za bardziej atrakcyjnych,
szczegolnie gdy w spoleczenstwie liczy sie pierwsze wrazenie -
tym bardzie gdy kontakty miedzyludzki sa przelotne.

I nie wiem czemu ta pani zwala wine na "kulture"
- to media wciskaja do glowy idee a nie kultura.

Im bardziej jednostka poddaje sie
glupiej propogandzie medialnej i np. sie objada,
tym staje sie mniej atrakcyjna.

Na propagande medialna czesto zwracam uwage
na tej grupie.

Pozdro,
Duch

4. Data: 2008-07-04 08:13:19

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch, wyjaśnij: dlaczego skoro media są takie niedobre, to nie
pozbędziesz się telewizora, radia i nie odetniesz się od gazet
i internetu (w tym również artykułów takie jak ten, który
skomentowałeś)?

Takie np wiadomości na newsach to także część mediów,
którym ulegasz.

Czy czujesz się gwałcony przez media?

--
CB

5. Data: 2008-07-04 08:59:20

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"cbnet" <c...@n...pl> wrote in message
> [...]
> pozbędziesz się telewizora, radia i nie odetniesz się od gazet
> i internetu (w tym również artykułów takie jak ten, który

głowny nurt mediow to dezinformacja.
I trzeba o tym mowic.
W tej dezinformacji,
mozna wylowic prawdziwe informacje i dlatego sie
nie odcinam zupelnie.

A jesli czytam to glownie czytam media niszowe i wybranych publicystow
- tam mozna sie czegos dowiedziec.
Telewizor i radio wlaczylem ostatnio jakies 4 tygodnie temu.
Pozdro,
Duch

6. Data: 2008-07-04 09:10:57

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uważasz, że lepszy dla społeczeństwa byłby brak mediów?

--

> [...]
> - tam mozna sie czegos dowiedziec.
> Telewizor i radio wlaczylem ostatnio jakies 4 tygodnie temu.

Zakaz palena w Holandii
dzieci lubią arbuzy :)
MAM DOBRY HUMOR
Jaja, czyli homagium