ujawnianie nazwisk dłużników spółdzielni

1. Data: 2005-07-09 12:54:55

Temat: ujawnianie nazwisk dłużników spółdzielni
Od: "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

W naszej spółdzielni zaległości czynszowe wynoszą ponad 1mln złotych.
Ostatnio dowiedzieliśmy się, że w naszym bloku z opłatami zalega blisko 50%
mieszkańców. W związku z tym, nie mamy zwrotów za CO, fundusz remontowy jest
skąpy, nie remontują nam chodników, windy, nie zmieniają okien itd.

Wiem, że nie wolno publikować nazwisk dłużników (co zresztą uważam za
pomylony pomysł), ale może możnaby to było ominąć publikując listę pod
tytułem: "tym państwu dziękujemy za terminowe opłacanie czynszu" i lista
nazwisk. Mogłoby to spowodować, że ludzie, którzy nie płacą z cwanaiactwa
poczuliby nareszcie wzrok potępienia na sobie, usłyszeliby parę gorzkich
słów, może wtedy zaległości zmniejszyłyby się choć trochę.

Doradźcie czy zgodne jest to z prawem, może doradzicie inny sposób
rozwiązania tego problemu? Patrząc na inne bloki widzę, że mieszkam w coraz
większych slumsach...

Agata

2. Data: 2005-07-09 15:04:52

Temat: Re: ujawnianie nazwisk dłużników spółdzielni
Od: alugastrin <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-07-09 14:54, Agatek napisał(a):
> [...]
>
> Doradźcie czy zgodne jest to z prawem, może doradzicie inny sposób
> rozwiązania tego problemu? Patrząc na inne bloki widzę, że mieszkam w coraz

http://tiny.pl/qhfh Nie wiem czy ci cos pomoze, mowa tam o udostepnianiu
danych czlonkow wspolnoty innym czlonkom wspolnoty w okreslonych
sytuacjach. Nie ma nic na temat sposobu udostepniania, o to czy
wywieszenie ich na klatce nie jest nielegalne trzeba by pytac GIODO.
Gdyby sie okazalo nielegalne to mysle ze mozna to obejsc wieszajac dane
adresowe i inicjaly najemcy czy wlasciciela.

--
alugastrin || email: N/A
"Nagle zdałem sobie sprawę, że pistolet, bomby, rewolucja

3. Data: 2005-07-09 19:36:32

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 9 Jul 2005 14:54:55 +0200, Agatek napisał(a):

> Doradźcie czy zgodne jest to z prawem, może doradzicie inny sposób
> rozwiązania tego problemu? Patrząc na inne bloki widzę, że mieszkam w coraz
> większych slumsach...

U nas w spółdzielni wywieszają np listy mieszkań
do drugiego etapu odczytu liczników (gdy w pierwszym
się "nie udało"). Skoro w takim celu mozna publikować
adresy, to pewnie i w innym też.
Bez nazwisk - lista lokali zalegających z czynszem.
Ale czy to coś pomoże? Ludzie są coraz bezczelniejsi.
U mnie pod blokiem wieczorem ustawia się kolejka
limuzyn-kombi, z których po kolei wysiadają wypicowane
panie lub panowie w garniturkach, otwierają bagażnik
i wyrzucają po około 3 wielkie wory smieci do _naszego_
(opłacanego przez nas) śmietnika.
Krew mnie zalewa jak widze tych "oszczędnych" właścicieli
domków. Wielkie paniska, w morde.. Chyba zacznę robić
fotki i wrzucać w internecie. Moim zdaniem to jest
zwykła _kradzież_.

Sorry za OT
Pozdrawiam
Miroo

4. Data: 2005-07-10 11:40:56

Od: "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alugastrin" <...@...pl> napisał w wiadomości

[...]

Dzięki, pokaże sąsiadowi- studentowi prawa, może coś się doczyta w tym
bełkocie :) Mam przynajmniej punkt zaczepienia w rozmowach ze spółdzielnią.

Agata

5. Data: 2005-07-10 12:36:20

Od: " Zora" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl
> [...]

> domków. Wielkie paniska, w morde.. Chyba zacznę robić
> fotki i wrzucać w internecie. Moim zdaniem to jest

Kradzież. A pomyśl, że są miejsca, gdzie wieczorem do kontenera dokładają się
biedni sklepikarze ze stosami kartonów, wiadrami zgniłej marchewki itp :(
Jak chce się mieć to trzeba oszczędzać, nie?

6. Data: 2005-07-11 06:58:24

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 9 Jul 2005 14:54:55 +0200
"Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> wrote:

> [...]
> pomylony pomysł), ale może możnaby to było ominąć publikując listę pod
> tytułem: "tym państwu dziękujemy za terminowe opłacanie czynszu" i

wydaje mi sie, ze jak ludzie (placacy) wyraza na to zgode - nie bedzie
najmniejszego problemu
moze spoldzielnia powinna rozdac takie wnioski z prosba o podpisanie
(ze zgadzaja sie na wywieszenie nazwisk jako oplacajacych czynsz),
i jak ktos sie zgodzi - zrobic liste. Jak ktos sie nie zgodzi to po
pierwszej liscie (zakladajac, ze oplaca) zgodzi sie szybciutko ;-)

Sierp

7. Data: 2005-07-11 07:01:17

Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> cwanaiactwa poczuliby nareszcie wzrok potępienia na sobie, usłyszeliby
> parę gorzkich słów, może wtedy zaległości zmniejszyłyby się choć

Byłem kiedyś u znajomych i na klatce wisiała lista lokali, którym
spółdzielnia dziękuje za terminowe uiszczanie należności. Więc może w
ten sposób? Wywiesić tych, co płacą?

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

8. Data: 2005-07-11 07:23:28

Od: "ls" <sochalu_wytnij_to1234@um_wytnij.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik Agatek napisal(a):
>W naszej spółdzielni zaległości czynszowe wynoszą ponad 1mln złotych. ...

u nas rowniez sa klopoty z nieplacacymi lokatorami
nasza spoldzielnia wydaje co kwartal gazetke i w ostatniej gazetce
widnieje tabelka:
ulica, nr bloku, nr mieszkania, kwota zaleglosci, uwagi
twierdza przy tym, ze zrobili wczesniej ekspertyze prawna, ktora wykazala,
ze moga taka tabelke wydrukowac
jakis czas temu podawali tylko liczbe mieszkan na klatke - wynikalo z
tego, ze w mojej nie placi polowa lokatorow
pozniej napisali, ze bedzie taka dokladna tabelka i co sie okazalo?
w mojej klatce jest teraz tylko pieciu dluznikow - zatem straszak
podzialal
niestety moj blok i tak zajmuje niechlubne czwarte miejsce w calej
spoldzielni i za kare bedzie jednym z ostatnich remontowanych :(
pozdr.
ls

Wanna z hydromasażem - co kupić
Pomalowanie łóeczka dla dziecka - jaki lakier?
Pralka
Półki na książki
Zakup lodówki co wybrać siemens czy bosch