ulubione i sprawdzone salatki

1. Data: 2004-04-05 20:16:52

Temat: ulubione i sprawdzone salatki
Od: "Reniaszka " <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Znalazlam juz sporo przepisow na salatki, ale najbardziej interesowalyby
mnie
takie sprawdzone, przetestowane i ulubione :-) Czy mozecie podzielic sie
swoimi salatkowymi recepturami ? Na Wielkanoc bede miala cala rodzine wiec
chcialabym sie troche popisac czyms innym a nie ciagle jarzynowa :-)
Pozdrawiam - R.

1. Data: 2004-04-05 21:34:49

Temat: Re: ulubione i sprawdzone salatki
Od: "starsza" <s...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Reniaszka " <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Witam!

Witaj:)

> Znalazlam juz sporo przepisow na salatki, ale najbardziej interesowalyby
> mnie
> takie sprawdzone, przetestowane i ulubione :-)

Służę (skład na dużą miskę):
2 puszki tuńczyka
2 puszki kukurydzy
1 puszka ananasa
2 cebule
starty żółty ser - ok. 10 dkg

puszki otworzyć, ananasa pokroić,
wszystko wymiąchać razem w misce,
pokroić drobno cebulę i sparzyć (wrzątkiem)
wsypać cebule i ser do już przygotowanej
sałatki, dodać sól, pieprz i 2-3 łyżki majonezu (jak
kto lubi), można posypać czymś zielonym dla koloru
wymiąchać, odleżakować w lodówce

Smacznego:)

starsza

1. Data: 2004-04-05 22:05:12

Od: "Magdalena W." <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> mnie
> takie sprawdzone, przetestowane i ulubione :-) Czy mozecie podzielic sie
Prosze. Potrzebujesz:
kurczaka upieczonego
puszke ananasa (w kawalkach)
puszke kukurydzy
2 jablka
2-3 pory
majonez, curry (w proszku)
Kurczaka w kosteczke, pory w talarki, jablko obrac i w kosteczke. Do miski
razem z ananasem i kukurydza - oczywiscie odsaczonymi. Wymieszac z majonezem
i curry - okolo lyzki, tu juz musisz sama probowac czy nie za ostre -
zostawic na co najmniej 2 godziny, zeby sie przegryzlo.

Pozdrawiam
Magdalena

1. Data: 2004-04-05 22:05:12

Od: "Magdalena W." <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-04-06 08:08:00

Od: "Reniaszka " <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki Wam bardzo ale moze ktos jeszcze ma jakies ciekawe i SPRAWDZONE przez
siebie przepisy?
Pozdrawiam przedswiatecznie - R.

1. Data: 2004-04-06 09:00:43

Od: "Mika" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Reniaszka " <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> Dzieki Wam bardzo ale moze ktos jeszcze ma jakies ciekawe i SPRAWDZONE
przez
> siebie przepisy?

dołączam się do prośby..mam ochotę na sałatkę owocową:)

1. Data: 2004-04-06 09:33:37

Od: "Aneta Kuhny" <a...@n...tangram.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Reniaszka " <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> przez

Cześć!
Moja ukochana sałatka .... od razu mówię, że nie jest wykwintna ale za to
jaka smaczna .....

- ugotowane i pokrojone w dość grubą kostkę ziemniaki (ok. 1 kg)
- kilka ogórków kiszonych
- 2 cebule pokrojone w drobniutką kosteczkę
- puszka groszku konserwowego
- majonez
- sól
- pieprz

Wszystko wymieszać i wstawić na jakiś czas do lodówki.

I jeszcze jedna ... tym razem bardzo kolorowa i chrupiąca (na Święta będzie
na pewno bo się rodzina domaga)

- szklanka ryżu basmati (trzeba ugotować na sypko)

- puszka lub 2 tuńczyka w kawałkach w sosie własnym
- kilka (w zależności od wielkości) ogórków kiszonych
- mały ogórek zielony
- po połówce kolorowych papryk (żółta i czerwona)
- pęczek rzodkiewek
wszystko powyżej pokroić w kosteczkę
- majonez (może być wymieszany z śmietaną)
- sól
- pieprz

Wszystko wymieszać i wstawić do lodówki. Najlepsze po paru godzinach kiedy
zdąży się "przegryźć" i puścić sok :-)

Pozdrawiam.
Aneta

1. Data: 2004-04-06 10:02:15

Od: "Aska" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mnie
> takie sprawdzone, przetestowane i ulubione :-)

- paluszki krabowe
- swieze ogorki
- majonez
- sok z cytryny
- sol, pieprz, ewentualnie odrobina cukru

Paluszki krabowe nalezy obtoczyc w dloniach tak, aby latwo je bylo podzielic
na "wlokienka" (mozna tez oczywiscie pokroic w kosteczke), ogorka pokroic w
krotkie, drobne paseczki (lub kostke). Majonez proponuje dodac w ostaniej
chwili przed podaniem salatki, bo ogorki puszczają sok i potem to nieladnie
wyglada.

- paluszki krabowe
- gotowane jajka
- majonez
- sol, pieprz, sok z cytryny

Wszystko w kostke. Mozna dodac groszek.

- gotowe, sklepowe tortelini serowe lub warzywne (a jak kto toleruje
glutaminian sodu, moze byc i miesne)
- rukola
- swieze papryki
- cukinia
- czarne oliwki
- marynowane cebulki ze sloika
- przecisniety przez praske czosnek
- oliwa z oliwek
- tarty parmesan
Tortelini oczywiscie ugotowac, papryki w paski, cukinie w bardzo cienkie
plasterki, jezeli jest czas, to dobrze by bylo, gdyby całosc (acz bez
rukoli) sie przegryzla przez noc. Potem dodac rukole i posypywac sobie
parmesanem i - w miare potrzeb - podlewac oliwa.

Wszystkie salatki sprawdzone i czesto jedzone

Joanna

1. Data: 2004-04-06 10:20:37

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Reniaszka wrote:
(...)

> Czy mozecie podzielic sie
>swoimi salatkowymi recepturami ?

Najprostsza, najtańsza i oczywiście bez majonezu :-)
Ugotowane ziemniaki pokroić w drobną kostkę, dodać posiekaną
cebulę (mało), koperek (dużo), sół, pieprz, trochę bazylii i trochę
oliwy. Wymieszać. Doskonała do śledzi, ale i bez śledzia dobra.

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

1. Data: 2004-04-06 10:53:32

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Reniaszka " <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Czy mozecie podzielic sie
> swoimi salatkowymi recepturami ?

Sprawdzona:
- kurczak wędzony
- jajka na twardo
- ananas z puszki
- kukurydza z puszki
- fasola biała z puszki
- fasola czerwona z puszki
- moze być jeszcze soczewica z puszki lub fasola kolorowa z puszki
- cebula
- pieczarki marynowane (kilka)
Kurczaka, ananasa, cebulę, jajka i pieczarki pokroić w kostkę (kurczaka w
większą niż resztę), pozostałe składniki odsączyć z puszki. Wyszstko
posolić, popieprzyć, dodać majonez (ja rozrabiam go ze śmietaną i odrobiną
musztardy) i wymieszać. Niestety ilościowo robię na tzw. "oko". Smacznego.
Pozdrawiam - Gośka z Lublina

Prosba - przepis na salatke z paluszkow krabowych i grejpfrutow
wesola grupa
nalesniki po grecku
Re:Dla smakoszy piwa
Flaczki i kotlety z boczniaków