umowa o prace - na jaki czas?

1. Data: 2004-11-02 16:09:30

Temat: umowa o prace - na jaki czas?
Od: poe <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Na jaki czas zawiera sie umowe o prace z nauczycielem kontraktowym?
(wymiar godzin: 19/18)

W KN napisano:
"4. Stosunek pracy z nauczycielem kontraktowym nawiązuje się na
podstawie umowy o pracę zawieranej na czas nieokreślony, z zastrzeżeniem
ust. 7."

Czy oznacza to ze dyrekcja MUSI czy MOZE zatrudnic na czas nieokreslony?
Ja odbieram to jako obowiazek dyrektora, natomiast dyrekcja ma na ten
temat inne zdanie.

Wbrew pozorom okres zatrudnienia ma duze znaczenie (kredyt w banku)

pozdrawiam
poe

2. Data: 2004-11-02 16:57:36

Temat: Re: umowa o prace - na jaki czas?
Od: baldhorse <b...@i...precz.maszyno_irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

ZTCW
do czasu az delikwent sie nie sprawdzi umowy zawierane sa od wakacji do
wakacji (od 01.09 do 31.08)

3. Data: 2004-11-02 17:16:23

Od: poe <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik baldhorse napisał:

> ZTCW
> do czasu az delikwent sie nie sprawdzi umowy zawierane sa od wakacji do
> wakacji (od 01.09 do 31.08)
Czyli zapis w KN jest "tak sobie, zeby ladnie wygladalo"?

pozdrawiam
poe

4. Data: 2004-11-02 17:29:28

Od: baldhorse <b...@i...precz.maszyno_irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli zapis w KN jest "tak sobie, zeby ladnie wygladalo"?

zapis sobie a ci ktorzy "daja" ci wyplate sobie

5. Data: 2004-11-02 17:32:23

Od: "Roman Stachowiak" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "baldhorse" <b...@i...precz.maszyno_irc.pl> napisał w
wiadomości news:MPG.1bf1daeee1a8d270989858@news.tpi.pl...

> ZTCW
> do czasu az delikwent sie nie sprawdzi umowy zawierane sa od wakacji
> do
> wakacji (od 01.09 do 31.08)

Oczywiście dyrektorzy chwytają się różnych sztuczek, zatrudniając np.
nauczyciela na tzw. zastępstwo na czas określony.
Podstawową jednak formą zatrudnienia nauczyciela kontraktowego jest
obecnie umowa na czas nieokreslony. Do niedawna istniał zapis, że
nauczyciela kontraktowego zatrudniało się na czas określony, jednak nie
krótszy od czasu trwania stażu na nauczyciela mianowanego. Obecnie tylko
od nauczyciela zależy, czy zechce on podjąć taki staż.
Zapis w KN nie jest wyłącznie "pro forma". W końcu jest to zapis bardzo
wyraźny
"4. Stosunek pracy z nauczycielem kontraktowym nawiązuje się na
podstawie umowy o pracę zawieranej na czas nieokreślony, z zastrzeżeniem
ust. 7."
NAWIĄZUJE się, a nie MOŻNA nawiązać.

--
RomanS
http://www.gimnazjum.pl/karta Karta rowerowa w szkole

6. Data: 2004-11-02 18:10:04

Od: poe <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Roman Stachowiak napisał:
> [...]
> "4. Stosunek pracy z nauczycielem kontraktowym nawiązuje się na
> podstawie umowy o pracę zawieranej na czas nieokreślony, z zastrzeżeniem

Tylko jak to wytlumaczyc dyrektorowi i nie zostac calkiem bez pracy?

pozdrawiam
poe

7. Data: 2004-11-02 19:34:34

Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

poe <p...@i...pl> napisał(a):

> [...]

Tak naprawdę dyrektor musiałby w sądzie jednoznacznie udowodnić, że te
warunki do zatrudnienia na czas nieokreślony nie istnieją. W grę wchodzi
niewiele możliwości: likwidacja placówki, "wygaszanie" twojego przedmiotu,
zastępstwo... Jeżeli nie zachodzą, to twoja umowa tak naprawdę jest
automatycznie umową zgodną z kn, czyli na czas nieokreślony. Nauczyciele bez
problemu wygrywają takie sprawy w sądach pracy.

> Tylko jak to wytlumaczyc dyrektorowi i nie zostac calkiem bez pracy?

Bezosobowym pismem złożonym na sekretariat.
"Z uwagi na niemożliwość wzięcia kredytu bankowego, proszę o zmianę
postanowień mojej umowy o pracę na zgodne z art. 10 ust. 4 Karty
nauczyciela" - albo coś w tym stylu.
Jeśli się boisz teraz, odczekaj do wakacji, bo wtedy już minie
trzymiesięczny termin ewentualnego wypowiedzenia, więc dyrektor nie będzie
cię mógł zwolnić co najmniej przez jeden rok szkolny.

Myślę jednak, że nie ma się co tak bać. Szanuje się ludzi, którzy mają
wiedzę o przysługujących im prawach i potrafią ją w sposób nieroszczeniowy
wykorzystać. Pomiata się ludźmi, co to się wszystkiego boją, w szczególności
boją się zabiegać o swój własny interes.

RG

8. Data: 2004-11-05 10:58:46

Od: poe <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Roman G. napisał:
> [...]
no i jednak 3 lata....
uczepil sie dyrektor tego ust. 7
czyli "jezeli wymaga tego organizacja szkoly"
ehh...

pozdrowienia
poe

9. Data: 2004-11-05 18:25:21

Od: Aneczka <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik poe napisał:

> no i jednak 3 lata....
> uczepil sie dyrektor tego ust. 7
> czyli "jezeli wymaga tego organizacja szkoly"
> [...]

to się ciesz bo u mnie wszyscy dostali umowy na rok (mianowani też)

dofinansowanie szkoleń
ile sa wazne egzaminy?
Czy tylko kurator lubuski działa na szkodę uczniów?
OT - Kurs C++ na Raszyńskiej (W-wa)
nauczycielka nas gnebi