unia europejska - farmaceuta + lekarz

1. Data: 2002-12-29 21:39:07

Temat: unia europejska - farmaceuta + lekarz
Od: "Przemek" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos wie czy w uni bedzie można mieć dwa zawody - lekarza i farmaceuty ?
Bo w polsce nie może tak być.

Pozdrawiam
Przemek

2. Data: 2002-12-30 06:52:14

Temat: Re: unia europejska - farmaceuta + lekarz
Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemek" <s...@p...com> napisał w wiadomości
> Czy ktos wie czy w uni bedzie można mieć dwa zawody - lekarza i farmaceuty
?
> Bo w polsce nie może tak być.

W Polsce można mięć te dwa zawody, tylko nie można ich równocześnie
wykonywać ;)

--
Wojciech "IRenka" Olender
mailto:a...@p...pl

3. Data: 2002-12-30 13:17:31

Od: "jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

--
In God we trust, all others must present data
Użytkownik "APZW" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Przemek" <s...@p...com> napisał w wiadomości
> ?
> >

> W Polsce można mięć te dwa zawody, tylko nie można ich równocześnie
> wykonywać ;)

Nieprawda, taka sytuacja dotyczy kogos kto ma skonczony wydz. lekarski i
stomatologiczny. Natomiast nie mozna zrobic np. lekarskiego, a po nim
farmaceutycznego. Przynajmniej tak mnie uczono na studiach, jestem po
lekarskim, a jak to jest w zyciu to nie wiem

4. Data: 2002-12-30 23:23:49

Od: Lukasz Komsta <l...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jurek napisał:

> stomatologiczny. Natomiast nie mozna zrobic np. lekarskiego, a po nim
> farmaceutycznego. Przynajmniej tak mnie uczono na studiach, jestem po
> lekarskim, a jak to jest w zyciu to nie wiem

Czy aby na pewno? Może to być co najwyżej kwestia uchwały senatu
uczelni... Nie słyszałem o żadnym rozporządzeniu czy ustawie, która by
zabraniała. Przypuszczam, że jeśli na AM w Lublinie na farmację dostałby
się lekarz, to mógłby normalnie studiować (jeśli zdałby egz. wstępny).
Na pewno są osoby, które są mgr analityki medycznej, a studiują
farmację. O lekarzach nie słyszałem. A jak sobie wyobrażasz weryfikację?
Każdy kto składa papiery ma podpisać oświadczenie, że nie jest lekarzem???

--
* Lukasz Komsta * LK4107-RIPE *
* http://www.komsta.net/ * ICQ 14892426 *

5. Data: 2002-12-31 15:11:39

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jurek" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> farmaceutycznego. Przynajmniej tak mnie uczono na studiach, jestem po
> lekarskim, a jak to jest w zyciu to nie wiem

jeszcze 4 lata temu razem z zona studiowal w tej samej grupie lekarz
medycyny - czyli mozna bylo, chyba ze teraz cos nowego znowu wymyslili - ale
wg mnie to bylaby jawna dyskryminacja i w kazdym sadzie taki ktos by wygral.
inna sprawa czy po wygranej sprawie skonczylby ta farmacje :). a co do
wykonywania zawodu - 5 lat jest wazne prawo wyk zawodu lekarza i jakos nie
widz eproblemu zeby co roku zmieniac zawod - rok parzysty -aptekarz,
nieparzysty -lekarz - inna sprawa co na to twoi pacjenci :) a razem - tzn
rano lekarz, popoludniu farmaceuta - czemu nie?

Adam

6. Data: 2003-01-02 07:34:08

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> rano lekarz, popoludniu farmaceuta - czemu nie?

A temu nie że jedna osoba nie może być równocześnie dysponentem leku i go
wydawać (czytaj czerpać korzyści z zadysponowanego leku).

Taki układ jest w krajach unii dopuszczony tylko i wyłącznie w Holandii.

Co do ograniczeń w samym studiowaniu to nic nie słyszałem. Owszem w czasach
komuny trzeba było mieć specjalne zezwolenie na studiowanie drugiego
fakultetu ale te czasy już zdaje się dawno minęły.

7. Data: 2003-01-05 20:50:30

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> rano lekarz, popoludniu farmaceuta - czemu nie?

Znam taka osobe!
Rano przymuje w gabinecie jako "rodzinny" a po poludniu goli do apteki. Nie
widze w tym nic dziwnego. Kazdy ma prawo studiowac to co chce i jesli tylko
zda wstepny i spelni wszystkie warunki to dlaczego nie mialby studiowac?
Inna sprawa, ze lekarz wykonujacy swoj zawod nie moze byc WLASCICIELEM
apteki.
To prawda ze rozdzielono zawod aptekarza i lekarza, lekarz nie moze wydawac
lekow - bo nie jest farmaceuta, a aptekarz nie moze leczyc - bo nie jest
lekarzem, ale jak jest to moze. Znam taka osobe ktora skonczyla najpierw
farme, a potem medycyne i wykonuje te dwa zawody jednoczesnie!!!
Pozdrawiam! Pharmacist.

8. Data: 2003-01-05 21:04:09

Od: "AnusiaK" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jurek <s...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aupgr9$4km$...@n...tpi.pl...
> [...]
> farmaceutycznego. Przynajmniej tak mnie uczono na studiach, jestem po
> lekarskim, a jak to jest w zyciu to nie wiem

w zyciu jest tak, ze mozna, takze obecnie. w tej chwili na warszawskiej
farmacji studiuje lekarz, zatem nikt studiowac nie zabrania...

pozdrawiam
ania

9. Data: 2003-01-11 11:30:42

Od: "marcin" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pharmacist <p...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:avf8fa$i87$...@n...tpi.pl...

> Znam taka osobe!
> Rano przymuje w gabinecie jako "rodzinny" a po poludniu goli do apteki.

........... a utrzymuje się z kostnicy.................

Pozdrawiam
Marcin

10. Data: 2003-01-11 16:06:46

Temat: Re: farmaceuta + lekarz
Od: "Marek" <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pharmacist" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

> Znam taka osobe!
> Rano przymuje w gabinecie jako "rodzinny" a po poludniu goli do apteki.

Witam.

jeśli jesteś zlośliwy lub naiwny pisząc o tym to : daj na niego namiar do
okręgowej(-ych) izby lekarskiej i aptekarskiej i zobaczysz co się będzie
dzialo :))) !!!

Tak naprawdę problem jest nieco inny i co do rozdzielności zawodów w pewnym
sensie niesymetryczny.
Tzn. w lekarzowi nie wolno sprzedawać leków a farmaceucie prowadzić praktyki
(stosowne prawo do samodzielnego poszukania)
Lecz co to znaczy sprzedawać ? a co znaczy prowadzić ? i tu oświeceni
urzędnicy kierują się decyzjami Naczelnego Sądu Administracyjnego - a przed
ponad pięciu laty temu byla sprawa dotycząca lekarzy gdzie określono że
sprzedaż to nie tylko ta bezpośrednia lecz i ta poprzez zatrudnione osoby
(więc praca i wlasność odpadają no może jedynie rozmyte spólki kapitalowe i
najlepiej takie co są na gieldzie -no ale zalóż taką aptekę).
Więc reansumując : wykonując zawód lekarza nic nie możesz mieć wspólnego z
apteką (może jedynie męża lub żonę) natomiast wykonując zawód aptekarza nic
nikomu nie zabrania prowadzić np. niepubliczny ZOZ, inną formę praktyki z
zatrudnieniem lekarzy (bo o ile wiem w NSA nikt nic takiego nie orzekal).

Co do nierówności stosowanego prawa wobec tych dwu grup zawodowych to może
sprawa dla tegoż samego NSA lub Trybunalu Konstytucyjnego..?? a to trwa lata
więc jesli wierzysz że coś to da to ją zalóż i czekaj na wyniki :))

A tak wogóle to jeśli znasz taką osobę której udaje się pewnie na terenie
róznych izb aptekarskiej i lekarskiej lawirować to lepiej o tym nic nie
mówić .!!! Jest ona może użyteczna dla swoich pacjentów lecz stanowi latwą
zdobycz dla nawiedzonych urzędników z tych dwu instytycji.

Do przemyślenia bo ja to już przerabialem.

Marek

Poszukiwane leki
cefalosporyny
Rybia łuska
Lek
OZNACZANIE BIALEK W TKANCE MIEKKIEJ (METODA LOWRY'EGO)