uprawa frezji

1. Data: 2003-02-26 11:15:24

Temat: uprawa frezji
Od: "flybee" <f...@r...nweveoewstrerrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów.
Chciałabym zasięgnąć informacji na temat uprawy frezji. . Interesują mnie
wymagania glebowe, nasłonecznienie, nawożenie, podlewanie tego typu kwiaów
cebulowych. Kiedy cebule frezji wysadza się do gruntu? Gdzie je lepiej
uprawiać, w doniczkach na balkonie czy wysadzać je bezpośrednio do gruntu?
Pozdrowienia

2. Data: 2003-02-26 13:26:11

Temat: Re: uprawa frezji
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"flybee" <f...@r...nweveoewstrerrada.pl> wrote in message
> [...]
> cebulowych. Kiedy cebule frezji wysadza się do gruntu? Gdzie je lepiej
> uprawiać, w doniczkach na balkonie czy wysadzać je bezpośrednio do gruntu?

Moje doswiadczenie z frezjami w gruncie jest jak najgorsze.
Probowaly kwitnac pozna jesienia zamiast na wiosne i oczywiscie
nic z tego nie wyszlo. Widac myslaly, ze sa u siebie w Afryce Poludniowej.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2003-02-26 13:42:02

Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie w gruncie, jak dotad, gdy juz zdecydowaly sie wyrosnac z cebul, to i
kwitly. Zdecydowanie lepiej biale, niz mieszanki kolorow. W zeszlym roku,
byly takie, ktore caly sezon przelezaly w glebie. Nie rosly, nie gnily i
nawet nikt i nic ich zjesc nie chcial. :-)))

Pozdrawiam
Asia

4. Data: 2003-02-26 14:26:00

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"flybee" <f...@r...nweveoewstrerrada.pl> wrote in

> Gdzie je lepiej uprawiać, w doniczkach na balkonie czy wysadzać je
> bezpośrednio do gruntu? Pozdrowienia

Z moich doswiadczen wynika, ze zdecydowanie w doniczce w domu. Uprawiamy
tak juz kilka lat, bo w gruncie to byla pelna porazka. Co roku nam kwitna,
chociaz z poczatkowej mieszanki kolorow ostaly sie same zolte. Siedza juz w
doniczce od jakis 2 tyg, niedlugo powinny wylezc na wierzch i w
marcu/kwietniu zakwitnac - chociaz data kwitniecia jest ruchoma - czasem
siedza dluzej, czasem krocej; kiedys zakwitly dopiero w lipcu...
Potem sobie rosna, w lecie zasychaja im liscie, cebulki ida w trociny i az
do nastepnego lutego leza.
Jedynym problemem sa przedziory - jak sie pojawia, to sie zalamac mozna.
Pozdrowienia - Ewa Sz.
PS.Wazne jest, zeby do czegos lodyzki z kwiatami przytroczyc, bo sie latwo
lamia.

Irysy holenderskie
Irga rosnie:-))
Rosliny okrywkowe?