usówanie sladów kamienia na armaturze i płytkach - skuteczny sposób

1. Data: 2005-02-13 16:28:07

Temat: usówanie sladów kamienia na armaturze i płytkach - skuteczny sposób
Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Pytanie jest prawie tak stare jak istnienie tej grupy. Po przeczytaniu wielu
wątków poświęconych temu zagadnieniu zauważyłem że często jako skuteczny
środek na kamień wymienia się ocet (co tez po próbach sam potwierdzam). I tu
moja prośbą o pomoc. Ocet bardzo dobrze się sprawdza przy usuwaniu kamienia
z małych przedmiotów które można zanurzyć na dłużej w occie, ewentualnie z
pojemników/naczyń do których można wlać ocet. Problem występuje gdy mamy do
czynienia z dużymi płaszczyznami pionowymi lub zakamarkami np. baterii,
wówczas ocet dość szybko wysycha/wyparowuje i nie ma tej skuteczności
usuwania kamienia. Poszukuje sposobu aby na dłużej utrzymać warstwę octu na
mytej powierzchni np. w postaci żelu ale nie mam pomysłów z czym połączyć
ocet aby otrzymać taka postać. Może ktoś ma inne pomysły jak opóżnić
parowanie octu ale aby jednocześnie zbytnio nie zmniejszyć jego stężenia na
mytej powierzchni.

2. Data: 2005-02-13 20:00:54

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gomez" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ocet aby otrzymać taka postać. Może ktoś ma inne pomysły jak opóżnić
> parowanie octu ale aby jednocześnie zbytnio nie zmniejszyć jego stężenia

Ja do tego używam żel Tytan do czyszczenia ubikacji.

Witek

3. Data: 2005-02-14 07:23:22

Od: "Tomek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> wówczas ocet dość szybko wysycha/wyparowuje i nie ma tej skuteczności
> usuwania kamienia. Poszukuje sposobu aby na dłużej utrzymać warstwę octu
na

Wedlug mnie (sprawdzony sposob mojej mamy) jezeli chodzi o wlasnie baterie
to najlepiej owinac ja dosc dobrze kawalkiem szmaty i nasaczyc octem. Ocet
wtedy tak szybko nie wysycha i mozna od czasu do czas uzupelnic jego ilosc
na szmacie. Ocet w koncu calkiem tani jest. Ja to u siebie tez robie i
rezultat jest bardzo dobry.

Tomek
t...@w...pl
GG: 986254

4. Data: 2005-02-14 20:34:19

Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja do tego używam żel Tytan do czyszczenia ubikacji.

Jeszcze nie próbowałem Tytana, ale póki co trenuje jeszcze z octem.

5. Data: 2005-02-14 20:37:13

Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wtedy tak szybko nie wysycha i mozna od czasu do czas uzupelnic jego ilosc
> na szmacie. Ocet w koncu calkiem tani jest. Ja to u siebie tez robie i

Też brałem taka mozliwość (tzn. użycia szmaty) ale jeszcze pozostaje problem
utrzymania octu przez dłuzszy czas na duzych powierzchniach płaskich np.
pionowych kafelkach czy kabinie prysznicowej)

Towar niezgodny z umowa - zadania konsumenta
szybkie palenie sie zarowek
lakierowanie fug
architekt wnetrz - ile kosztuje?
Lodowka