uszczelnienie komina obitego blachą

1. Data: 2009-06-27 18:49:29

Temat: uszczelnienie komina obitego blachą
Od: Tom <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, mam na dachu komin obity blachą do połowy. Podczas ostatnich
deszczów woda dostała się pod blachę i przelała na strych (OT: dalej
poleciała akurat w kable biegnące od przełącznika światła i zapaliła to
światło....).

Pytanie: Czym najlepiej uszczelnić to miejsce na kominie? Jakaś taśma,
jakaś zaprawa czy co polecicie?

2. Data: 2009-06-27 19:30:02

Temat: Re: uszczelnienie komina obitego blachą
Od: "JKK" <j...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tom" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> Pytanie: Czym najlepiej uszczelnić to miejsce na kominie? Jakaś taśma,
> jakaś zaprawa czy co polecicie?

Uszczelniacz dekarski ?
(tuba jak z silikonem).

Pzdr

JKK

3. Data: 2009-06-28 09:05:33

Od: "Picia" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pytanie: Czym najlepiej uszczelnić to miejsce na kominie? Jakaś taśma,
> jakaś zaprawa czy co polecicie?

Uszczelniacz dekarski bedzie najtańszy jak przedmówca zaproponował, możesz
też użyć taśmy dekarskiej - Soudal, Tytan- są w różnych kolorach,
długościach i szerokościach. Nie muszisz mieć narzędzi jak w gorący
słoneczny dzień przyklejsz będzie dobrze.

--
Piotr

4. Data: 2009-06-28 10:01:24

Od: "Cezar" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Picia" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> długościach i szerokościach. Nie muszisz mieć narzędzi jak w gorący
> słoneczny dzień przyklejsz będzie dobrze.
Taśma dekarska będzie skuteczniejsza od uszczelniacza. Najskuteczniej będzie
jak przed przyklejeniem rozgrzejesz ja palnikiem gazowym lub dmuchawką wtedy
idealnie sie klei i jest na tyle elastyczna że jeżeli masz komin z cegieł to
możesz ja wkleić nawet w fugi.

Cezar

5. Data: 2009-06-28 12:33:22

Od: Tom <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> idealnie sie klei i jest na tyle elastyczna że jeżeli masz komin z cegieł to

Dzieki, jeszcze jedno pytanie, czy szerokosc 75mm bedzie wystarczajaca?

6. Data: 2009-06-28 12:40:20

Od: "Picia" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki, jeszcze jedno pytanie, czy szerokosc 75mm bedzie wystarczajaca?

Oczywiście.

--
Piotr

7. Data: 2009-06-28 14:15:25

Od: "JKK" <j...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Picia" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> też użyć taśmy dekarskiej - Soudal, Tytan- są w różnych kolorach,

Aczkolwiek Soudal ceglasty po ~1 roku zmienił kolor na ~biały.

Ponadto po ~2 latach taśmy / blachy przykominowe przyklejane j. w.
(a nie typowe obróbki blacharskie) poodklejały się / zostały odklejone
przez wichury (aczkolwiek bez przecieków) i zostały podklejone właśnie
uszczelniaczem.
Od tego czasu spokój.

Pzdr

JKK

8. Data: 2009-06-30 19:45:50

Od: Tom <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

JKK pisze:

> [...]
> (a nie typowe obróbki blacharskie) poodklejały się / zostały odklejone
> przez wichury (aczkolwiek bez przecieków) i zostały podklejone właśnie

jakim uszlachetniaczem? czegos niedoczytalem?

Tak czy owak komin zostal opasany tyan, 10x10, zobaczymy jakie beda
efekty po najblizszym deszczu.
Mysle tez czy by komina obok (tez przecieka) nie okleic dookola taka
tasma, zeby byl spokoj?

9. Data: 2009-06-30 20:13:37

Od: "JKK" <j...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tom" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
właśnie

> jakim uszlachetniaczem? czegos niedoczytalem?

uSZCZELniaczem. Dekarskim.

Pzdr

JKK

10. Data: 2009-06-30 21:39:44