uzewnetrznianie uczuc

1. Data: 2000-10-22 11:56:36

Temat: uzewnetrznianie uczuc
Od: "Robko" <k...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich.
jestem tu nowy ( tzn jeszcze nigdy nie wysylalem postow, narazie tylko
czytam ) i bardzo mi sie grupa podoba.

spotkalem sie z pewnym problemem. z czego biora sie trudnosci w
uzewnetrznianiu uczuc w zwiazkach damsko-meskich. interesuja mnie przyczyny
oraz sposoby rozwiazania takiego problemu.

kazda odpowiedz bedzie pomocna i za kazda bede wdzieczny

pozdrofka
robko

1. Data: 2000-10-22 13:55:08

Temat: Re: uzewnetrznianie uczuc
Od: "JaCeK" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Robko <k...@p...interia.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8sukal$fc3$...@n...tpi.pl...
(...)
> [...]
> uzewnetrznianiu uczuc w zwiazkach damsko-meskich. interesuja mnie
przyczyny
> oraz sposoby rozwiazania takiego problemu.

Moim zdaniem tu chodzi o potrzebę uczuciowego bezpieczeństwa.
Jeśli nie uzewnetrzeniamy swoich uczuć, nie ma ryzyka, że zostaną
one wyśmiane przez drugą osobę. Więc przyczyną może być
brak zaufania. Po prostu ktoś może się bać odrzucenia i stara się
ukrywać swoje uczucia.
A może Ci się tylko wydaje, że ktoś ukrywa uczucia, może ich
wcale nie ma. Ale myślę, że o to nie należy pytać, bo i tak się
nie uzyska szczerej odpowiedzi. Ktoś musi sam zdecydować
czy może już podzieli się swoimi uczuciami.
Rozwiązaniem może być zdobycie sobie zaufania drugiej osoby,
ale tego raczej nie da się tak szybko zrobić.

Jacek

1. Data: 2000-10-22 21:03:46

Od: "jacob" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

Robko wrote in message <8sukal$fc3$1@news.tpi.pl>...

> z czego biora sie trudnosci w
>uzewnetrznianiu uczuc w zwiazkach damsko-meskich. interesuja mnie przyczyny
>oraz sposoby rozwiazania takiego problemu.

Uwazam, ze bierze sie to z niesmialosci, ktora sie bierze z niewiary w
siebie.
Zacznij wierzyc w siebie (nie jestes gorszy od innych a nawet lepszy) to i
niesmialosc zaniknie.

"Wiedz, ze i inni posiadaja wady."

Czesc,
jakub

1. Data: 2000-10-23 12:36:02

Od: Vicky Bonus <v...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robko" <k...@p...interia.pl> napisał / wrote:

> [...]
> oraz sposoby rozwiazania takiego problemu.
>
> kazda odpowiedz bedzie pomocna i za kazda bede wdzieczny

Z moich osobistych obserwacji wynika, że isntnieją dwa rodzaje przyczyn:
a) powiedzmy, że wrodzone, względnie kształtujące osobowość w pierwszych
latach życia. Bardzo duże znaczenie ma odziaływanie matki na dziecko, kiedy
znajduje się ono jeszcze w jej łonie. Chciane i kochane dziecko czuje się
potrzebne. Okazywane przez matkę pozytywne emocje wobec niego są czymś
naturalnym, stąd dziecko rozwijając się w normalnym trybie jest otwarte,
skłonne do okazywania uczuć nawet wobec obcych ludzi .
b)nabyte, czyli wynikające z przykrych doświadczeń życiowych. Lęki, obawy,
sprawiają, że czlowiek staje się introwertykiem.

Jak to leczyć? Obawiam się w takim wypadku codzienna motywacja pomoże
jedynie w przetwaniu dnia. IMHO to robota dla specjalisty, bo przyczyny są
bardzo głegoko zakorzenione w psychice.
Jeśli na prawdę kogoś kochasz i ten ktoś Ciebie, to samo przejdzie, ale
dopóki sam sobie tego nie udowodnisz i nie przekonasz się, to przebywanie
z Tobą będzie bardzo trudnym zadaniem. Sam też z pewnością będziesz miał
problemy z sobą samym. Pozdrowionka
Wiktoria

1. Data: 2000-10-23 18:10:54

Od: "Diana" <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Vicky Bonus <v...@p...wp.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8t1bbj$kl4$...@i...cnt.pl...

> [...]
> naturalnym, stąd dziecko rozwijając się w normalnym trybie jest otwarte,
> skłonne do okazywania uczuć nawet wobec obcych ludzi .

Dowody?

Pozdrawiam,
Diana

Sen