w sprawie czy szkodzi zdrowiu

1. Data: 2007-01-19 08:09:13

Temat: w sprawie czy szkodzi zdrowiu
Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Pytanie kieruję głównie do lekarzy, ewentualnie osób kompetentnych znających
temat.
Czy stosowanie diety 1000 kcal dziennie przez dłuższy okres czasu
(oczywiście w celu zrzucenia zbędnych kilkunastu kg) jest szkodliwe dla
zdrowia czy też nie?
Dietę ułożył wykwalifikowany dietetyk (ale to w końcu nie lekarz), stosuję
już dietę parę tygodni, do tego umiarkowany wysiłek fizyczny (2 x tydzień
basen) no i zaczynam miec zawroty głowy, czuję czasem słabość (może to być
skutek diety albo stresu, albo pogody - nie wiem).
Czy taka dieta ograniczająca dzienne spożycie do 1000 kcal dla kobiety w
wieku trzydziestu paru lat (przy założeniu, że pozostałe mikro i makro
elementy oraz białka i takie są podawane w normie) może być szkodliwa dla
zdrowia? Jak długo bezkarnie dla organizmu mozna taką diete stosować?
Dietetyk twierdzi, że do skutku (czyli jak uzyskam oczekiwaną wagę), ale czy
tak jest rzeczywiście?

Moje BMI wynosiło 26
chciałabym osiągnąć około 21
Nie jest to dla mnie sprawa życia i śmierci.
Stąd pytanie, bo nie chciałabym sobie zaszkodzić zdrowotnie.
A może zmniejszenie gwałtowne ilości węglowodanów powoduje zawroty głowy?

pozdrawiam
anka

2. Data: 2007-01-19 10:02:41

Temat: Re: w sprawie czy szkodzi zdrowiu
Od: "tamma" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna LT" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zdrowia czy też nie?
> Dietę ułożył wykwalifikowany dietetyk (ale to w końcu nie lekarz), >

Może to dziwne, ale ja np zdecydowanie wolę gdy zastrzyk,robi mi
pielęgniarka,anie np pani doktor z ośrodka, która nie miała strzykawki od
wielu lat w ręce. No i nigdy nie przeszłabym na dietę odchudzającą
przepisaną mi przez okulistę, dermatologa, neurologa czy psychiatrę,
zwróć się z problemem to tego dietetyka, jeśli stwierdzi,ze Twoje objawy nie
dadzą się wytłumaczyć znianą diety, to zwróć się do lekarza

3. Data: 2007-01-19 10:39:53

Od: "mazda" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna LT" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czy stosowanie diety 1000 kcal dziennie przez dłuższy >okres czasu jest
> szkodliwe dla zdrowia czy też nie?

Nie jestem fachowcem.

Znajoma po takiej dietce ( jeden "jogurcik 1000k" własnej roboty wedle
wskazan "znachora nazywającego siebie dietetykiem" ) spędziła około 2 tyg w
szpitalu
( ciągle nam mdlała a później jeść w ogóle nie mogła poza jedną małą bułką
dziennie bo pojawiały się bóle brzucha )
a kumpel wraz z kilogramami stracił sporo włosów.

Miast diety "głodzenie się" radzę zastosować dietę "wcinaj sałatki gdy
złapie Cię głód między NORMALNYMI posiłkami i pij szklanke wody przed
posiłkiem"

Myślę, że trzeba sobie wypośrodkować zdrowie ( tudzież mase ciała ) z dobrym
samopoczuciem

I tutaj takie żartobliwe podsumowanie:
Nie wyobrazam sobie jeść jednego snikersa dziennie ;)

"I'm not fat - IM BIG BONED!"

4. Data: 2007-01-19 11:16:10

Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dziennie bo pojawiały się bóle brzucha )
> a kumpel wraz z kilogramami stracił sporo włosów.

tzn właśnie o takie rzeczy mi chodzi

co prawda ten mój dietetyk to niby ma kwalifikacje itd
i jest pięć posiłków dziennie
i jest tam wszystko
tylko tak skomponowane aby było około 1000 kcal dziennie
i jest duuużo warzyw i owoców, ale te zimowe to nie wiem czy takie zdrowe są
pełno chemii to to zwiera
u nas na wschodzie w ziemie (Lublin) to micha kaszy jakiejś czy ziemnaiaków
mięso i kiszonki ze słoików sie kiedyś jadało
i to z warzyw samemu wychodowanych albo od chłopa zaprzyjaźnionego

nie mam pewności co do zdrowych warzyw i owoców kupowanych w ziemie
i nie wiem czy w ogóle taka dieta w zimie jest własnie na miejscu....

anka

5. Data: 2007-01-19 13:32:01

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Czy stosowanie diety 1000 kcal dziennie przez dłuższy okres czasu
> (oczywi?cie w celu zrzucenia zbędnych kilkunastu kg) jest szkodliwe

Dość enigmatyczne jest stwierdzenie, że przez dłuższy okres.

> [...]
> diete stosować? Dietetyk twierdzi, że do skutku (czyli jak uzyskam
> oczekiwan? wagę), ale czy tak jest rzeczywi?cie?

Wrzuć w wyszukiwarkę jedz zdrowo, dr dietman. Ze stronki bedzie4sz mogła
pobrać bezpłatnie lub płatnie wersję programu akceptowanego przez
Instytur Żyw. Dzięki programowi, wpisujac co i kiedy jesz dowiesz się
czy to dla osoby o takiej płci, wieklu masiue ciała i skłonności do
tycia jest wystarczajace i pokrywa optymalnie zapotrzebowanie.

Osobiście jestem przeciwnikiem stosowania diet poniżej kcal, bo nie
pokrywają nawet ppm. Według zasad dietetyki kaloryczność diety powinna
zostać wyliczona na podstawie tego co napisałem powyżej i przemnożona
przez współczynnik wynikający z aktywności. Przy wyliczaniu stosuje się
masę należną a nie obecną. W związku z tym juz na starcie zastosowanie
tej diety powinno dawać utratę masy ciała. Zwyczajowo odejmuje się
jednak około 400 kcal od tego wyliczenia, jednak jak napisałem raczej
unika się komponowania diet poniżej podstawowej przemiany materii. Dają
one oczywiście szybsze chudnięcie, ale tez stwarzają ryzyko powstawania
niedoborów. A niedobory mają to do siebie, że nakręcają apetyt
nieuświadomiony. Chce nam się jeść, ale nie wiemy oczywiście (bo
zatraciliśmy w większości ocenę instynktowną) czego nam brakuje. Jemy
więc, niestety nadal nie zaspokajając braków, przynosząc jednak nadmiar
kalorii, które powodują powracanie do wyjściowej wagi.
Tylko_zbilansowana_dieta_bez_niedoborów_
(poza_kalorycznym)_daje_małe_ryzyko_pogorszenia_zdro
wia.

6. Data: 2007-01-21 12:35:57

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Stąd pytanie, bo nie chciałabym sobie zaszkodzić zdrowotnie.
> A może zmniejszenie gwałtowne ilości węglowodanów powoduje zawroty głowy?

1 pytanie jak długo tę diete stosujesz?
2.Ile kg straciłaś
3.Jaka jest Twoja aktywność fizyczna?

Dieta 1000kcal jest dosc radykalna i wymaga rzeczywiście dobrego
zblansowania. No i ograniczenia wysilku fizycznego.
Jezeli te warunki sa spelnione skontaktuj sie z dietetykiem. Moze warto
złagodzić dietę kosztem wolniejszej utraty masy ciała.

7. Data: 2007-01-21 19:21:49

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

> Osobiście jestem przeciwnikiem stosowania diet poniżej kcal, bo nie

********
W zdaniu powyższym powinno być 1200 kcal:-))))

8. Data: 2007-01-22 06:01:09

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy stosowanie diety 1000 kcal dziennie przez dłuższy okres czasu
> (oczywiście w celu zrzucenia zbędnych kilkunastu kg) jest szkodliwe dla

Tak, dieta ograniczająca kalorie w drastyczny sposób jest bardzo szkodliwa
dla organizmu.
Dla stale utrzymywanej przemiany materii na odpowiednim poziomie i równowagi
anaboliczno- katabolicznej, zmniejszanie w diecie o kilkaset kalorii musi
ujemnie wpłynąć na tę równowagę.

> Dietę ułożył wykwalifikowany dietetyk (ale to w końcu nie lekarz)

Dobry dietetyk ułozy prawidłowo jadłospis bez posrednictwa lekarza, a w
szczególnych przypadkach (cukrzyca insulinozależna z powikłaniami, cięższa
postać SM, padaczka i inne) pisze jadłospis w porozumieniu z lekarzem.

, stosuję
> już dietę parę tygodni, do tego umiarkowany wysiłek fizyczny (2 x tydzień
> basen) no i zaczynam miec zawroty głowy, czuję czasem słabość

To jest właśnie skutek drastycznego ograniczenia kalorii...

> [...]
> wieku trzydziestu paru lat (przy założeniu, że pozostałe mikro i makro
> elementy oraz białka i takie są podawane w normie) może być szkodliwa dla

Jest bardzo szkodliwa!!! To nie jest tylko sprawa tylko makro i mikro
elementów. Ale przede wszystkim wysokiej wartości białka, tłuszczów, soli
mineralnych, witamin. Przy drastycznym ograniczeniu kalorycznym - wszystkich
tych substancji musi zabraknąć.

Jak długo bezkarnie dla organizmu mozna taką diete stosować?

Ani jednego dnia bezkarnie!!! Oganizm musi za to zapłacić!!! Porady
"uczonopodobnych" o dobrym wpływie głodówek na organizm można włożyć miedzy
bajki.

> Dietetyk twierdzi, że do skutku (czyli jak uzyskam oczekiwaną wagę), ale
> czy tak jest rzeczywiście?

Na diecie optymalnej szybko stracisz wagę nie ograniczając się kalorycznie,
a czasem wręcz przeciwnie, zjada się ok 2000 (2200) kalorii z efektem
szybkiego chudnięcia bez efektu jojo, chyba, że wrócisz do poprzedniej
diety...

> A może zmniejszenie gwałtowne ilości węglowodanów powoduje zawroty głowy?

Zmniejszenie węglowodanów jest tylko dobre dla zdrowia. Nie powinno sie
tylko zmniejszać cukrowców poniżej 0,8 g na 1 kg wagi należnej.
Czasem tylko pojawiają się ciała ketonowe, wtedy nalezy zwiększyć podaż
węglowodanów o 15/20 g na dobę i problem znika.
Pozdrawiam Jurek M.

9. Data: 2007-01-22 15:21:40

Od: "Anna LT" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jezeli te warunki sa spelnione skontaktuj sie z dietetykiem. Moze warto
> złagodzić dietę kosztem wolniejszej utraty masy ciała.
1. Dietę stosuję od 5 tygodni
2. Straciłam około 5kg (ważąc się rano po wstaniu z łóżka przed śniadaniem)
3. Aktywność fizyczna moja jest chyba umiarkowana: 2 razy w tygodniu basen
po 45 minut, raz lub dwa w tygodniu ćwiczenia typu pilates lub yoga, spacery
z psem, praca siedząca przy komputerze, wszędzie samochodem się jeździ
niestety...

To co opisujecie o dietach 1000 kcal to mnie przestraszyło...:o(

Na moje pytania o niezdrowość diety 1000 kcal tak odpowiedział mi dietetyk:
"
Co do kaloryczności Pani diety to jestem spokojna. Od kilku tygodni stosuje
Pani właśnie ten rodzaj diety i mam wrażenie, że nie czuje się Pani na niej
źle :) To co mogę dodać to fakt, że dieta na około 1000 kcal jest złotym
standardem wszystkich dietetyków zajmujących się odchudzaniem - jest to
rodzaj diety polecanej w większości podręczników i w wielu publikacjach
poświęconych dietetyce. Zwykle nie "schodzimy" już poniżej tych wartości.
Pani Aniu od kilku lat zajmuję się odchudzaniem, stosuję tę kaloryczność
diety i daje ona wyśmienite rezultaty. Ten rodzaj diety polecamy zwykle aż
do momentu osiagniecia oczekiwanej masy ciała. Następnie stopniowo i bardzo
powoli zwiększamy kaloryczność diety i w ten sposób utrzymujemy efekt bez
powrotu do wcześniejszej wagi"

dalej powołuje się pani dietetyk na instytut żywności itd....

W gruncie rzeczy to mogłabym teraz sama sobie dołożyć te ilości kcal do
diety bo mam wszystko zbilansowane od dietetyka, mniej więcej tak wygląda
mój dzień diety:

Energia (kcal) Białko (g) Tłuszcze (g) Węglowo-dany (g) Błonnik
pokarmowy (g) Wapń(mg) Żelazo (mg) Magnez (mg) Cynk (mg) Witamina E
(mg) Witamina C (mg) Witamina B1 (mg) Witamina B2 (mg)
1030 83,6 23,5 121 26,1 735,8 13,5 285,8 12 12,5 422 1,1 2,5

czy to są nieprawidłowe wartości?
czy stosowanie takiej diety przez dwa trzy miesiące może poczynić jakieś
spustoszenia w moim organiźmie?

pozdrawiam

zaniepokojona nie na żarty
Anka LT

10. Data: 2007-01-22 17:46:20

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kcal jest złotym standardem wszystkich dietetyków zajmuj?cych się
> odchudzaniem - jest to rodzaj diety polecanej w większo?ci
> podręczników i w wielu publikacjach po?więconych dietetyce. Zwykle nie
> "schodzimy" już poniżej tych warto?ci. Pani Aniu od kilku lat zajmuję
> się odchudzaniem, stosuję tę kaloryczno?ć diety i daje ona wy?mienite
> rezultaty. Ten rodzaj diety polecamy zwykle aż do momentu osiagniecia
> oczekiwanej masy ciała. Następnie stopniowo i bardzo powoli zwiększamy
> kaloryczno?ć diety i w ten sposób utrzymujemy efekt bez powrotu do

Podejrzewam, że dietetycy może polecają takie diety, bo zakładają z góry
niezupełne stosowanie się do ich zaleceń.

> [...]
> (mg)
> 1030 83,6 23,5 121 26,1 735,8 13,5 285,8 12 12,5 422 1,1 2,5

Aby wiedzieć czy to prawidłowe, to trzeba znać nalezną masę ciała, o
aktywnosci pisałaś ale tylko o dodatkowej, nie wiadomo nic o rodzaju
pracy, wieku itd. Mając te parametry mozna dopiero wtedy powiedzieć czy
to wystarczające. Pisałem już, że możesz to sama stwierdzić, ściągając
bezpłatną wersje dr dietmana, która powstała w oparciu o zalecenia Inst.
Żyw. Od proponowanej kaloryczności należy odjąć dla chcących zredukować
wagę nie więcej niż 400kcal. Białko powinno być w ilości 0.8-1.0g na
należny kilogram masy ciała (czyli nie ten aktualny, tylko optymalny:-)

pytanie o szkła Transitions
polecam nowy poradnikmedyczny.pl
choroba skóry pó pasiec...
zabieg na piersi