watrobki z winogronami

1. Data: 2002-10-05 11:07:00

Temat: watrobki z winogronami
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

na bazie przepisu Margolki o watrobce z boczkiem wedzonym i winogronami -
pychota , zrodzil sie w mojej kuchni nowy przepis :

watrobki drobiowe w soku/napoju winogronowym:
jest zupelnie inny smakowo od tego z boczkiem, bardzo delikatny i i subtelny

40 dek watrobek drobiowych
1 kartonik (200ml)- szklanka napoju z bialych winogron Tymbark( uwaga: 90
groszy)

Rozgrzewamy olej na patelni i smazymy watrobki obtaczane w mace na zloty
kolor. z obu stron. Posypujemy je pieprzem..Jak sa zlote dodajemy troche
masla, jak sie roztopi - wlewamy jeden kartonik (szklanka) napoju
winogronowego (jw), szczypte vegety i dusimy ok. 10 min. W trakcie duszenia
dolewamy wody, aby sosu bylo tyle - ile soku wlalismy. Sos dzieki obtoczeniu
w mace pieknie sie zagesci.
Cala robota - ot co. A jaka pychota! Jemy to z chlebem, aby moczyc w sosie.

Jak ktos chce jeszcze cos extra - to moze (tak ja ja wczoraj), na drugiej
patelni podsmazyc na masle cienkie lodeczki jablka ze skorka (ja robie z
Gali). Przed odwroceniem na druga strone oproszyc lekko cukrem. Podsmazyc
druga strone az cukier sie skarmelizuje. Ulozyc dekoracyjnie na brzegu
talerza z watrobkami.

goraco polecam Jola L-L

PS: wyjciowo szukalam soku z winogron w tym kartoniku, ale akurat nie bylo -
tylko ten napoj. Podczas drugiego podejscia juz swiadomie powtorzylam ten
przepis z napojem a nie sokiem.

Watrobki - 4 zl, sok - 90 gr. Za cale 5 zl najedlismy sie w trojke :)))

1. Data: 2002-10-05 14:46:30

Temat: Re: watrobki z winogronami
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L wrote:

> [...]
>
> watrobki drobiowe w soku/napoju winogronowym:
> jest zupelnie inny smakowo od tego z boczkiem, bardzo delikatny i i subtelny

Jola, zapros mnie na obiad - Ty takie pyszne przepisy tu podajesz, ze az
zazdroszcze Twoim domownikom, ze maja Cie "pod reka". Musze jakos
przemycic te watrobki, bo Moj ich nie jada, ale jak mu nie powiem, ze to
watrobki? Tak to wspaniale zagralo na moja kulinarna wyobraznie.

Magdalena Bassett

1. Data: 2002-10-05 18:17:38

Od: g...@a...net (Gosia Jurczyszyn) szukaj wiadomości tego autora

> 40 dek watrobek drobiowych
> 1 kartonik (200ml)- szklanka napoju z bialych winogron Tymbark( uwaga: 90
> groszy)
--------------
Jolus, tys mi z nieba spadla:) Dzsiaj wreszcie zdolalam wybrac sie na zakupy
i - zupelnie bezmyslne i nie wiem po co - zanabylam miedzy innymi drobiowe
watrobki. Teraz juz wiem, ze nawet bezmyslnosc bywa czasami madra:)))))
Moze jutro?
pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2002-10-05 18:43:08

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Gosia Jurczyszyn" <g...@a...net>

> [...]
> watrobki. Teraz juz wiem, ze nawet bezmyslnosc bywa czasami madra:)))))

A feeee; jak mozna 7 zmysl nazywac bezmyslnoscia?
:-))) Barbara

1. Data: 2002-10-06 08:17:16

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@w...net> napisał w wiadomości
> Jola, zapros mnie na obiad - Ty takie pyszne przepisy tu podajesz, ze az
> zazdroszcze Twoim domownikom, ze maja Cie "pod reka".

no i stalo sie, w ten sposob powstalo towarzystwo wzajemnej adoracji ;-))
bo ja to samo mysle o Twoich przepisach, Magdus,
a moja mama Twoj biszkopt juz drugi rok wypieka i zachwala.

Jakos tak sie utarlo, iz realizujac w domu czyjs przepis zawsze mowie
czyj on jest-np. robie dzisiaj ciasto Magdy Bassett albo: bedzie kurczak po
koreansku(Na)Lesnika czy tez watrobki z boczkiem- Margolki, lasania Waldka
Krzoka , sos serowy Krysi Thompson. , curry Izy Sowuli, szarlotka Asi
Duszczynskiej, chorizo Herbatki, salatko-dip na grilla z fety i rokpola
Agaty Solon, Kaliope jajecznica po kardynalsku, salatka czosnkowa Dany B.,
jagodzianki Maliny, ciasto drozdzowe Anetki Baran, piernikomurzynek Castle,
bulle Adioli, pasta makrelowa Magdy W.,bliny Bozenki z Wilna, kokosanki Wkn,
pizza Grzesia mniammniama , chutnej Uli Dobies , jeszcze Wladyslaw Los,
Sadyl, Art, siostry Niesz, Lilla, Macabra, Grzes Szutka, Alex Klosiewicz,
Agnieszka Szalewska, Lukasz Madeksza i Konrad Brywczynski, Kamas, Asia
Slocka,Irek Kochany,Mechcia , Marta MJ Skorupscy,Stanislaw, EuGeniusz
Debski, Cherokee, Vefour itd itp.
W domu chlopaki sie smieja z tego ale za to Was wszystkich dzieki temu
znaja i przepisy nie sa anonimowe. Nawet wiedza, ze Herbatka ma Smoka,
Margolka powila Lolka , Magda Bassett zmienia miejsce zamieszkania i gdzie
Waldek Krzok wyjezdzal z rodzina na wakacje. A lapki patchworkowe Krysi
Thompson wisza w mojej kuchni, miarka "cup" od Magdy B. tez, Konrad sie
przeprowadzil, ze Bozenka jest z Wilna....Grzes ma swoja ksiazke, Dana B.
spotkala grabie na drodze, Kamas i Art sie odchudzaja , ze dzieki Ani i Ewie
Niesz wiemy o Paryzu cos wiecej niz mowia przewodniki, ehhh, jest tego
troche....
Jeszcze raz przeczytalam to co napisalam i az sie za glowe zlapalam...a
to tylko maly wycinek , bo cala dluga kolejka kucharzacych ludzi i ich
przepisow stosowanych w mojej kuchni od czasu kiedy tu trafilam nie zostala
wymieniona :))) wszystkim wymienionymi i niewymienionym z braku miejsca (i
pamieci juz nie tej ;-) dziekuje za to ze sa :)))

Jola L-L

1. Data: 2002-10-06 10:03:23

Od: g...@a...net (Gosia Jurczyszyn) szukaj wiadomości tego autora

> A feeee; jak mozna 7 zmysl nazywac bezmyslnoscia?
---------
To proste:)))
Miejsce akcji: supermarket Carrefour. Czas akcji - sobotnie popoludnie.
Warunki akcji - ... Ludzie, tak wyglada pieklo...!
Tlum sie klebi, wpada na siebie i na mnie przy okazji. Mam wprawdzie
karteczke, ale i mezczyzne mojego po boku, a on swojej karteczki nie ma,
wiec mu sie miesza co-nieco. Wyrywamy sobie wzajemnie moja karteczke, lece w
kosmetyki, on ma isc po kawe, ale laduje w papierze toaletowym, ja przy
okazji biore ryz dla siebie i dla psa, majonezy jakies tez, on doklada
koleczki do szafek, w koncu sie gubimy wzajemnie. Znajdujemy sie przy piwie,
gubimy koszyk, ktorego nam sie nie chce wlec po calym sklepie, bo glupek
swietnie skreca w lewo (nawet wtedy, kiedy w prawo by nalezalo), znajdujemy
koszyk, ladujemy w miesach, wybieramy kosci dla psa, miesko dla psa, miesko
dla nas. W oczach staje nam kurczak z rozna, idziemy po kurczaka. Stoi tam
ogon, wiec sobie ogladamy produkty z lady, a w nich kroliki. Nawet chcemy
kupic, ale krolik wyglada dla nas zbyt bezbronnie, wiec rezygnujemy. Z tego
samego powodu odpadaja jakies ptaszki malutkie takie, kuropatwy chyba, i
dzikie kaczki. Dochodzi nasza kolejka, skolowani rozmiarami, kolorem (krolik
taki byl smutno-rozowy) i odczuciami nabywamy kurczaka, dokladajac przy
okazji: piersi kurczaka, piers giganta z indyka i owe watrobki.
I wychodzimy ze sklepu. Bez takiej na przyklad cebuli... Bez jabluszek. Bez
pomidorkow. Bez jajek. Na szczescie bez kuropatwy (a moze to byly
przepiorki?) Ale za to z watrobka:) Wiec jakie zmysly...? Czysta
bezmyslnosc, ot co:)
Na szczescie zmysly ma Jola...:)
pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2002-10-06 11:16:09

Od: "Adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Gosia Jurczyszyn" <g...@a...net> napisal w wiadomosci

> [...]
> watrobki. Teraz juz wiem, ze nawet bezmyslnosc bywa czasami madra:)))))

Z sokiem jeszcze nie probowalam, jadnak z calym przekonaniem polecam
brzoskwinie ( surowa) do takiej zwyklej, z cebulka watrobki. Smaki
dopelniaja sie idealnie :-)

Pozdr.
Adiola ( z rzadka bywajaca)

sól do peklowania