ważna książka (nie Harry Potter)

1. Data: 2004-03-06 13:12:08

Temat: ważna książka (nie Harry Potter)
Od: "niuton" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni Państwo,

Mam nadzieję, że nie moja wiadomość nie zostanie uznana za spam, choć kto
wie... Kto umie wytyczyć wyraźną granicę między zdrowym rozsądkiem a jego
brakiem?

Chciałabym namówić gorąco do przeczytania książki "Kruk między innymi -
historia dla mniej lub bardziej nieopierzonych" Joanny Haręży.
Jest to zbiór 10 bajek-nie-bajek, które w lekkiej formie dotykają ciężkich
tematów, jak:
przyjaźń
tolerancja
odpowiedzialność
indywidualność
radość istnienia
poszukiwanie swojego sensu życia.
Sądzę, że dzieci mają ograniczony kontakt z literaturą polską (w ogóle z
literaturą, zalew komercyjnej papki) a to jest "kawałek" dobrej literatury
dziecięcej, młodzieżowej i dla dorosłych, bo przecież poszukiwania i
problemy życia społecznego nie są uzależnione od przedziału wiekowego.
Polecam spróbować. Nie samym Potterem człowiek żyje.
Niuta
ps. Jestem nauczycielem, przeczytałam dzieciom fragmenty tej książki. Potem
mieliśmy materiał do paru dyskusji (oczywiście nie tylko na lekcji, tylko w
ogóle - o życiu w życiu).

2. Data: 2004-03-10 23:03:09

Temat: Odp: ważna książka (nie Harry Potter)
Od: "zairazki" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik niuton <n...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c2cin8$633$...@m...aster.pl...
{ciach interesującą całość}
sugerowałbym nieśmiało też pl.rec.ksiazki - tam lubią takie coś.
A tu - jakieś bliższe szczegóły wychowawcze może? Tematy? Efekty?

pozdrowionka
zairazki

3. Data: 2004-03-17 18:14:59

Temat: Re: ważna książka (nie Harry Potter)
Od: "niuton" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Och!
Efekty?! Ależ to oczywiste! Dzieci są bardziej tolerancyjne, pełne miłości
wobec wszechświata i nadziei, że nie wszystko stracone! Rozkwitły jak pączki
na wiosnę i jak pączki w maśle rośnie w nich poczucie odpowiedzialności za
swoje życie!
Proszę sobie wyobrazić jakie niedopatrzenie! Nie badałam poziomu odczuwania
i sposobów okazywania uczuć pozytywnych przed i po odczytaniu. Szczegóły
wychowawcze? Niestety, brak scenariusza zajęć. Brak ankiet. Brak pomiaru.
Brak biurokracji. Jednym słowem, z instytucjonalnego punktu widzenia, do
luftu!
A jakie efekty daje rozmowa z dziećmi na temat miłości, odmienności w
świecie, szukania własnej drogi, odpowiedzialności za każdy dzień życia,
odnajdywania spokoju i pokoju itd. itp.. Co to w ogóle za pytanie?
pozdrawiam
niuton
ps. nieśmiało odpowiadam, że grupa pl.rec.ksiazki otrzymała ode mnie
wiadomość o Kruku, ale okazało się, że tam nie lubią "czegoś takiego", bo
oni, proszę szanownego rozmówcy, oni książki już czytają, więc ze swoją mini
recenzją i zachętą powinnam raczej iść między analfabetów. zadziwiające
drogi ludzkiego rozumu, czyż nie?
ach i jeszcze jedno - na www.kruklife.art.pl znajdują się fragmenty Kruka.
zapraszam do lektury, bo jest to najlepsza droga, by odpowiedzieć sobie co
najmniej na jedno z pytań.

4. Data: 2004-03-23 21:59:17

Od: "zairazki" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik niuton <n...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c3a4j4$1c74$...@m...aster.pl...
> [...]
jak pączki
> na wiosnę i jak pączki w maśle rośnie w nich poczucie
Gratulacje jak najbardziej szczerze.

> [...]
pomiaru.
> Brak biurokracji. Jednym słowem, z instytucjonalnego punktu
Z tym też się zgadzam. Nie wszystko co mierzalne jest dobre, nie
wszystko dobre jest mierzalne.

> [...]
życia,
> odnajdywania spokoju i pokoju itd. itp.. Co to w ogóle za pytanie?
No właśnie, jakie? Wiadomo, że dobre i wiadomo, że niemierzalne. Mało
kto potrafi, więc tym szczerzej gratuluję sukcesów wychowawczych.

> [...]
swoją mini
> recenzją i zachętą powinnam raczej iść między analfabetów.
Się zgadza. Większość ichnich grupowiczów już wyrosła z Kruka i czyta
książki dla starszych dzieci pisane o tym samym. Bo to są piękne
tematy.

> ach i jeszcze jedno - na www.kruklife.art.pl znajdują się fragmenty
Kruka.
Dzięki za odnośnik. Zajrzę na pewno.

> zapraszam do lektury, bo jest to najlepsza droga, by odpowiedzieć
sobie co
> najmniej na jedno z pytań.
Mnie akurat do lektury zapraszać nie trzeba. Dawno straciłem rachubę
przeczytanych książek, jeno z grubsza szacuję to na jakieś pół wagonu
kolejowego, może i więcej... Więc i Kruka w fragmentach zaliczę.
Pewnie dzieciom się przyda.

[autociach własnego posta niewyciętego przez przedpiśczynię, która
zapewne z roztargnienia odpowiedziała nad moim postem, widać młodsze
dzieci czytają Kruka, a stare zgredy jak zairazki czytają także
netykietę i różne takie tam]

pozdrowionka
zairazki

model kuli
Kurs COME UW
Gdzie opracowania matury z pl (woj mazowieckie)??
Szukam pomocy
Gdzie opracowania matury z pl (woj mazowieckie)??