ważna książka (nie Harry Potter)

następny post »
From: "niuton" <n...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.ksiazki,pl.soc.edukacja,pl.soc.edukacja.szkola
Subject: ważna książka (nie Harry Potter)
Date: Sat, 6 Mar 2004 14:12:08 +0100

Szanowni Państwo,

Mam nadzieję, że nie moja wiadomość nie zostanie uznana za spam, choć kto
wie... Kto umie wytyczyć wyraźną granicę między zdrowym rozsądkiem a jego
brakiem?

Chciałabym namówić gorąco do przeczytania książki "Kruk między innymi -
historia dla mniej lub bardziej nieopierzonych" Joanny Haręży.
Jest to zbiór 10 bajek-nie-bajek, które w lekkiej formie dotykają ciężkich
tematów, jak:
przyjaźń
tolerancja
odpowiedzialność
indywidualność
radość istnienia
poszukiwanie swojego sensu życia.
Sądzę, że dzieci mają ograniczony kontakt z literaturą polską (w ogóle z
literaturą, zalew komercyjnej papki) a to jest "kawałek" dobrej literatury
dziecięcej, młodzieżowej i dla dorosłych, bo przecież poszukiwania i
problemy życia społecznego nie są uzależnione od przedziału wiekowego.
Polecam spróbować. Nie samym Potterem człowiek żyje.
Niuta
ps. Jestem nauczycielem, przeczytałam dzieciom fragmenty tej książki. Potem
mieliśmy materiał do paru dyskusji (oczywiście nie tylko na lekcji, tylko w
ogóle - o życiu w życiu).