wiecznie łzawiące oko

1. Data: 2004-12-10 08:34:30

Temat: wiecznie łzawiące oko
Od: "Ewa P" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mojej prawie 3-letniej córce stale łzawi oko... leczyliśmy sie u okulisty,
ale po kilku seriach kropli pani dr stwierdziła,ze nie jest to zakazenie
bakteryjne, a być moze - zatkany kanalik..no ale ona sobei nie wyobraża
zabiegu u takiego dziecka,... a ja wcale nie mam ochoty córki na tak duży
stres i ból narażać....hmmm tylko dla mnie to dziwne, bo łzawienie pojawiło
sie ok 6-m-ca życia, a zatkany kanalik to chyba najczęstrza przypadłośc
noworodków... u córci oczko zwykle łzawi na wietrze, na słońcu, ostatnio
nawet podczas oglądania tv....
nie pojawia sie przy tym, jak mi sie wydaje, ale ja jestem laikiem- stan
zaplany, bo oko nie ropieje... no ale łzy wiecznie są...
sama już nie wiem, co robić.... ostanio coraz częsciej dochodzę do wniosku,
ze może z tym kanalikiem warto byłoby spróbować... choć wolałabym tego
uinkąć...
może ktoś mi poradzi co robić???? z góry dziękuję...ewap

2. Data: 2004-12-10 15:14:00

Temat: Re: wiecznie łzawiące oko
Od: "Piotr P" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa P" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> uinkąć...
> może ktoś mi poradzi co robić???? z góry dziękuję...ewap
Oczy przemyć świetlikiem,najlepiej przed samym snem
oraz rano po przebudzeniu i tak z 10 razy.

3. Data: 2004-12-10 17:24:15

Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa P" <e...@p...onet.pl> wrote in message

> bakteryjne, a być moze - zatkany kanalik..no ale ona sobei nie wyobraża
> zabiegu u takiego dziecka,... a ja wcale nie mam ochoty córki na tak duży

Jakaś nie tego ta pani doktor. Ja, będąc kilkuletnim dzieciakiem, miałem
właśnie udrażniany kanalik łzowy, w miejscowym znieczuleniu (albo i bez,
dawno było i nic z tego nie pamiętam poza niewyraźnym obrazem peana z
gazikiem nasączonym jodyną, w rodzinnych opowieściach przetrwały jedynie
dialogi, jakie prowadziłem z lekarzem). Przeszło jak ręką odjął.

> nawet podczas oglądania tv....

To mnie nie dziwi - ja też często łzawię przy oglądaniu tv. Drożność
kanalika należy sprawdzić, dla okulisty to nic trudnego.

T.

4. Data: 2004-12-10 18:01:01

Od: p...@h...com szukaj wiadomości tego autora

> mojej prawie 3-letniej córce stale łzawi oko... leczyliśmy sie u okulisty,
> ale po kilku seriach kropli pani dr stwierdziła,ze nie jest to zakazenie
> bakteryjne, a być moze - zatkany kanalik..

Hmmmm, to może być też objaw alergii. Ja mam to samo, oczy łzawią mi prawie od
urodzenia. Od kilku miesięcy znacznie mniej, odkąd biorę leki
przeciwalergiczne, w kroplach do oczu m.in.też.

Kota

5. Data: 2004-12-10 20:05:33

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

7...@n...onet.pl,
Użytkownik <p...@h...com>:

> Hmmmm, to może być też objaw alergii. Ja mam to samo, oczy łzawią mi
> prawie od urodzenia.

Jedno oko a oczy, to jednak nie to samo.

--
Robert

6. Data: 2004-12-11 08:50:26

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uinkąć...
> może ktoś mi poradzi co robić???? z góry dziękuję...ewap

konsultacja innego okulisty. Jezeli jest podejrzenie niedroznosci kanalika
lzowego nalezy wykonac jego plukanie. Zabieg krotki, ambulatoryjny,
praktycznie bezbolesny.

casus

zabójcza pyralgina
co to jest ??!!