" wiejskie menu "- help!

1. Data: 2000-06-19 19:56:45

Temat: Re: " wiejskie menu "- help!
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Wlodzimierz Macewicz wrote:

> [...]

Na chlopskie jadlo z jakiej okazji? Na wesele bedzie inaczej, na poludniwy
posilek w polu bedzie inaczej, itd.

Po pierwsze, na goraco czy na zimno? Czy jest gdzie podgrzac, czy tylko
ognisko?
Jesli na goraco, to proponuje duzy gar fasoli z jablkami i rodzynkami,
przygotowane uprzednio, dobry chleb, maslo, swieze pomidory, ogorki, i
katrofle pieczone w ognisku (mozna upiec w domu w piecu, i wrzucic w popiol na
5 minut dla zapachu.
Magdalena Bassett.

1. Data: 2000-06-19 21:26:22

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"M.W." wrote:

> Nie zapominajcie o takich przysmakach jak kasza tatarczana se skwarkami i
> kwasnym mlekiem :-)

A szto takoje kasza tatarczana???

sadyl

1. Data: 2000-06-20 07:30:21

Od: "M.W." <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sadyl napisał(a) w wiadomości: <3...@p...onet.pl>...

>A szto takoje kasza tatarczana???

Jak szto takoje to odpowiem ze to hreczka po prostu :-)))))))
A w innych stronach znane pod nazwa gryki :-))))

Marek

1. Data: 2000-06-20 07:39:35

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"M.W." wrote:

> Jak szto takoje to odpowiem ze to hreczka po prostu :-)))))))
> A w innych stronach znane pod nazwa gryki :-))))

Takoż i ja podejrzewał :)
A skąd nazwa: tatarczana - od Tatarów, czy od tataraku ?

sadyl

1. Data: 2000-06-20 13:47:41

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

sadyl <s...@p...onet.pl> wrote:

> Takoż i ja podejrzewa" :)
> A skąd nazwa: tatarczana - od Tatarów, czy od tataraku ?
>
> sadyl

Od tataro. A dokladniej (podobno) od jej pochodzenia ze stepow
azjatyckich.

Wladyslaw

1. Data: 2000-06-20 17:00:27

Od: k...@f...of.pl (Kaliban) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 17 Jun 2000 09:08:10 GMT, marta <m...@p...com.pl>
wrote:

> [...]
>Chciałabym aby impreza ta nie była kolejnym nudnym spotkaniem przy
>kiełbasce i piwku, pragnę nadać jej wiejski charakter i klimat.

Dziwne,ze nikt nie pomyslal o tzw "prazonym" (roznie sie to nazywa w
roznych regionach, ale w sumie to poczciwa zapiekanka). Bierze sie
garnek, najlepiej zeliwny, z przykrywka (sa nawet w sprzedarzy
specjalnie do tego przeznaczone), laduje sie do niego warstwami
boczek, cebule i ziemniaki...poza tym, co komu do glowy przyjdzie w
granicach rozsadku, marchewka, prosze bardzo, inne warzywa
(papryka?...nawet marynowana), czemu nie, inne miesko albo "resztki
dnia", sol pieprz itd....zamyka jak najszczelniej (folia aluminiowa -
oryginalnie darn) i wio do ogniska... Troche sie pobulgoce, troche
przypali, mozna sie poporzyc... W sumie masa zabawy, a przepis jak
najbardziej pasterski... Im wiekszy gar, tym wiecej osob sie pozywi.
Smacznego!
Kaliban

PS
Przypomniala mi sie jeszcze kura pieczona w glinie, ale nie wiem, czy
bym ryzykowal...
K.

1. Data: 2000-06-27 13:11:55

Od: "Agnieszka" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja znam przepis na rewelacyjny wiejski smalec
2 kostki smalcu przetopić ze słoniną ok. 35 dkg, taką samą ilością wędzonego
boczku i czterema cebulami (dużymi). Kiedy skwarki zrobią się
chrupiąco-brązowe dodajemy właśnie rzeczoną cebule, smażymy na złoto i
doprawiamy solą i olbrzymią iloscią majranku. Można dodać 3 ząbki czosnku
ugniecione i na samym końcu.... pokrojone w kostkę duże winne jabłko
(najlepiej szara reneta). Smalczyk wkładamy do lodówki, a gdy stężeje
smarujemy nim chleb.
Przepis podpatrzyłam "na smak" w Sopockim SPATiF ie.
Smacznego!

Jak zrobic dobre...
'wilk morski' co to za ryba?
Re: pytanko