wiertarko-wkret

1. Data: 2003-02-13 18:40:20

Temat: wiertarko-wkret
Od: "Janusz Z" <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak powinno sie prawidlowo ladowac akumulator w wirt-wkretarce skill
producent zaleca niby 1 godz. i 2 pytanie po czym poznac ,ze juz trzeba
ladowac jak zaczyna słabnąć? pozdrawiam janusz

1. Data: 2003-02-18 08:59:47

Temat: Re: wiertarko-wkret
Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Z wrote:

> jak powinno sie prawidlowo ladowac akumulator w wirt-wkretarce skill
> producent zaleca niby 1 godz. i 2 pytanie po czym poznac ,ze juz trzeba
> ladowac jak zaczyna słabnąć? pozdrawiam janusz

Jeśli to akumulator NiCd ja ku mnie to najlepiej rozładować do "ostatniego
tchu" i zostawić na noc do ładowania (im dłużej tym lepiej) Tego typu
baterie mają efekt pamięci - tj. doładowanie traktują jako ładowanie od
zera i w cyklu pracy oddają tylko prąd z doładowania. Poza tym szybko je to
wykańcza. Jeśli to baterie NiMH lub LiJon to nie ma znaczenia jak
doładowujesz.
Poszperaj w serwisach dot. GSM tam są dokładne informacje bo telefony
używają podobnych baterii.
--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

1. Data: 2003-02-18 09:52:57

Od: "Sebastian \(POCZTA - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli to akumulator NiCd ja ku mnie to najlepiej rozładować do "ostatniego
> tchu"

Też tak myślałem, ale gdzieś kiedyś dorwałem dokładne opracowanie nt.
akumulatorów m.in. NiCd (różnego rodzaju badania itp.) i wnioski mniej
więcej były takie : Akumulatory NiCd należy rozładowywać "do końca", ale
"bez przesady" np. długotrwale trzymając zał. wkrętarkę (czy inne
urządzenie) zał., bo to zaczyna już szkodzić ...

> i zostawić na noc do ładowania (im dłużej tym lepiej)

im dłużej tym lepiej, ale raczej nie dłużej niż 12godz. (to zalezy jeszcze
od ładowarki)

> [...]
> zera i w cyklu pracy oddają tylko prąd z doładowania. Poza tym szybko je
> wykańcza. Jeśli to baterie NiMH lub LiJon to nie ma znaczenia jak

NiMH też mają efekt pamięci, ale dużo mniejszy niż NiCd - często podaje się,
że nie mają takiego efektu, ale to można powiedzieć, że w stosunku do NiCd
to nie mają tego efektu, ale w rzeczywistości mają :-)

> Poszperaj w serwisach dot. GSM tam są dokładne informacje bo telefony
> używają podobnych baterii.

Zgadza się

1. Data: 2003-02-18 12:31:23

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian (POCZTA - e-mail) wrote:

> im dłużej tym lepiej, ale raczej nie dłużej niż 12godz. (to zalezy jeszcze
> od ładowarki)
Teraz ładowarki sa robione na jedno kopyto - tj. scalak, który jest
przetwornicą i woltomierzem w jednym - po osiągnięciu odp. napięcia odłącza
prąd ładowania. Bardziej delikatne urządzenia mają dodatkowo pomiar
temperatury ogniw.

> NiMH też mają efekt pamięci, ale dużo mniejszy niż NiCd - często podaje
> się, że nie mają takiego efektu, ale to można powiedzieć, że w stosunku do
> NiCd to nie mają tego efektu, ale w rzeczywistości mają :-)
Nie mniej w przypadku wkrętarki - pomijalny :-)

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

czy jest sens kupowania indukcyjnej płyty grzewczej
usuwanie farby
Kino domoge wg. LG - model DA3630
usuwanie atramentu/tuszu?
domek drewniany całoroczny