więzadło ACL

1. Data: 2006-01-22 14:48:00

Temat: więzadło ACL
Od: "ecli" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy orientuje się ktoś z państwa na czym polega: restabilizacja przyczepu
obwodowego ACL, forage rzepki, LFC, MLC i powierzchni rzepkowej uda i
synowektomia zachyłu nadrzepkowego. Restabilizacja była przeprowadzona po
nieudanym zabiegu rekonstrukcji ACL z więzadła rzepki ponieważ zostałam
zarażona gronkowcem złocistym :(

2. Data: 2006-01-22 16:49:46

Temat: Re: więzadło ACL
Od: deberg <"deberg[nospam]"@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

ecli napisał(a):
> [...]
> synowektomia zachyłu nadrzepkowego. Restabilizacja była przeprowadzona po
> nieudanym zabiegu rekonstrukcji ACL z więzadła rzepki ponieważ zostałam

Restabilizacja przyczepu obwodowego ACL po rekonstrukcji, nieudanej z
powodu infekcji? Teoretycznie przyczep obwodowy może sie wysunąć z
kanału kostnego, teoretycznie można go zamocowac jeszcze raz..
Teoretycznie..
Forage to inaczej nawiercanie - ma na celu doprowadzenie krwi z
czynnikami gojenia do powierzchni stawowej co umożliwia wytworzenie
regeneratu chrząstki. Wykonuje sie przy uszkodzeniu chrząstki z
odsłonięciem warstwy podchrzęstnej kości.
Synowektomia to usuniecie przerośniętej błony maziowej i zrostów jakie
powstały w zachyłku na skutek stanu zapalnego.

3. Data: 2006-01-22 17:48:52

Od: "ecli" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

DZIĘKUJĘ BARDZO ZA ODPOWIEDZ

Na kolano miałam w sumie 6 operacji i właśnie rok temu w trakcie rekonstrukcji
ACL zostałam zarażona na bloku operacyjnym gronkowcem zł. Przeżycie straszne
ogromny ból i obrzęk całej nogi, b. wysoka gorączka i noga od stopy do biodra
cała sina prawie że czarna, później drenaż płuczący. Następnie zrobiły się
zrosty wewnątrz stawowe, które powinny być chyba usunięte artroskopowo mimo to
została przeprowadzona redresja zachowawcza.
Oczywiście lekarza tego nie chciałam widzieć już na oczy.
W czerwcu 2005 przez innego specjalistę została przeprowadzona operacja:
Rozpoznanie: Instabilitas recidivans, anterior genus dex. Chondromalatio III
st patellae, facies patellaris et condyli lateralis femoris dex.
staw niestabilny ACL+++, FCL+
Leczenie to właśnie artrotomia- restabilizacja przyczepu owodowego ACL, forage
rzepki, LFC, MFC i poewierzni rzepkowej uda, synowektomia zachyłku
nadrzepkowego.

Czy jest możliwe żeby gronkowiec zniszczył przeszczep tego więzadła i
chrząstkę, bo skąd ta niestabilność i tak duże uszkodzenie chrząstki?

4. Data: 2006-01-22 19:40:04

Od: deberg <"deberg[nospam]"@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Well.. Infekcyjne zapalenie stawu po rekonstrukcji niestety sie zdarza i
jest to bardzo groźne powikłanie wymagające celowanej antybiotykoterapii
i agresywnego leczenia (powtarzane artroskopie, drenaż płuczący, czasami
usunięcie przeszczepu). Jeśli takie leczenie właczone jest wcześnie to
jest duża szansa na dobry wynik i stabilne kolano, jeśli leczenie
operacyjne rozpoczyna sie późno to może dojść do uszkodzenia chrząstki.
Co do niestabilności... Nie widziałem jeszcze chwała Bogu przeszczepu
zniszczonego przez infekcję ale wydaje mi sie, że nie nadawałby sie do
wtórnego wszczepienia. Myślę, że przyczyna wtórnej niestabilności jest
inna..

kandydoza
trzaski w kolanach
lekarstwo na płacz po raz drugi:)
lekarstwo na płacz
Niemowlak 3 miesięczny i leczenie zapalenia ucha środkowego