window colour - niepowodzenie :o(

1. Data: 2004-12-09 14:41:55

Temat: window colour - niepowodzenie :o(
Od: "Amanka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

czytam was czasami, a teraz szukam pomocy.

Kupiłam córce farby WC, ładnie namalowała, poczekałysmy z wyschnięciem i:
1. trudno było odczepić witrażyk od folii
2. witrazyk wyszedł (może tak ma być?) bardzo cieńki, a co za tym idzie -
wiotki, taka cieńka folia. Starałam się bardzo, ale niestety nie udało mi sie
zapobiec temu, żeby się częsciowo sam ze sobą nie skleił. A jak już dwie
warstwy się dotknęły, to "kredki", nie dało sie juz tego oddzielić. W efekcie
udało mi sie tylko uratować (wycięłam nozyczkami) kilka świeczek (a miał byc
wieniec ze świeczkami).
Co mam zrobić, żeby sie to tak tragicznie nie sklejało?
Bardzo proszę "doświadczone panie" o wszelkie rady.

Dzięki!

Amanka

1. Data: 2004-12-09 14:57:29

Temat: Re: window colour - niepowodzenie :o(
Od: "ulla" <U...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje córki malują grubszą warstwą farby, wtedy całośc jest grubsza po
wyschnięciu , lepiej się przenosi na okno, można tez spróbować lekko z
jednej strony podważyć i zdejmowac prosto na szbkę powoli odklejejąc od
folii.
ula/warszawa

1. Data: 2004-12-09 15:37:39

Od: k...@g...pl (Kuleczka) szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Przede wszystkim trzeba nakładać b. dużo farby - konturem nie można
dotykać folii, tylko "kłaść" z góry (żeby wyszedł taki "wałeczek",
który i tak "oklapnie" po wyschnięciu), a wypełnienie to już zupełnie
należy szczodrze wlewać do "zbiorniczka" utworzonego przez kontur.
Mam nadzieję, że mój obrazowy opis coś pomoże :)
Ogólnie nie należy oszczędzać na farbie. I obrazek odklejać w ciepłym
pomieszczeniu - wtedy jest bardziej plastyczny. Jak jest zimno, może
nawet popękać!
Jeśli obrazek jest namalowany na folii, to po wysuszeniu trzeba
spróbować ją tak wygiąć, żeby dało się łatwo paznokciem podważyć jakiś
wystający kawałek - potem już powinno pójść łatwo.
--
Pozdrowienia,
Magda (Kuleczka)

1. Data: 2004-12-09 17:02:43

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Kuleczka" <k...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
> (...) I obrazek odklejać w ciepłym
> pomieszczeniu - wtedy jest bardziej plastyczny. Jak jest zimno, może
> nawet popękać!

Dobrze sprawuje sie w tym przypadku (szczegolnie przy zdejmowaniu WC z
zimnego okna) suszarka do wlosow, ktora podgrzewamy motyw i staje sie
elastyczniejszy.

Monika (hannover)

1. Data: 2004-12-09 17:29:57

Od: "Agata Kępa" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja cały obrazek "podcinam" nożem, się nie rozciąga i łatwiej go przenieść.
może farba transparentna momoże?

1. Data: 2004-12-09 20:01:39

Od: "Eda" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie bez znaczenia jest też folia na której malujesz obrazek. Najlepiej
odkleja się ze zwykłych "koszulek" na dokumenty. Z gładkiej i grubszej folii
nie odkleisz.

EDA

1. Data: 2004-12-10 10:16:27

Od: "Edytka" <e...@t...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
Potwierdzam, najlepiej odkleja sie ze zwyklej koszuki na dokumenty.
A najlepsze farbki sa z firmy AMOS, napradwe przetestowalam chyba wszystkie,
i te jak dla mnie, bija wszystkie na leb :))) Wlasnie czekam az wyschna.
--
Pozdrawiam:
Edyta

1. Data: 2004-12-10 13:00:49

Od: "Amanka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wszystkim za rady, będe się do nich stosować.

Edytka <e...@t...gazeta.pl> napisał(a):
> A najlepsze farbki sa z firmy AMOS...
A gdzie je kupujecie? Bo w Gliwicach znalazłam farbki tylko w papierniczym na
Mikołowskiej, słyszałam, że ktoś kupuje w papierniczym (tam, gdzie LEGO) na
Zycięstwa (ale jak byłam, to Pani miała ostatnią(!) tylko granatową, czyli
zerowy wybór) i w sklepie dla plastyków na Dworcowej.
Dziwię się, że w żadnym (chyba) centrum handlowym nie mozna ich kupić.
A może o tym nie wiem?

Amanka

1. Data: 2004-12-10 13:58:58

Temat: Re[2]: window colour - niepowodzenie :o(
Od: k...@g...pl (Kuleczka) szukaj wiadomości tego autora

> A gdzie je kupujecie?

Farbek firmy Amos nie znam, ale pewnie można je kupić w Internecie.
Osobiście ostatnio zachwyciłam się farbkami Nerchau - można je kupić w
Makro w Katowicach (ale bardzo ubogi wybór), albo przez Internet:
http://www.creativehobby.pl/product_info.php?product
s_id=32
Osobiście nie polecam Wesołych Żelek - mają dość intensywny zapach
podczas malowania, a konturem maluje się okropnie ciężko (chyba, że
ja akurat miałam pecha :)).
--
Pozdrowienia,
Magda (Kuleczka)

1. Data: 2004-12-10 14:54:12

Od: "Agata [Lublin]" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@g...pl (Kuleczka) napisał(a):

> [...]

zgadza się są bardzo dobre, ale drogie - zestaw 15x22ml kosztuje 55zł :(
niezłe są Winow Color firmy Fine Arts - 40ml - 3zł

maszyna do szycia
ceny rękodzieła-aniołki :) [ot?]
[xxx] nieznane mi numery kolorow
(druty) wzór strukturalny