winnica

1. Data: 2002-09-06 16:39:57

Temat: winnica
Od: "Kamas.hw" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tak teoretycznie.....na razie. żeby dostać 100 litrów wina, to ile trzeba
krzewów winorośli, i jaką to zajmie powierzchnię. Aha, no i jaką odmianę dla
Gdańska?

--
pozdrawiam:-)
Sławomir J. Marusiński (Kamas.hw)

2. Data: 2002-09-06 22:31:04

Temat: Re: winnica
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Kamas.hw" <m...@w...pl> writes:

> Ja tak teoretycznie.....na razie. żeby dostać 100 litrów wina, to
> ile trzeba krzewów winorośli, i jaką to zajmie powierzchnię.

To ja odpowiem trochę odwrotnie: przyjmuje się, że z 1 m^2 uzyskuje
się jedną butelkę (0.7 l) wina. To na sto litrów potrzeba ok. 140
m^2. Przyjmując, że jeden krzew potrzebuje od 2 do 2.5 m^2 wychodzi 50
-- 70 krzewów.

> Aha, no i jaką odmianę dla Gdańska?

??? A kiedy w Gdańsku kończy się okres wegetacji? Tak daleko na
północy, hmmm, proponowałbym jakąś wczesną odmianę, np. Muskat
Odesskij, Sibera lub Rondo.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Peggy Nickowi świsnęła ręcznik...
-- Nie rusz ręcznika! -- wrzasnął wręcz Nick.

3. Data: 2002-09-07 06:46:52

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamas.hw" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Ja tak teoretycznie.....na razie. żeby dostać 100 litrów wina, to ile
trzeba
> krzewów winorośli, i jaką to zajmie powierzchnię.

Teraz przychodzi moda na domowe piwo.

Aha, no i jaką odmianę dla
> Gdańska?

Jęczmień browarniany.
--
:-) http://www.ogrod.prv.pl

4. Data: 2002-09-07 07:56:56

Od: "Kamas.hw" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> Teraz przychodzi moda na domowe piwo.

też umiem, tyle, że w domu można zrobić raczej tylko "ale", żeby zrobić
porządny "lager" fermentacja musi zachodzić w temp 2st, a jęczmień do
robienia piwa nie jest konieczny, może być każde inne zboże, lub cokolwiek,
konieczny jest natomiast chmiel.

--
pozdrawiam:-)
Sławomir J. Marusiński (Kamas.hw)