wino i cukier - politycznie

41. Data: 2009-07-23 19:58:19

Temat: Re: wino i cukier - politycznie
Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

kogutek wrote:

> [...]
> podatków jak VAT samo sobie go naliczało. Może cement to trochę trudny
> przykład. Prąd będzie w sam raz. W państwie jest wiele instytucji: szkoły,
> urzędy, wojsko, policja itp. Do działania potrzebują prądu. Teraz płacimy
> za prąd do tych instytucji ( my płacimy a nie jacyś oni) 50 groszy za
> kilowatogodzinę. Jak byśmy mieli elektrownię pracującą po kosztach i
> robiącą prąd dla instytucji państwowych to byśmy płacili tylko koszt
> wytworzenia + modernizacje + przesył. Pewno była by to połowa obecnej
> ceny. Różnice można by przeznaczyć chociażby na podwyżki dla urzędników

Nawet zakładając, że wszystko działałoby tak jak w firmie prywatnej to
oszczędności by nie było - o dokładnie tyle zmniejszyłyby się wpływy do
budżetu (właśnie ten VAT, którego nie zapłacono). A powstałby czarny rynek
'taniego prądu'. I zaraz w/w instytucje zajęłyby się wynajmowaniem
pomieszczeń z tanią energią.

Krzysiek Rudnik

42. Data: 2009-07-23 23:50:05

Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wtedy była ciepła i jasna klatka ograniczająca np wyjazdy zagraniczne.
> Dzisiaj jest klatka ekonomiczna uniemożliwiająca wiekszości takie wyjazdy;))
>

> --
> Pozdrawiam
>
> Krzysiek

Cyt. "Wtedy była ciepła i jasna klatka ograniczająca np wyjazdy zagraniczne."
To niczym nie potwierdzony mit. Jaki kraj miał w czasach socjalizmu najwięcej
obywateli na czasowej emigracji ekonomicznej? odpowiedź zaskoczy wielu. Polska.
Nigdy nie było to mniej niż milion. A z reguły kilka milionów. Nie ma w tym
kraju górala co nie był w Hameryce. Ślunzoka i Kaszuba co nie pracował w RFN. W
innych rejonach było podobnie. To jak tyle osób pojechało do kapitalistów to
ktoś im musiał dać paszporty. Największy wysyp był za Gierka. Chociaż i przedtem
ludzie jeździli. Oczywiście nie tak po pańsku jak teraz że dowód na lotnisku się
pokazuje i można hulać po UE. Przed Gierkiem dużo ludzi wyjeżdżało na wycieczki.
Jak maż z żoną jechali zwiedzać Waszyngton z Orbisem albo inną Gromadą, i
zostawiali nieletnie dzieci. To wiadomo było że do roboty jadą. Paszport
dostawali w pierwszym podejściu. Jak ktoś raz dostał paszport i wrócił, to za
każdym następnym razem. Jak miał z miejsca pracy wbite w formularz że ma urlop,
dostawał paszport praktycznie od ręki. Trzeba było sobie strasznie nagrabić żeby
nie dostać paszportu. Czasami przy zdawaniu paszportu wypytywali co się tam
robiło. Jakie są nastroje. Ja mówiłem zawsze ze tyrałem na budowie bo chciałem
jak najwięcej zarobić i mnie to nie interesowało. A że na tej budowie pracowali
prawie sami Polacy to i nastrojach nic nie wiem. Tak na marginesie z tymi
pracującymi na budowie Polakami to fakt. Paszport wtedy dostawało się jak w
przypadku opisanym wyżej, czyli wycieczka. Jak ktoś miał farta to też dostał.
Można go było za łapówkę dostać. Można było również pobaniować, znaczy się
pomyśleć. Przez pól roku jeździłem na Węgry na dowód. Potem złożyłem wniosek o
wkładkę paszportową do Jugosławii. Nie dostałem. Za pól roku złożyłem i
dostałem. Pojechałem do Jugosławii przez ZSRR, Rumunię i Bułgarię. Ale wróciłem
przez Austrię i CSRS. Jak napisałem o paszport to mnie poprosili na rozmowę.
Facet wyciągnął teczkę i się pyta dlaczego wróciłem przez Austrię. Bo było
bliżej. Zanotował. A czy nie chciałem zostać. Jak bym chciał zostać to bym
został. Napisał że obywatel nie chciał zostać chociaż mógł. Kazał się zgłosić po
paszport za tydzień. Jest rok 1979, ja jestem singiel, mam 21 lat i mam paszport
w kieszeni z adnotacją " Wsie strany mira". Pojechałem na wycieczkę, znalazłem
pracę bez problemu. Przed końcem urlopu napisałem do fabryki list ze proszę o
pół roku bezpłatnego. Dostałem. Przy zdawaniu paszportu pyta dlaczego nie
wróciłem w terminie i ze parasol mi w dupie otworzą. Bo urlop mi się skończył i
mnie na pewno wyrzucili dyscyplinarnie z pracy. Państwo mi zaufało a ja taki
wyrodny syn jestem. I ze mi paszport zabiorą i nigdy nie dostanę. Pokazałem że
dostałem bezpłatny. Potem bylem rzemieślnikiem i paszport miałem kiedy chciałem.
Tak ze drogi młody człowieku, jeśli nie wiesz jak było naprawdę to nie powtarzaj
bzdur. Wiesz jakie wtedy było bicie na dolarze. Niecałe dwie dniówki tam =
przyzwoita miesięczna pensja tutaj. Żyłem sobie jak rodzynek. I mi to jakaś
pieprzona solidarność popsuła.

43. Data: 2009-07-24 03:49:06

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> bzdur. Wiesz jakie wtedy było bicie na dolarze. Niecałe dwie dniówki tam =
> przyzwoita miesięczna pensja tutaj. Żyłem sobie jak rodzynek. I mi to

Ty to jakiś komuch lub szyd - co na jedno wychodzi. Musi do wojska też
nie poszedłeś, bo z zasady przed wojskiem nie wypuszczali, po wojsku trzeba
było też czekać ze dwa lata. Inna sprawa - nie znasz czasów w pobliżu
twojego dnia urodzenia... Koniec lat 70-tych to zupełnie nie to co początek
60... Pączkami moglismy wszyscy być gdyby czerwona banda reform
własnosciowych nam nie zrobiła z akcjonariatu rozproszonego sprywatyzowany
majątek dla siebie.

44. Data: 2009-07-24 05:50:45

Od: "jagr" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pączkami moglismy wszyscy być gdyby czerwona banda reform
> własnosciowych nam nie zrobiła z akcjonariatu rozproszonego sprywatyzowany
> majątek dla siebie.

I co ciekawe, fajne wielkie firmy przejmowane były po kolei, jedna po
drugiej.
I to w taki prosty sposób:
Wszystkie na rynku świetnie sobie radzą, a jedna nagle staje się
nierentowna.
No to ją pyk, za złotówkę.
Następnie druga staje się nierentowna.
Pyk, mamy drugą.
A jak to się robi?
Wytransferowuje się pieniądze (do własnej kieszeni lub kolegów), następnie
odcina od kapitału
(obsługi bankowej). Umawiamy się z kolegami z banku, że nie dadzą kredytu.
I już firma warta jest tylko złotówkę.
To, co genialne zawsze jest proste.

45. Data: 2009-07-24 05:57:59

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jagr" <j...@W...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> odcina od kapitału
> (obsługi bankowej). Umawiamy się z kolegami z banku, że nie dadzą kredytu.

Popatrz, co teraz z Islandią - zgłosiła akces do Chujni, metoda ta sama co w
Polsce.

46. Data: 2009-07-24 06:00:36

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

kris wrote:

> Wtedy była ciepła i jasna klatka ograniczająca np wyjazdy zagraniczne.
> Dzisiaj jest klatka ekonomiczna uniemożliwiająca wiekszości takie
> wyjazdy;))

straszne, musisz to powiedzieć tym tysiącą polaków którzy wyjeżdżają za
granicę.

ograniczeni ekonomiczne jest łatwe do pokonania, zwykle wystarczy cięzka
praca.

47. Data: 2009-07-24 06:02:25

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jagr wrote:

> [...]
> (obsługi bankowej). Umawiamy się z kolegami z banku, że nie dadzą
> kredytu. I już firma warta jest tylko złotówkę.

ale nam sie tutaj zebrało towarzystwo oszołomów. Do roboty nieroby.

48. Data: 2009-07-24 06:10:59

Od: "jagr" <j...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale nam sie tutaj zebrało towarzystwo oszołomów. Do roboty nieroby.

Nie sztuka pisać takie rzeczy, jak Ty.
Za kasę.
Napisz, co myślisz prywatnie. Nikomu nie powiem.

49. Data: 2009-07-24 06:42:51

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jagr wrote:

> Nie sztuka pisać takie rzeczy, jak Ty.
> Za kasę.
> Napisz, co myślisz prywatnie. Nikomu nie powiem.

piszę za swoją kasę i tak myślę.

Komuna to był syf, dobrze ja wspominać mogą tylko ludzie z nomenklatury oraz
nieroby którym w socjalistycznej ojczyźnie żyło sie super dobrze, bo czy sie
stoi czy sie leży xxxx zł się należy.

a teraz trzeba pracować, co zabawne większość tych sławicieli komuny ma w
domu komputer i fajny TV, komórkę i inne dobra, zapomiją że takich zabawek
by nigdy nie mieli w gdyby w Polsce dalej był socjalizm.

50. Data: 2009-07-24 08:04:15

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale nam sie tutaj zebrało towarzystwo oszołomów. Do roboty nieroby.

Złap się za gramatykę języka polskiego.
Cycat:
"straszne, musisz to powiedzieć tym tysiącą polaków którzy wyjeżdżają za
granicę".

Tysiącom, a nie tysiącą

Nie jadą tam dla przyjemności, czy dla nauk, ale na saksy. Gdyby mieli
pracę w polskich zakładach to jechaliby na urlop.

SE MOZETA...
Lodówka - srebrna farba
Tin Hat Folii
CIEKAWA STRONKA
Odkurzacze HEPA13 np electrolux + s-bag anti odour