wino z winogron

1. Data: 2004-09-21 08:38:37

Temat: wino z winogron
Od: Aran <d...@o...pl[.nospam]> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Właśnie zasypałem w 50L gąsiorze około 10-12kg ciemnych, słodkich
winogron 2kg cukru. Zaraz biegne do sklepu po jakies 11kg bialych
winogron zeby dosypac (na dzialce mi sie skonczyly ciemne). Jakie
drożdż polecacie dodać żeby wino było mocne, półsłodkie? Czy mam dobre
proporcje w gąsiorze (pierwszy raz robie wino)?

ok.10-12kg winogron ciemnych
11kg białych
11kg cukru
+ok.20L wody

--
Pozdrowienia,
Aran

1. Data: 2004-09-21 09:20:43

Temat: Re: wino z winogron
Od: "Martita" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proporcje masz dobre, ale po co drożdże?
Ja od zawsze robiłam bez.
Po 8 tyg wywalałam pacie z owoców i potem co jakiś czas zlewałam . Jakbyło
za mało słodkie to dodawałam jeszcze cukru rozpuszczonego w wodzie,ale nigdy
nie dodawałam drożdzy.

1. Data: 2004-09-21 10:06:17

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aran" <d...@o...pl[.nospam]>
> Właśnie zasypałem w 50L gąsiorze około 10-12kg ciemnych, słodkich
> winogron 2kg cukru. [...]

To już nie będzie WINO.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

1. Data: 2004-09-21 10:13:44

Od: "Dorcia" <d...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aran" <]> napisał w wiadomości >

> [...]
> drożdż polecacie dodać żeby wino było mocne, półsłodkie? Czy mam dobre
> proporcje w gąsiorze (pierwszy raz robie wino)?

Tak z głowy nie pamiętam ile się dodaje cukru, musiałabym to sprawdzić w
tabelach winiarskich, tyle że ja nie robię z całych owoców tylko z
wyciśniętego z nich soku i proporcje podane są na 1L moszczu.
Co do drożdży to powinny być winne ale ja daje piekarskie na 1L moszczu 2dkg
.

pozdr,dorcia

1. Data: 2004-09-21 12:16:19

Od: "M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorcia" <d...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wyciśniętego z nich soku i proporcje podane są na 1L moszczu.
> Co do drożdży to powinny być winne ale ja daje piekarskie na 1L moszczu

I to sie nadaje potem do picia??

Marek

1. Data: 2004-09-21 13:14:42

Od: "Dorcia" <d...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M.W." <>

> I to sie nadaje potem do picia??

Jak najbardziej, jest bardzo smaczne, ładnie się klaruje i ma piękny kolor
, pozostaje jeszcze kwestia mocy wina i tu również dużą rolę odgrywa ilość
cukru.

pozdr,dorcia

1. Data: 2004-09-22 10:01:07

Od: Aran <d...@o...pl[.nospam]> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 21 Sep 2004 12:06:17 +0200, "JerzyN" <N...@m...pl>
wrote:

>Użytkownik "Aran" <d...@o...pl[.nospam]>
A co to bedzie?

--
Pozdrowienia,
Aran

1. Data: 2004-09-22 10:02:12

Od: Aran <d...@o...pl[.nospam]> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 21 Sep 2004 11:20:43 +0200, "Martita" <a...@w...pl> wrote:

>Proporcje masz dobre, ale po co dro?d?e?
>Ja od zawsze robi?am bez.
>Po 8 tyg wywala?am pacie z owoców i potem co jaki? czas zlewa?am . Jakby?o
>za ma?o s?odkie to dodawa?am jeszcze cukru rozpuszczonego w wodzie,ale nigdy
>nie dodawa?am dro?dzy.
Tez slyszalem od jednej osoby ze drozdzy nie trzeba dodawac bo
winogrona maja wlasne na skorce. Ale niestety je lekko przemylem wiec
postanowilem lekko drozdzami doprawic

--
Pozdrowienia,
Aran

1. Data: 2004-09-22 10:36:57

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aran" <d...@o...pl[.nospam]>
;-)
> A co to bedzie?

Jak już zrobisz to sie dowiesz.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy
PS

---
List wolny od wirusów.

1. Data: 2004-09-22 10:38:40

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorcia" <d...@x...pl>
> [...]

kolor
> , pozostaje jeszcze kwestia mocy wina i tu również dużą rolę odgrywa

Niektórym smakuje i borygo.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy