winorosl - prosba o pomoc;-)

1. Data: 2001-06-20 04:13:49

Temat: winorosl - prosba o pomoc;-)
Od: s...@h...com (Beata) szukaj wiadomości tego autora

Witam;-))

Mam problem byc moze ktos z grupy bedzie potrafil mi pomoc.

Rok temu posadzilam krzak winogrona ,ukorzenil sie ,zakwitl mial
nawet kilka kisci winogron . W tym roku tez zakwitl ,zawiazaly
sie winogrona i nagle bez zadnej widocznej przyczyny wyschly .
Liscie sa zielone , nie widac zadnych szkodnikow . Moze ktos
ma jakis pomysl co moglo byc przyczyna tego ze zawiazane juz
winogrona sie zasuszyly ?

Pozdrawiam ;-))))

Beata

2. Data: 2001-06-20 09:36:36

Temat: Re: winorosl - prosba o pomoc;-)
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Beata napisał(a):

> [...]
> Liscie sa zielone , nie widac zadnych szkodnikow . Moze ktos
> ma jakis pomysl co moglo byc przyczyna tego ze zawiazane juz

Bez oglšdania trudno coś powiedzieć.
Ale... po odpowiedzi na kilka pytań może coś ustalimy.
1. Jaka to odmiana (sš odmiany - np. Swenson Red - zrzucajace część
zawišzków owoców; one tak po prostu majš.)?
2.Wszystkie na krzewie padły czy tylko część?
3.Był przymrozek w okresie wegetacji???
4. Liście zielone - ale czy przypadkiem od spodu nie majš takich
tłustawo-białawych plam (mšczniak)???
5. Czy aby napewno to były wykształcone grona po przekwitnięciu
kwiatostanów czy coś co dopiero mialo kwitnšć? U mnie (Lublin) dopiero
tydzień temu najwcześniejsza odmiana (Perła Czabańska) zaczęła kwitnšć.
Skšd u Ciebie już grona???? Ogrzewana szklarnia????
6. A pajęczynek jakichś na krzewie nie widać niekiedy?
Spróbój na to odpowiedzieć, a byc może ustalimy przyczynę.
Aha! A podlewane to czasem było? A nawożone?(czym?).
Pozdrawiam z wyrazami współczucia
Janusz

3. Data: 2001-06-30 05:23:24

Od: m...@c...edu.pl (Marek Jastrzebski) szukaj wiadomości tego autora

>5. Czy aby napewno to były wykształcone grona po przekwitnięciu
>kwiatostanów czy coś co dopiero mialo kwitnąć? U mnie (Lublin) dopiero
>tydzień temu najwcześniejsza odmiana (Perła Czabańska) zaczęła kwitnąć.
>Skąd u Ciebie już grona???? Ogrzewana szklarnia????

chyba wiele zalezy od stanowiska - no i wmiesicie cieplej - pare dni temu
widzialem w srodku krakowa winogrono z dosc sporymi juz kisciami (owoce jak
porzeczki) a u mnie na dzialce 30km od krakowa dopiero przekwitly kwiaty

Marek

Tuja szmargadowa
Rozmnażanie
Pomidory - help !!!