witam - mam pytanie odnośnie stawu

11. Data: 2006-04-09 19:20:28

Temat: Re: witam - mam pytanie odnośnie stawu
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: "Krzysiek" <a...@h...pl>
To: <p...@n...pl>
Sent: Sunday, April 09, 2006 2:14 PM
Subject: witam - mam pytanie odnośnie stawu

> Witam
> mam na imię Krzysiek i jestem tu pierwszy raz.
> Kupiłem właśnie działkę na której znajdują się dwa stawy i z tym wiąże
> się
> moje pytanie. Nie są to całkiem małe oczka, bo mają po około 250 m2. Są w
> nich na pewno karpie i jeszcze jakieś inne ryby. Gdzie szukać informacji
> jak
> pielęgnować te stawy, jak je zarybić. W tej chwili są trochę zaniedbane.
> Gdzie można tanio kupić niezbędny sprzęt, rośliny, ryby itp.? Proszę o
> [...]
aktualnie w przedsiebiorstwach rybackich mozna kupic obsade
tzn ryby do stawu
:)
nie wiem z jakich jestes okolic
wiec nie moge Tobie napisac gdzie jest najtaniej
:)
zdecydowanie lepiej choc moze ciut drozej
jest kupowac z takich przedsiebiostw rybackich
czy osrodkow zarybieniowych PZW niz gdzies ciut taniej
niz z jakiejs pokatnej hodowli bo masz wieksza pewnosc kupienia ryby
zdrowej
:)
lepiej tez jest kupic wieksze osobnik
tzw towarowke niz drobnego kroczka
:)
cena zazwyczaj jest taka sama
u mnie w tym roku na wiosne 10zl/kg
:)
o jakie narzedzia pytasz
????
stan prawny jest taki
ze jakkolwiek jestes wlascicielem wody to nie prowadzac dzialanosci w
zakresie rybactwa
nie masz prawa posiadac polowowych narzedzi rybackich
:)
oczywiscie na kazdym wiekszym bazarku moze kupi jakies siatki
:)
Dirko pisal o spuszczaniu wody
jest w tym troche racji
kazdy staw ulega naturalnym procesom stazenia
i co kilkanascie lat trzeba go poglebic aby usunac warstwe osadow dennych
:)
o jakiej roslinnosci piszesz
jesli to stary staw to napewno juz bedzie obrosniety roslinkami
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

12. Data: 2006-04-09 20:11:20

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e1b8hd$hdk$1@atlantis.news.tpi.pl jurekh
<h...@o...pl> napisał(a):

> ale dostałeś rady!!!!

Hejka. Do pewnych rad trzeba dorosnąć. ;-)

> niestety takich "doradców" mamy w kraju multum
> dlatego w tym kraju jest jak jest.

Dla jednych jest to w "tym kraju" a dla mnie w ojczyźnie.

> poszperaj troche w sieci a wszystko sam znajdziesz.....

Brawo!

> nie licz na to że Ci ktoś tu dobrze i rzeczowo doradzi.....

Tobie chyba na pewno tu już nikt nic nie doradzi. :-(
Pozdrawiam przemądrzale Ja...cki
PS Tnij posty i odpowiadaj pod spodem, mądralo.

13. Data: 2006-04-09 21:13:02

Temat: Re: witam - mam pytanie odno?nie stawu
Od: "Bastion" <paradygmat@bez_maila.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krzysiek" <a...@h...pl> napisal w wiadomosci
> Witam
> mam na imi? Krzysiek i jestem tu pierwszy raz.
> Kupi?em w?a?nie dzia?k? na której znajduj? si? dwa stawy i z tym wi??e si?
> moje pytanie. Nie s? to ca?kiem ma?e oczka, bo maj? po oko?o 250 m2. S? w
> nich na pewno karpie i jeszcze jakie? inne ryby. Gdzie szukaae informacji jak
> piel?gnowaae te stawy, jak je zarybiae. W tej chwili s? troch? zaniedbane.
> Gdzie mo?na tanio kupiae niezb?dny sprz?t, ro?liny, ryby itp.? Prosz? o pomoc
> i rady

Witam

Postaraj sie ustalic nastepujace sprawy(poprzedni wlasciciel, sasiedzi):
- czy to sa naturalne czy sztucznie wybudowane stawy,
jezeli wybudowane, to jaka byla ich funkcja?
- czy stawy byly zarybiane i jaka ryba?
- jakie jest podloze (torfowe, gliniaste)?
- ustal glebokosc (najprosciej wyplynac na staw pontonem i sondowac sznurkiem z
ciezarkiem).
- zagrozenie eutrofizacja tj. np. czy stawy znajduja sie w niecce otoczonej
polami uprawnymi
czy moze lasami a jezeli tak to jakimi, lisciaste, iglaste?

Ogolnie, to takie srodowiska wodne jak staw nie wymagaja zadnych wiekszych
zabiegow pielegnacyjnych o ile nie bedziesz chcial prowadzic intensywnej
gospodarki rybackiej.

14. Data: 2006-04-09 21:18:24

Od: "Bastion" <paradygmat@bez_maila.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ogolnie, to takie srodowiska wodne jak staw nie wymagaja zadnych wiekszych
> zabiegow pielegnacyjnych o ile nie bedziesz chcial prowadzic intensywnej
> gospodarki rybackiej.

Witam

Oczywiscie jest jescze jedna istotna sprawa, jaka wada zasilane
sa te stawy, opadowa, doplywa/przeplywa, jakis strumky?

15. Data: 2006-04-10 06:59:37

Od: "KrzychuT" <k.thomas(WYTNIJ_TO!!!)@polipol.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a może znajdzie się ktoś kto ma staw i coś mi poradzi?

Mam choc za fachowca sie nie uwazam.
ciezko radzic gdy sie nie widzi co sie ma na rzeczy...

zajrzyj tutaj:
http://staw.bieleccy.com.pl/str_index_by_iron.html

pzdr
krzychut

16. Data: 2006-04-10 07:10:58

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysiek wrote:

> a może znajdzie się ktoś kto ma staw i coś mi poradzi?
Zapisz się na:
http://www.forum.oczkowodne.net/
Tam Ci na pewno poradzą.

Krzysztof