wkupne rympala

1. Data: 2001-09-04 07:00:17

Temat: wkupne rympala
Od: "rympal" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mamy sezon "wekowy" dlatego moje wkupne tez bedzie "wekowe"

OGORKI PO "CHINSKU"
2 kg ogorkow sredniej wielkosci
4 lyzki soli
1 lyzka chili (koniecznie chili)
2 duze glowki czosnku
8 lyzek oleju
1,5 szklanki octu
2 szklanki cukru
Ogorki pokroic w grube plastry (3-4 centymetrowe). Zasypac sola na 6 godzin.
Odcedzic, dodac chili i pokrojony drobno lub wycisniety czosnek. Zagotowac
ocet + cukier + olej. Ogorki zalac wrzacym syropem na 12 godzin. Wlozyc do
sloikow i juz nie gotowac.
Luzne uwagi
- Ogorki puszcza sok pod wplywem soli i sie mocno skurcza.
- maja bardzo ciekawy smak
- wydaje mi sie ze bylyby doskonale do jakiejs wodeczki (ale jeszcze nie
sprawdzalem ;))
- wychodzi jakies 6-7 malych sloikow
Przepis ten otrzymalem rok temu i nie moglem nigdzie dostac ogorkow.
Zrobilem to dopiero jakies 2 miesiace temu. Oby historia sie nie powtorzyla
;)

Salatka buraczano-papryczna ;)
6 kg burakow -ugotowac
11 cebul
1 kg papryki
zalewa: 1/2 szklanki octu + 1/2 szklanki wody + 2 szklanki cukru + 2 lyzki
soli - zagotowac.
Buraki przetrzec na tarce o grubych oczkach, cebule drobno posiekac, papryke
grubiej posiekac. Wszystko to razem wymieszac przelozyc do sloikow i wekowac
10 minut. Wychodzi tego bardzo duzo -starczy na cala zime.

No to na razie tyle -czekam na opinie :)
pozdrawiam
Piotrek