wkupne ;-))) - sledziki

1. Data: 2002-05-21 12:23:18

Temat: wkupne ;-))) - sledziki
Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sledziki w sosie pomidorowym
Skladniki;
2 opakowania matjesow
Zalewa;
3 lyzki posiekanej drobno cebuli
3 lyzki posiekanego koperku
0,5 lyzeczki pieprzu grubo zmielonego
2 lyzki octu
0,75 dl sherry
2 lyzki oleju
3 lyzki cukru (1 jesli sherry jest slodkie)
1,5 dl soku pomidorowego

Podawac z;
Gotowanymi ziemniakami

Podzielic sledzie na kawki. Przygotowac zalewe i zalaz sledzie. Musi
stac 3 godziny przed podaniem ;-)

Sledzie w sosie pomidorowym II

Skladniki;
4 solone sledzie
1 duza cebula
Sos;
2 dl soku pomidorowego
0,5 dl cukru
0,5 dl octu
3 listki laurowe
1 lyzki pieprzu (pogniecionego)
0,5 lyzki calych ziaren musztardowych (??)
1 lyzka ziela angielskiego
1-2 lyzeczka sosu Worcester

Podzielic sledzie na kawalki, zasypac cebulka w plastrach, przygotowac
zalewe. Zalac sledzie i niech stoi co najmniej 2 doby przed podaniem.

Sledz z cebulka

3 duze platy sledziowe (solone) okolo 420 gr.
1 czerwona cebulka
1 por
Sos:
2 dl jogurtu
1 dl gestej smietany
1 dl sosu chili
siekany koperek
mielony bialy pieprz

Sledzie wlozyc do wody na okolo 12 godzin. Cebulke pokroic w plasterki,
dodac pora. Zmieszac wszystkie skladniki sosu. Pokroic sledzie w kawalki,
wlozyc do sosu. Powinno to stac okolo 1 doby przed podaniem.

Sledz w musztardzie (polecam)
1 pojemnik sledzi solonych filetowanych, ok 420 g
Sos:
2-3 lyzki musztardy, rozne rodzaje
2 lyzeczki cukru
2 lyzeczki octu winnego
1 lyzka wody
1 dl ubitej smietany
bialy pieprz
okolo 1 dl posiekanego koperku
ewentualnie sol

Polaczyc skladniki sosu. Podzielic filety sledziowe na kawalki, wlozyc do
sosu. Ewentualnie dosolic do smaku. Powinno stac okolo doby przed
podaniem.

Sledziki w warzywach
2 sledzie solone
1 czerwona cebulka
1 mala marchewka
1 kawalek chrzanu

Zalewa:
1dl octu
1 dl wody
3/4-1 dl cukru
15 ziaren bialego pieprzu
10 ziaren czarnego pieprzu
2 listki laurowe
Oplukac sledzie, ale zostawic skore i kosci. Wlozyc do zimnej wody na
dobe.
Przygotowac sos: zmieszac ocet, wode, cukier i przyprawy w garnku,
zagotowac i ostudzic. Obrac cebule, marchewke i chrzan, pokroic w plasterki.
Pokroic
sledzie w kawalki o szerokosci okolo 2 cm. Ulozyc w pojemniku - zalac
zalewa. Musi postac okolo doby przed podaniem.

Sledzie w sosie z curry
Skladniki;
4 filety sledziowe
1 dl smietany gestej
1 dl majonezu
2 lyzeczki curry
2 jajka na twardo
1 mala czerwona cebulka
1 dl posiekanej natki pietruszki
Pokroic sledzi ena kawalki. Pokropic lekko octem. Zmieszac majonez ze
smietana i dodac curry. Sledzie polac sosem bezposrednio przed podaniem.
Udekorowac jajkiem, cebulka i natka pietruszki.

Salatka sledziowa
Skladniki;
2 filety sledziowe
4 ugotowane ziemniaki
6 burakow w zalewie (sa do kupienia!!! )
1 ogorek konserwowy
2 jablka
bialy pieprz
1 jajko na twardo

Wlozyc sledzi edo wody na 12 godzin. Pokroic na male kawalki razem z
ziemniakami, ogorkiem, jablkami, burakami. Wymieszac, doprawic do samku.
Wlozyc do salaterki. Udekorowac jajkiem na twardo.

Sledz z jablkiem i szczypiorkiem
1 kg filetow sledziowych
1 dl posiekanego szczypiorku
1 dl posiekanego jablka

Zalewa:
1 dl octu winnego (jabkowego)
3 dl wody
3 1/2 dl cukru
3 lyzki skoncentrowanego soku jablkowego

Przyprawy:
1 lyzeczka oregano
5 gozdzikow
5 ziaren pieprzu
1 laska cynamonu
1 luzeczka ziela angielskiego

Ugotowac zalewe, ostudzic. Wymieszac z jablkiem, sledziem, szczypiorkiem.
Musi postac dobe ;-)

Sledz cytrynowo-musztardowy
1 kg filetow sledziowych
zalewa:
4 lyzki slodkiej musztardy
1 lyzka zwyklej musztardy
1 lyzka cukru
1 lyzeczka soli
1 lyzka octu winnego (bialego)
1 dl oliwy (ja uzywam olej)
2 lyzka koperku
1 cytryna

Zetrzec skorke z cytryny i wycisnac sok, wymieszac z pozistalymi skladnikami
zalewy. Pokroic sledzia w kawalki, wlozyc do zalewy. Przed podaniem musi
stac 2 doby

Sledz w curry - Skladniki;
4 filety sledziowe
1 dl smietany gestej
1 dl majonezu
2 luzeczki curry

Smacznego

Magda

1. Data: 2002-05-21 12:52:48

Temat: Re: wkupne ;-))) - sledziki
Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 0,75 dl sherry

miod na serce, uwielbiam sledzie, ale mam pytanie, moze glupie: co to jest
dl?
Mapet

--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-05-21 13:00:00

Od: "Michal Dwuznik" <M...@c...ch> szukaj wiadomości tego autora

> miod na serce, uwielbiam sledzie, ale mam pytanie, moze glupie: co to jest
> dl?
decylitr - 1/10 litra - 100 mililitrów, seta, dwie piećdziesiątki itd :)))

Czyli ,75dl to jakaś 1/3 szklanki

Pozdr
Michał

1. Data: 2002-05-21 13:48:57

Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mapet(ka)" <l...@w...pl> wrote in message

> miod na serce, uwielbiam sledzie, ale mam pytanie, moze glupie: co to jest
> dl?
> Mapet

Przepraszam za niewyjasnienie - szwedzka krew sie odezwala, 1 dl = 1
decylitr czyli 1/10 litra ;-))))

Magda

1. Data: 2002-05-21 14:08:11

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszam za niewyjasnienie - szwedzka krew sie odezwala, 1 dl = 1
> decylitr czyli 1/10 litra ;-))))

psst! W szkole też tego uczyli, przynajmniej za mooooich czaaaasów. No i
przeliczać kazali: łokcie na palce, mm Hg na milibary i podobne hece.

Waldek

1. Data: 2002-05-21 14:14:48

Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> wrote in message

> psst! W szkole też tego uczyli, przynajmniej za mooooich czaaaasów. No i
> przeliczać kazali: łokcie na palce, mm Hg na milibary i podobne hece.

Tja... a ja tu ruszam glowa by sie wkupic, a wy mnie tu o jakichs duperelch
typu decylitry ;-))) no jak tak mozna.....
:-PPP

Magda

1. Data: 2002-05-21 14:27:56

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Tja... a ja tu ruszam glowa by sie wkupic, a wy mnie tu o jakichs duperelch
>typu decylitry ;-))) no jak tak mozna.....
>:-PPP
>
>Magda

jesli chodzi o sledzie, to wg mnie jak najbardziej mozna..ja to
bym jej jeszcze oblala barszczem, dodala anyzku, posolila,
pocukrzyla, zalala zjelczalym olejem i ze spokojnym sumieniem
wywalila, np przez okno.
to jest dopiero przepis!

Magduniu - Ty-li od dawna nas tu czytasz?

Krysia

P.S. I bron Boze sie nie obraz..moze ktos porzadny wytlumaczy, bo
ja sie wlasnie zaczelam smiac jak pomyslalam, ze wzielabys moj
przpeis do serca i na powaznie, hiehiehieihehieihe
sledzie, brrr - proponuje zwrocic im wolnosc. nawet bez glow,
flakow, wymoczone i zniewazone ;)
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-05-21 14:48:34

Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> wrote in message

> [...]
> wywalila, np przez okno.
> to jest dopiero przepis!
>
> Magduniu - Ty-li od dawna nas tu czytasz?
Krysiu!!
Ja sledzie dopiero polubilam wlasnie w tych dziwnych postaciach - Ty tez
sprobuj ;-)))
A czy od dawna.... Hmmm.... lata cale.... chcialoby sie rzec ;-)))

Magda

1. Data: 2002-05-21 14:49:16

Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agusiek" <A...@i...pl> wrote in message

> Mnie sie wydaje, ze niedawno boby Ci sie nie narazala przepisami na
sledzie
> :))

A ja nie jestem "koniunkturalna" i wazelinki do potraw nie stosuje
;-))))))))
(bez obrazy)

Magda

1. Data: 2002-05-21 14:50:46

Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Magduniu - Ty-li od dawna nas tu czytasz?

Mnie sie wydaje, ze niedawno boby Ci sie nie narazala przepisami na sledzie
:))

Aga

Sos czosnkowy
pytanie o kebab
Biała dama
prezent
Pomozcie wymyslic haslo dla serwisu kulinarnego - ksiazki do wygrania! (troszke OT)