woreczek zolciowy

1. Data: 2004-01-04 12:18:21

Temat: woreczek zolciowy
Od: "M-i-c-h-u" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
jakie sa nastepstwa po usunieciu (laparoskop) woreczka zolciowego (polip) w
wieku 20 lat?
czy sa pozniej jakies dolegliwosci z tytulu braku tegoz wlasnie woreczka??
dodam, ze chirurg mowi usuwac, a gastrolog nie usuwac bo za mlody, wszystko
oczywiscie podparte zdjeciami usg

pozdr
Michu

2. Data: 2004-01-04 15:24:09

Temat: Re: woreczek zolciowy
Od: "pestifer" <p...@U...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M-i-c-h-u" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czy sa pozniej jakies dolegliwosci z tytulu braku tegoz wlasnie woreczka??
> dodam, ze chirurg mowi usuwac, a gastrolog nie usuwac bo za mlody,

polip generalnie jest traktowany jako stan przedrakowy wiec specjalnie bymn
sie nie zastanowawial
zobacz tez np:
http://www.amwaw.edu.pl/ppch/1999/9909/999po.htm

3. Data: 2004-01-04 16:27:58

Od: "M-i-c-h-u" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> polip generalnie jest traktowany jako stan przedrakowy wiec specjalnie
> [...]

dzieki za odpowiedz
cyt:
"Większość polipów rozpoznanych w badaniu USG okazała się być zmianami
nienowotworowymi, nie stwarzającymi zagrożenia zezłośliwienia, stąd
podejrzenie polipa pęcherzyka żółciowego u bezobjawowego chorego trudno
uznać za jednoznaczne wskazanie do cholecystektomii"

i dalej nie wiem czy sa jakies dolegliwosci spowodowane brakiem tego
woreczka
pozdr
Michu
gg1014333