wrzos

1. Data: 2004-09-12 17:59:01

Temat: wrzos
Od: vaqa <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy wrzos, to roślina jednoroczna, czy wieloletnia. Kiedy i jak należy
je sadzić? Mam działkę od tygodnia.

--
Wysłano z portalu budowlanego Dom.Idealny.pl
Archiwum grupy --- pl.misc.budowanie ---

2. Data: 2004-09-12 19:22:08

Temat: Re: wrzos
Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamerom_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> czy wrzos, to roślina jednoroczna, czy wieloletnia. Kiedy i jak należy
> je sadzić? Mam działkę od tygodnia.

A parę postów niżej o tym niemal było...

przeczytaj tu:
http://www.wolski.com.pl/teoria.html

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

3. Data: 2004-09-12 20:09:43

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A parę postów niżej o tym niemal było...
>
> Pozdrawiam, Rafał Wolski

A co powiesz Rafale na moja ripostę na temat "zabójczości" wrzosów w
wycinku z miesięcznika ???

Serdecznie Miłka

4. Data: 2004-09-12 21:18:21

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamerom_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> A co powiesz Rafale na moja ripostę na temat "zabójczości" wrzosów w
> wycinku z miesięcznika ???
>
> Serdecznie Miłka

Według mnie nie może to mieć zastosowania w ogrodzie.

--- cytat---
korzenie wrzosu przyczyniają się do wytworzenia w glebie zbitej, prawie
nieprzepuszczalnej warstwy tzw. orsztynu, która uniemożliwia rozwój
większości drzew i krzewów.
--- koniec cytatu ---

Chodzi tu o dorosłe wrzosy, których płytki system korzeniowy wytwarza na
tyle grubą i zwartą warstwę, że żadne nasiona i rośliny nie mogą się przez
nią przebić. Coś w rodzaju drewnianego parkietu. Jednak jeśli roślina już
rośnie, to nie zostanie uduszona a wrzos musi być na tyle dorosły, żeby ten
"parkiet" wytworzyć. To według mnie niemożliwe w ogrodzie.

Niemniej muszę przyznać, że takie wrzosowisko to moje marzenie.

5. Data: 2004-09-13 00:43:14

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał Wolski wrote:

> [...]
> korzenie wrzosu przyczyniają się do wytworzenia w glebie zbitej,
> prawie nieprzepuszczalnej warstwy tzw. orsztynu, która uniemożliwia

Nie wiem, bo w moim ogródku, rośnie cała masa małych gó...en, które
zagłuszają mi ten wrzos. Mam 2 krzaczki, które od 3 lat nie urosły nic, a
cały czas wyrywam spośród nich dziesiątki różnych lepiej rosnących, które
sobie nic nie robią z tego "dominującego" wrzosu.

moon

6. Data: 2004-09-14 14:17:12

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To według mnie niemożliwe w ogrodzie.
>
> Niemniej muszę przyznać, że takie wrzosowisko to moje marzenie.

Spoko, chodziło tylko o przyznanie mi racji ...

Serdecznie Miłka

Jaki to kwiatek?
Zywoplot
sosnica