Strona główna Grupy pl.rec.uroda ww

Grupy

Szukaj w grupach

 

ww

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 1


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2005-05-10 12:27:20

Temat: ww
Od: Edyta <e...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

This is a multi-part message in MIME format.
--------------070109070405010306070503
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 7bit


--------------070109070405010306070503
Content-Type: text/plain;
name="koncepcja_filologia.rtf"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Disposition: inline;
filename="koncepcja_filologia.rtf"

{\rtf1\ansi\ansicpg1250\deff0\deflang1045{\fonttbl{\
f0\fswiss\fcharset238=
{\*\fname Arial;}Arial CE;}{\f1\froman\fprq2\fcharset0 Times New Roman;}{=
\f2\froman\fprq2\fcharset238{\*\fname Times New Roman;}Times New Roman CE=
;}}
{\*\generator Msftedit 5.41.15.1503;}\viewkind4\uc1\pard\qc\f0\fs20 \lan=
g1023\i\f1\fs24 Koncepcja kszta\u322?cenia na kierunku filologia\lang1045=
\f2 \lang1023\f1 i sylwetka absolwenta\lang1045\i0\f2\par
\pard\qj\lang1023\b\f1\fs16\par
\pard\fi425\li426\qj\lang1045\b0\f2\fs24 Utworzenie kierunku filologia ze=
specjalno\'9cciami j\'eazykowymi: j\'eazyk angielski, j\'eazyk niemiecki=
, j\'eazyk rosyjski jest odpowiedzi\'b9 na narastaj\'b9ce zapotrzebowanie=
rynku edukacji j\'eazykowej. Wej\'9ccie Polski do Unii Europejskiej, cor=
az bardziej daj\'b9ce o sobie zna\'e6 procesy globalizacyjne sprawiaj\'b9=
, \'bfe znajomo\'9c\'e6 j\'eazyk\'f3w, szczeg\'f3lnie angielskiego jako j=
\'eazyka uniwersalnego, a tak\'bfe drugiego j\'eazyka obcego staje si\'ea=
potrzeb\'b9, a nawet wr\'eacz konieczno\'9cci\'b9 naszych czas\'f3w.\par=

Proces nauczania jest tak zaprogramowany, aby student opanowa\'b3 dwa j\'=
eazyki obce. Nauczanie j\'eazyka specjalno\'9cci rozpoczyna si\'ea od poz=
iomu zaawansowanego i traktowane jest jako przedmiot podstawowy do uzyska=
nia wykszta\'b3cenia spec\-jalistycznego, a przedmioty towarzysz\'b9ce za=
pewniaj\'b9 wykszta\'b3cenie og\'f3lnohuma\-nistyczne \endash wiedz\'ea =
o kulturze, literaturze i historii kraj\'f3w obszaru j\'eazykowego.\par
Ze wzgl\'eadu na s\'b3ab\'b9 cz\'eastokro\'e6 znajomo\'9c\'e6 j\'eazyk\'f=
3w obcych w\'9cr\'f3d maturzyst\'f3w, zak\'b3adamy wi\'eaksz\'b9, ni\'bf =
przewiduj\'b9 standardy, liczb\'ea godzin na doskonalenie j\'eazyka podst=
awowego oraz na drugi j\'eazyk obowi\'b9zkowy (wybrany spo\'9cr\'f3d: ang=
ielskiego, niemieckiego, rosyjskiego b\'b9d\'9f j\'eazyk\'f3w wschodniego=
pogranicza \endash litewskiego, bia\'b3oruskiego, ukrai\'f1skiego), kt\=
'f3ry student ma opanowa\'e6 co najmniej na poziomie \'9crednim. Studenci=
z kraj\'f3w s\'b9siedzkich (Bia\'b3oru\'9c, Litwa, Rosja i Ukraina) jako=
drugi j\'eazyk obcy mog\'b9 wybra\'e6 j\'eazyk polski.\par
Przewidujemy nowoczesne formy kszta\'b3cenia j\'eazykowego z wykorzystani=
em program\'f3w komputerowych oraz Internetu. Zaj\'eacia warsztatowe, prz=
edmioty specjalistyczne i praktyka zapewni\'b9 studentom mo\'bfliwo\'9c\'=
e6 uzyskania specjalizacji: nauczyciela j\'eazyk\'f3w obcych, t\'b3umacza=
oraz redaktora wydawniczego.\par
Uczelnia umo\'bfliwi studentom pobyt w o\'9crodkach kszta\'b3cenia kraj\'=
f3w obszaru j\'eazykowego j\'eazyka podstawowego i odbycie w nich cz\'ea\=
'9cci praktyk.\par
Kszta\'b3cenie na kierunku filologia trwa 6 semestr\'f3w (3 lata) i przew=
iduje nast\'eapuj\'b9c\'b9 liczb\'ea godzin: na studiach dziennych ponad =
2200 godzin zaj\'ea\'e6 i co najmniej 15 tygodni praktyki, w tym ponad 17=
85 godzin okre\'9clonych w standar\-dach; na studiach zaocznych (wieczoro=
wych) ponad 1760 godzin zaj\'ea\'e6 i ponad 15 tygodni praktyki, w tym po=
nad 1430 godzin okre\'9clonych w standardach.\par
Absolwent filologii uzyskuje tytu\'b3 zawodowy licencjata \endash specja=
listy z wybra\-nego w ramach specjalno\'9cci j\'eazyka; wykszta\'b3cenie =
og\'f3lnohumanistyczne, wiedz\'ea o kulturze, literaturze i historii kraj=
\'f3w obszaru j\'eazykowego. \par
Absolwent powinien nie tylko doskonale zna\'e6 j\'eazyk specjalno\'9cci, =
lecz tak\'bfe kultur\'ea, literatur\'ea i rzeczywisto\'9c\'e6 kraj\'f3w p=
rzyswajanego j\'eazyka. Pedagogika, psychologia i metodyka nauczania j\'e=
azyka wyposa\'bf\'b9 go w umiej\'eatno\'9c\'e6 nauczania na r\'f3\'bfnych=
poziomach oraz w r\'f3\'bfnych grupach wiekowych. Powinien on tak\'bfe p=
osi\'b9\'9c\'e6 zas\'f3b wiedzy dotycz\'b9cej struktury j\'eazyka, jego h=
istorii i zr\'f3\'bfnicowania terytorialnego i spo\'b3ecznego, tak aby na=
uczanie j\'eazyka mog\'b3o odbywa\'e6 si\'ea z uwzgl\'eadnieniem szeroko =
poj\'eatego t\'b3a kulturowo-cywilizacyjnego.\par
Kondycja intelektualna i zas\'f3b wiedzy absolwenta kierunku filologiczne=
go WSWMiR w du\'bfym stopniu zale\'bfe\'e6 b\'ead\'b9 od przyswojenia prz=
ez niego w czasie studi\'f3w nawyk\'f3w samokszta\'b3cenia, samodoskonale=
nia, umiej\'eatno\'9cci zdobywania wiedzy o krajach, kt\'f3rych j\'eazyki=
sobie przyswoi\'b3 w czasie przeduczelnianym, w czasie studi\'f3w i po i=
ch zako\'f1czeniu. Pozycja absolwenta w \'9cwiecie gospodarczym, w \'bfyc=
iu zawodowym i spo\'b3ecznym, w kraju i regionie zale\'bfe\'e6 b\'eadzie =
od jego wyobra\'9fni humanistycznej. Studia wyposa\'bf\'b9 go w wiedz\'ea=
umo\'bfliwiaj\'b9c\'b9 \'bfywy kontakt z krajem (krajami) poznanego j\'e=
azyka. Rozszerz\'b9 mu \'9cwiat. Umo\'bfliwi\'b9 porozumiewanie si\'ea z =
lud\'9fmi, do kt\'f3rych inni, nie znaj\'b9cy j\'eazyka, nie maj\'b9 dost=
\'eapu. Bowiem jak powiedzia\'b3 Ludwik Wittgenstein, austriacki filozof,=
granice naszego j\'eazyka s\'b9 granicami naszego \'9cwiata. \par
Bez znajomo\'9cci j\'eazyk\'f3w obcych bramy \'9cwiata s\'b9 szczelnie pr=
zed obcymi poza\-mykane. Perspektywa takiej izolacji, kt\'f3ra zreszt\'b9=
jest udzia\'b3em wi\'eakszo\'9cci Polak\'f3w, powinna dopingowa\'e6 i do=
pinguje m\'b3odych do intensywnej nauki j\'eazyk\'f3w obcych. Dopingiem s=
\'b9 te\'bf otwarte granice Unii Europejskiej i \'9cwiadomo\'9c\'e6, \'bf=
e bez znajomo\'9cci j\'eazyka kraju, do kt\'f3rego chcemy si\'ea wybra\'e=
6, jeste\'9cmy tam po prostu niemowami.\par
Absolwenta kierunku filologicznego musi wi\'eac cechowa\'e6 umiej\'eatno\=
'9c\'e6 samo\-kszta\'b3cenia i ch\'ea\'e6 ci\'b9g\'b3ego inwestowania w s=
iebie. Musi wiedzie\'e6, czego chce, wiedzie\'e6, do kt\'f3rych drzwi zap=
uka\'e6, aby znale\'9f\'e6 swoje miejsce. \par
Studia, nawet najlepiej zorganizowane, same z siebie nie gwarantuj\'b9 su=
kcesu ani zatrudnienia. Dlatego stawia\'e6 b\'eadziemy na zaradno\'9c\'e6=
przysz\'b3ych absolwent\'f3w w \'bfyciu spo\'b3ecznym, umiej\'eatne wyko=
rzystywanie przez nich stale doskonalonej znajomo\'9cci j\'eazyk\'f3w obc=
ych, tak\'bfe j\'eazyka biznesu i w og\'f3le j\'eazyka gospodarczego.\par=

\pard\fi425\li425\qj Stawia\'e6 na zrozumienie r\'f3\'bfnorodno\'9cci kul=
turowej pogranicza, umiej\'eatno\'9c\'e6 korzystania z tego bogactwa i zd=
olno\'9c\'e6 do uczestnictwa w dialogu kultur. \par
Aby poszerzy\'e6 studenckie szanse i mo\'bfliwo\'9cci znalezienia sobie m=
iejsca w przy\-sz\'b3ym \'bfyciu \endash zawodowym i spo\'b3ecznym \enda=
sh uczelnia stworzy, najzdolniejszym z nich, mo\'bfliwo\'9c\'e6 r\'f3wno=
leg\'b3ego studiowania na kierunku ekonomicznym w celu zdobycia dodatkowy=
ch kwalifikacji, dodatkowych zawod\'f3w lub przysposobienia do pracy w ad=
ministracji, w gospodarce, w handlu, w samorz\'b9dzie terytorialnym. R\'f=
3wnocze\-\'9cnie \endash we wsp\'f3\'b3pracy z wyspecjalizowanymi instyt=
ucjami mi\'eadzynarodowymi typu City & Guilds \endash uruchomi system po=
twierdzania certyfikatami zdobytych w czasie studi\'f3w umiej\'eatno\'9cc=
i. Zwi\'eakszy to zatrudnieniowe szanse absolwent\'f3w WSWMiR w krajach U=
nii Europejskiej, a tak\'bfe w Stanach Zjednoczonych i innych krajach.\pa=
r
\pard\f0\fs20\par
}
=00
--------------070109070405010306070503
Content-Type: text/plain;
name="koncepcja_ekonomia.rtf"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Disposition: inline;
filename="koncepcja_ekonomia.rtf"

{\rtf1\ansi\ansicpg1250\deff0\deflang1045{\fonttbl{\
f0\froman\fprq2\fchar=
set0 Times New Roman;}{\f1\froman\fprq2\fcharset238{\*\fname Times New Ro=
man;}Times New Roman CE;}{\f2\froman\fprq2\fcharset2 Symbol;}{\f3\fswiss\=
fcharset238{\*\fname Arial;}Arial CE;}}
{\colortbl ;\red0\green0\blue0;}
{\*\generator Msftedit 5.41.15.1503;}\viewkind4\uc1\pard\fi425\li425\qj\l=
ang1023\f0\fs24\par
\pard\qc\lang1045\i\f1 Koncepcja kszta\'b3cenia na kierunku ekonomicznym =
i sylwetka absolwenta\lang1023\f0\par
\pard\sl360\slmult1\qj\lang1045\i0\f1\fs16\tab\lang1
023\f0\par
\pard\fi425\li426\qj\lang1045\f1\fs24 Propozycja studi\'f3w zawodowych na=
kierunku ekonomicznym ze specjal\-no\'9cciami: skarbowo\'9c\'e6, polityk=
a finansowa oraz mi\'eadzynarodowa i regionalna wsp\'f3\'b3praca gospodar=
cza wynika ze szczeg\'f3lnej roli, jak\'b9 mo\'bfe odegra\'e6 proces kszt=
a\'b3cenia w przygotowaniu kadr dla \'bfycia gospodarczego kraju. \lang10=
23\f0\par
\lang1045\f1 Studiuj\'b9cy zdobywaj\'b9 w ci\'b9gu trzech lat niezb\'eadn=
\'b9 wiedz\'ea potrzebn\'b9 do: \lang1023\f0\par
\pard\fi-360\li720\qj\cf1\lang1045\f2\fs20\'b7\cf0\f
1\fs24 sporz\'b9dzani=
a makro- i mikroekonomicznych analiz i raport\'f3w dotycz\'b9cych gromadz=
enia i wydatkowania \'9crodk\'f3w finansowych\lang1023\f0\par
\cf1\lang1045\f2\fs20\'b7\cf0\f1\fs24 prowadzenia analizy koszt\'f3w i ko=
rzy\'9cci, w tym r\'f3wnie\'bf korzy\'9cci spo\'b3ecznych,\lang1023\f0\pa=
r
\cf1\lang1045\f2\fs20\'b7\cf0\f1\fs24 zarz\'b9dzania finansami publicznym=
i,\lang1023\f0\par
\cf1\lang1045\f2\fs20\'b7\cf0\f1\fs24 przygotowywania plan\'f3w finansowy=
ch dla instytucji ubezpiecze\'f1 spo\'b3ecznych, samorz\'b9d\'f3w terytor=
ialnych, administracji pa\'f1stwowej i dla agencji publicznych,\lang1023\=
f0\par
\cf1\lang1045\f2\fs20\'b7\cf0\f1\fs24 analizy ekonomicznych zachowa\'f1 p=
odmiot\'f3w sektora publicznego i zachowa\'f1 grup interes\'f3w ekonomicz=
nych.\lang1023\f0\par
\pard\fi425\li426\qj\lang1045\f1 Ponadto uzyskuj\'b9 kierunkowe podstawy =
wiedzy z zakresu skarbowo\'9cci i polityki finansowej, ekonomii mi\'eadzy=
narodowej, ekonomii przedsi\'eabiorstw, bankowo\'9cci, informatyki i ekon=
ometrii. \lang1023\f0\par
\lang1045\f1 Studia przygotowuj\'b9 do samodzielnego podejmowania zada\'f=
1 gospodarczych i rozwi\'b9zywania problem\'f3w ekonomicznych. \lang1023\=
f0\par
\lang1045\f1 Kszta\'b3cenie obejmuje r\'f3wnie\'bf nauk\'ea j\'eazyk\'f3w=
obcych w stopniu umo\'bfliwiaj\'b9cym ich zastosowanie w pracy zawodowej=
=2E Prowadzenie cz\'ea\'9cci zaj\'ea\'e6 w j\'eazykach obcych z udzia\'b3=
em zagranicznych wyk\'b3adowc\'f3w zapewni absolwentom poruszanie si\'ea =
w mi\'eadzynarodowym biznesie. Absolwenci b\'ead\'b9 te\'bf wyposa\'bfeni=
w warsztatowe umiej\'eatno\'9cci takie jak: gromadzenie i prezentowanie =
danych, redagowanie tekst\'f3w o charakterze naukowym i analitycznym, pos=
\'b3ugiwanie si\'ea podstawowymi technikami informatycznymi.\lang1023\f0\=
par
\lang1045\f1 Ich wiedza zdobyta w czasie studi\'f3w, a tak\'bfe w trakcie=
przewidzianych programem wielotygodniowych praktyk w instytucjach gospod=
arczych powinna sprosta\'e6 oczekiwaniom instytucji gospodarczych, w tym =
publicznych. \lang1023\f0\par
\lang1045\f1 Absolwent kierunku ekonomia ze specjalno\'9cci\'b9 skarbowo\=
'9c\'e6 i polityka finansowa posiada wykszta\'b3cenie z zakresu podatk\'f=
3w, finans\'f3w jednostek samorz\'b9du terytorialnego, finans\'f3w bank\'=
f3w i finans\'f3w przedsi\'eabiorstw. Program tej specjalno\'9cci zapewni=
a s\'b3uchaczom wiedz\'ea ukierunkowan\'b9 na konkretne zastosowania, tzn=
=2E potrzebn\'b9 do pracy w urz\'eadach skarbowych, urz\'eadach gminy, st=
arostwach powiatowych oraz urz\'eadach marsza\'b3kowskich.\lang1023\f0\pa=
r
\lang1045\f1 Dzi\'eaki konstrukcji specjalno\'9cci, kt\'f3ra \'b3\'b9czy =
finanse sektora publicznego i sektora komercyjnego, absolwent jest przygo=
towany r\'f3wnie\'bf do pracy w bankach oraz do podj\'eacia w\'b3asnej, s=
amodzielnej dzia\'b3alno\'9cci gospodarczej.\lang1023\f0\par
\lang1045\f1 Ma on by\'e6 przede wszystkim ekonomist\'b9, kt\'f3ry rozumi=
e gospodark\'ea, jej zjawiska, i podejmuje odwa\'bfne i odpowiedzialne de=
cyzje finansowe i gospodarcze.\lang1023\f0\par
\lang1045\f1 Absolwent kierunku ekonomia ze specjalno\'9cci\'b9 mi\'eadzy=
narodowa i regionalna wsp\'f3\'b3praca gospodarcza posiada wiedz\'ea z za=
kresu polityki regionalnej, finans\'f3w mi\'eadzynarodowych oraz polityki=
gospodarczej Unii Europejskiej.\lang1023\f0\par
\lang1045\f1 Jego wszechstronne wykszta\'b3cenie zapewni mu mo\'bfliwo\'9=
c\'e6 wsp\'f3\'b3uczestnictwa w kreowaniu polityki regionalnej samorz\'b9=
du terytorialnego oraz nawi\'b9zywania i podtrzymywania skutecznej wsp\'f=
3\'b3pracy mi\'eadzynarodowej (szczeg\'f3lnie wsp\'f3\'b3\-pracy transgra=
nicznej). Mo\'bfe on r\'f3wnie\'bf ocenia\'e6 i uczestniczy\'e6 w projekt=
ach gospodarczych opartych o \'9crodki pomocowe Unii Europejskiej oraz po=
dejmowa\'e6 decyzje finansowe i inwestycyjne w przedsi\'eabiorstwach dzia=
\'b3aj\'b9cych na rynku europejskim i wschodnim.\lang1023\f0\par
\pard\par
\lang1045\f3\fs20\par
}
=00
--------------070109070405010306070503--

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


1. Data: 2005-05-10 12:34:06

Temat: Re: ww
Od: Edyta <e...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

przepraszam za pomyłkę
Edyta

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2005-05-10 12:41:45

Temat: Re: ww
Od: "aniared/A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Edyta napisał(a):
> przepraszam za pomyłkę
> Edyta

Anuluj poprzedniego posta, ok? To 13 kB jakby nie było...

--
Ania

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ]


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Kosmetyki Malu Wilz - czy ktoś zna?
Gąbeczka Biotherm - po kuracji
biust
Odświeżacz koloru Safira - jak stosować?
Krem po depilacji

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

[market] Officeshoes.pl - czarny piątek zaczyna się u nas w czwartek :)
Dlaczego włosy rosną tak wolno?
Jaki krem na noc?
Łuszczyca...
opiekunka dziecięca

zobacz wszyskie »