wyrzynarka - wskaźnik laserowy

1. Data: 2006-05-03 18:40:16

Temat: wyrzynarka - wskaźnik laserowy
Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Przymierzam się do zakupu wyrzynarki i proszę użytkowników takowych
urządzeń o poradę: czy warto dopłacać do "bajeru" w postaci wskaźnika
laserowego - czy też sam wydmuch wiórów jest wystarczającym pomocnikiem?
Może ktoś ma porównanie pracy wyrzynarką "z" i "bez" owego bajeru?

Wykorzystanie sprzętu będzie typowo amatorskie i sporadyczne. Jaka moc
wyrzynarki jest wystarczająca do takowego "przeciętnego" wykorzystania?

Może jakieś konkretne typy :) (max maxów :) 200PLN)

Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

2. Data: 2006-05-03 20:55:06

Temat: Re: wyrzynarka - wskaźnik laserowy
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzychu" <"s_krzychu[m wrote:
> [...]
> laserowego - czy też sam wydmuch wiórów jest wystarczającym
> pomocnikiem? Może ktoś ma porównanie pracy wyrzynarką "z" i

Miałem wyrzynarkę bez tego bajera, mam obecnie z bajerem, więc
mogę podać obiektywną opinię. Bajer jest przydatny, kreska
laserowa świeci przed wyrzynarką, co pozwala utrzymać dużo
precyzyjniejszą linię cięcia, niż przy samym "zębie" na krawędzi
stopy, ale jest jedno "ale": laser musi być baaardzo dokładnie
wyregulowany, najlepiej, gdyby możliwa była korekta we własnym
zakresie. W swojej nowej wyrzynarce wybierałem najlepszy
egzemplarz chyba z 10 modeli (a sprzedawca w Castoramie chyba
mnie przeklął na wieki), a i tak w domu go jeszcze korygowałem,
ponieważ okazało się, że laserowa kreska jest lekko przesunięta w
bok w stosunku do linii cięcia o niewidoczny gołym okiem ułamek
milimetra, który jednak powodował, że jeśli się cięło dłuższą
prostą jedynie na podstawie tego lasera, wyrzynarka miała
tendencję do skręcania.

> Może jakieś konkretne typy :) (max maxów :) 200PLN)

Za <200 to jedynie allegro zostaje, bo w normalnych sklepach za
tyle jedynie coś z tanich narzędzi kupisz, a z tych wyrzynarki
bym raczej nie polecał. Ja kupiłem Castoramowego MacAllistera,
kosztował coś w okolicy 260zł i myślę, że wart był tych
pieniędzy, w komplecie było jeszcze 8 sztuk noży "czyste cięcie",
a jedyne zastrzeżenie jakie do niego bym miał, to kiepskie
mocowanie stopy - w podstawowej pozycji (90 stopni) jest ono mało
stabilne i stopa się delikatnie gibie na boki. Nie jest to na
tyle wielkie gibanie, żeby dało jakieś negatywne skutki w ciętym
materiale, ale denerwuje.

J.

jaka patelnia - Tefal, Tescoma czy Bialetti?
Piec c.o. do 8000 zl?
AGD
popsuta centralka telefoniczna DECT 5
dobre materace