wysokie ciśnienie

1. Data: 2000-04-12 06:51:45

Temat: wysokie ciśnienie
Od: Czarna <c...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!
Mam pytanie:
Od kilku miesięcy zażywam tabletki obnizające cisnienie. problem w tym,
ze te tabletki (Prestarium, wczesniej był Sectral) obnizaja mi tylko
cisnienie gorne (to chyba rozkurczowe?), natomiast dolne pozostaje bez
zmian. Ostatnio miewam cisnienie ok. 115/95.
Zastanawiam się - jakie są konsekwencję związane z tak mała róznicą tych
dwoch cisnien, czy nie jest to przypadkiem bardziej niezdrowe niz gdyby
ta róznica byla wieksza ( np. 140/95) Prosze o odpowiedz. M.D.

2. Data: 2000-04-12 08:06:34

Temat: Re: wysokie ci?nienie
Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Czarna" <c...@d...com.pl> wrote in message
> [...]
> dwoch cisnien, czy nie jest to przypadkiem bardziej niezdrowe niz gdyby
> ta róznica byla wieksza ( np. 140/95) Prosze o odpowiedz. M.D.
Cześć!

A czemu nie zastanowisz się dlaczego organizm podnosi ciśnienie?
Przecież wszystko ma swoją przyczynę!
przeczytaj sobie coś takiego:

W przyrodzie jest zawsze przyczyna i skutek. Samoistnie żadna choroba
powstać nie może. Nadciśnienie również. Przekonanie, że jakaś choroba może
być samoistna jest przekonaniem błędnym. (...)Nadciśnienie także ją ma.
Bezpośrednią przyczyną nadciśnienia jest mózg. Jak każdy rząd w biednym
kraju, tak mózg u człowieka w określony sposób źle żywionego, wymusza
poprawę swojego zaopatrzenia, zawsze kosztem całego organizmu. Nadciśnienie
spowodowane jest zatem określonym, nieprawidłowym składem diety, ale tylko
wówczas, gdy organizm może przeznaczyć określoną ilość energii na wyższe
ciśnienie, silniejszą i szybszą pracę serca, zwężenie tętnic obwodowych. Gdy
organizm nie może tej energii dostarczyć, ciśnienie jest niskie. Niskie
ciśnienie u człowieka jest w dwóch przypadkach: gdy organizm nie może go
podnieść i gdy nie potrzebuje tego robić. Najlepiej jest, gdy organizm nie
potrzebuje ciśnienia podnosić, gdy zaopatrzenie wszystkich tkanek odbywa się
przy najniższym ciśnieniu i najwolniejszej pracy serca. Organizm nie musi
podnosić ciśnienia, gdy człowiek spożywa białka (części zamienne) o
najwyższej wartości biologicznej i gdy dostarcza jednolite, i możliwie
najlepsze "paliwa" oraz, lepsze od najlepszych paliw. Źródła energii. Max
Bürger [nie ten od choroby Buergera) znalazł najniższe ciśnienie u mężczyzn
w wieku 85-90 lat. Tak długo współczesny człowiek bez zjadania dużych ilości
tłuszczu przeżyć nie może. Jeśli zjada dużo tłuszczu, ma niskie ciśnienie i
żyje długo. Głód prawie uniemożliwia rozwój miażdżycy, ale powoduje
przedwczesne starzenie tętnic, szczególnie mózgowych, które nie ma nic
wspólnego z miażdżycą. Ci, którzy przeżyli blokadę Leningradu, gdy już mogli
najeść się do syta, chorowali powszechnie na nadciśnienie. Dlatego
chorowali, że mózg zaczął rabować organizm, który już miał rezerwy energii
dla podniesienia ciśnienia krwi. Przedwcześnie zestarzałe tętnice mózgowe
nie mogły wytrzymać obciążenia przy nadciśnieniu i bardzo często pękały, co
kończyło się krwotocznym udarem mózgu. Podobnie było u więźniów obozów
koncentracyjnych. Również często chorowali na nadciśnienie, a ich tętnice
mózgowe nie mogły wytrzymać zwiększonego ciśnienia i często pękały. Mózg u
chorych na nadciśnienie chwiejne wymusza nadmierne wytwarzanie katecholamin
(adrenalina, noradrenalina), które obkurczają tętnice w tkankach i narządach
organizmu. Ale nie działają one na tętnice mózgowe. Cała głowa u człowieka,
wraz z mózgiem, jest zaopatrywana przez 4 tętnice. Pod wpływem katecholamin
tętnice mózgowe nie kurczą się, ale kurczą się pozostałe tętnice głowy. To
jest przyczyną bardzo częstych bólów głowy u tych ludzi, ale nigdy nie jest
przyczyną migreny. Aby chorować na migrenę, trzeba żywić się inaczej. Mniej
pastwiskowo, a bardziej korytkowo. W leczeniu nadciśnienia od dawna stosuje
się leki porażające układ sympatyczny z grupy rezerpiny (raupasil), które
obniżają ciśnienie krwi, ale przyspieszają rozwój miażdżycy. Gdy chory przez
lata leczy się lekami porażającymi układ sympatyczny, zaczyna w późniejszym
wieku chorować na nadciśnienie miażdżycowe. Przeważnie ma już mieszkanie,
meble, odchowane dzieci i może więcej pieniędzy przeznaczyć na
żywność. Jego odżywianie stopniowo zmienia się w korytkowe, a takie
odżywianie dodatkowo powoduje zmiany miażdżycowe w tętnicach różnych
narządów, ale nie we wszystkich. Nie spotyka się miażdżycy w tętnicach
płucnych (poza nielicznymi obecnie przypadkami chorych na nadciśnienie
płucne), w tętnicach języka, drobnych tętniczkach serca, bardzo rzadko
występuje miażdżyca w tętnicach rdzenia kręgowego. Panuje powszechnie
przekonanie, że to sól jest przyczyną nadciśnienia. Jest to przekonanie
błędne. Dlaczego człowiek spożywa wiele soli? Bo lubi. Dlaczego lubi? Bo
jego pożywienie wymaga znacznie większych ilości soli niż otrzymuje w
pokarmie. Przy żywieniu optymalnym człowiek zupełnie nie potrzebuje
dosypywać soli do potraw. Wszystkie sole, w optymalnych ilościach i
proporcjach występują w jego pokarmie. (...). U ochotników, studentów
amerykańskich, zwiększono spożycie soli cztery razy. Nie miało to żadnego
wpływu na ciśnienie krwi. Nadciśnienie i duże spożycie soli, ma jedną
wspólną przyczynę wyższą. Gdy tej wspólnej przyczyny nie ma, sama sól
ciśnienia nie podnosi. Szczurom na diecie hodowlanej i optymalnej do picia
podawano wodę destylowaną i osobno 5 proc. roztwór soli ciechocińskiej,
zawierającej, prócz soli, dużo pierwiastków o składzie zbliżonym do składu
jaki występuje w surowicy krwi u człowieka i jaki występował w ocenach w
czasie powstawania życia. Człowiek czy szczur wody destylowanej pić nie
może. Dochodzi wówczas do ciężkich zaburzeń w organizmie i często śmierci.
Wodą, którą piją ludzie czy szczury może być woda miękka, zawierająca mniej
składników mineralnych lub twarda, zawierająca ich więcej. We wspomnianym
doświadczeniu szczury miały stały dostęp do wody i do 5 proc. roztworu soli
ciechocińskiej. Piły tyle, ile chciały. Okazało się, że szczury na diecie
hodowlanej piły aż o 68 proc. więcej soli ciechocińskiej niż szczury na
diecie optymalnej. Woda destylowana, gdy mogły popijać roztwór soli, wcale
im nie szkodziła. Dieta hodowlana zawiera kilka razy więcej popiołu (soli
mineralnych) niż dieta optymalna. Czym gorszy skład diety, tym więcej
reakcji chemicznych w organizmie, tym większe zapotrzebowanie na sól
kuchenną i na inne mikro i makroelementy występujące w "soli
ciechocińskiej", ściślej w tak zwanym szlamie ciechocińskim zawierającym
wszystkie prawie pierwiastki. Przyczyną nadciśnienia jest określony model
żywienia. Zmiany tego modelu w połączeniu z leczeniem farmakologicznym,
zamieniają stopniowo nadciśnienie chwiejne w nadciśnienie utrwalone,
miażdżycowe. Większość leków stosowanych w nadciśnieniu działa przez
hamowanie układu sympatycznego, co powoduje z kolei zmniejszenie wytwarzania
amin katecholowych (adrenalina, noradrenalina) i innych ciał czynnych, a
zwiększenie wytwarzania hormonów z kory nadnerczy, które same w sobie
przyspieszają rozwój miażdżycy, powodują nadciśnienie, wzrost krzepliwości
krwi, zawały i udary mózgu na tle zakrzepowym. Przy blokowaniu lekami układu
sympatycznego zmniejsza się spalanie glukozy w szlaku heksozowym, zmniejsza
pobieranie wolnych kwasów tłuszczowych z tkanki tłuszczowej (tyje się) i ich
spalanie, zwiększa się ilość glukozy przetwarzanej w szlaku pentozowym na
tłuszcze i cholesterol, zwiększa się synteza trójglicerydów z węglowodanów
(trójglicerydy to kwasy tłuszczowe połączone z glicerolem) i spalanie tych
kwasów. Podobnie działają wszystkie leki i czynniki środowiskowe hamujące
układ sympatyczny i pobudzające układ parasympatyczny: beta blokery
(propranolol, sectral, inne), doustne środki antykoncepcyjne, glikozydy
nasercowe (lanatozid, digoxin), hormony sterydowe (encorton, dexamethazon,
inne), nadmiar wapnia, nadmiar witaminy D, niedobór magnezu, niedobór
witaminy B1, papierosy w dawce powyżej 40 sztuk na dobę i powyżej 20 przy
nierównomiernym paleniu, niedobór tlenu (góry, choroby płuc), ciepło,
ograniczenie wysiłku fizycznego, rzadkie posiłki. Wszystkie te czynniki
zmieniają nadciśnienie chwiejne w nadciśnienie miażdżycowe i przyspieszają
rozwój miażdżycy. Wszystkie te czynniki zwiększają krzepliwość krwi i są
przyczyną zakrzepów tętnic wieńcowych lub mózgowych. Leczeniem przyczynowym
nadciśnienia chwiejnego i nadciśnienia miażdżycowego jest żywienie
optymalne. U chorych z nadciśnieniem chwiejnym powoduje spadek ciśnienia do
wartości niskich już po 2 dniach, u chorych z nadciśnieniem miażdżycowym
obniża zawsze ciśnienie już po kilku, kilkunastu dniach, po dłuższym czasie
powoduje wyleczenie nadciśnienia miażdżycowego. Miażdżycy również. W
Akademii Zdrowia Arkadia przebywało na 2-tygodniowych turnusach 175 chorych
na nadciśnienie w wieku średnio 64,2 lat (od 25 do 82 lat) chorujących na
nadciśnienie średnio 8,8 lat (od 1 do 36 lat). Systematycznie przyjmowało
leki obniżające ciśnienie 152 chorych, pozostali przyjmowali je okresowo. Od
pierwszego dnia odstawiono wszystkie leki u 143 (82 proc.), od 2 - 6 dnia
odstawiono je u 10 (6 proc.), u pozostałych stosowano leki w dawce średnio
50 proc. niższej od dotychczas stosowanej. Przy przyjęciu średnie ciśnienie
krwi wynosiło 203,5/99,8 (od160/100 do 260/140). Po 11 lub 12 dniach pobytu
średnie ciśnienie krwi wynosiło 138,4/78,8 (od 105/60 do 190/90). W okresie
pobytu ciśnienie skurczowe obniżyło się średnio o 65,l mm Hg, tj. o 32 proc.
Średnie ciśnienie rozkurczowe obniżyło się o 2I mm Hg tj. o 21 proc. Z
ciśnieniem poniżej 150/80 wyjechało 150 osób, wszyscy bez leków. Po udarach
mózgowych (od 1 do 3) było 118 osób w tym 15 miało nadciśnienie. Przy
przyjęciu średnie ciśnienie tętnicze u tych chorych wynosiło 193/111 (od
160/120 do 260/140), a w 11 lub 12 dniu pobytu obniżyło się do średnio
146/84 (od 110/70 do 190/90). Po co ja te wszystkie dane Państwu przytaczam?
Właśnie po to, aby każdy chory na nadciśnienie wiedział, po jakim czasie
powinien wyleczyć się z nadciśnienia chwiejnego, a po jakim czasie z
nadciśnienia miażdżycowego. Czy za Z dni można wyleczyć się z nadciśnienia
chwiejnego? Okazuje się, że można. Żywienie optymalne bardzo szybko poprawia
zaopatrzenie mózgu w energię, bardzo szybko hamuje przewagę układu
sympatycznego i wytwarzanie związków podnoszących ciśnienie krwi: adrenaliny
i noradrenaliny. W badaniach wykonanych w USA wykazano, że dieta
bogatotłuszczowa już po 48 godzinach powodowała spadek poziomu noradrenaliny
w osoczu aż o 59 proc., spadek produktów przemiany katecholamin w moczu o 41
proc., spadek ciśnienia skurczowego i rozkurczowego i to przy tej samej
ilości soli w diecie. Ciśnienie krwi u chorych na nadciśnienie jest
wywoływane głównie nadmiernym wytwarzaniem amin katecholowych: adrenaliny i
noradrenaliny. Ponieważ wiedziałem, że dieta bogatotłuszczowa powoduje
szybki spadek ciśnienia krwi, mogłem bez obaw odstawić wszystkie leki u
chorych na nadciśnienie chwiejne lub nawet miażdżycowe w mniej ciężkich
postaciach. Praktycznie po dwóch dniach chorzy z nadciśnieniem chwiejnym
mają już ciśnienie prawidłowe, po kilkunastu dniach niskie. Przy stosowaniu
żywienia optymalnego choroba wrócić nie może. Miażdżycorodnie działają leki
porażające układ sympatyczny. Są to powszechnie stosowane pochodne
rezerpiny: raupasil, rethiazyd, inne preparaty. Nie tylko przyspieszają one
miażdżycę. Zwiększają również ilość zachorowań na raka sutka; w jednych
badaniach 2 razy częściej, w innych 3 razy częściej, jeszcze w innych aż 3,9
razy częściej występuje rak sutka u kobiet leczonych rezerpiną niż u kobiet,
które tego leku nie brały. Papierosy w małej dawce chronią przed rakiem
sutka. Czy takie efekty "leczenia" choroby nadciśnieniowej oznaczają, że nie
należy się leczyć? Ci, co chcą się leczyć, mogą nadal. Ale ci, co chcą się
szybko wyleczyć z nadciśnienia, powinni się z tej choroby wyleczyć.
Leczeniem przyczynowym nadciśnienia jest żywienie optymalne. Już pisałem, że
najgorszy model żywienia dla człowieka występował w USA w latach 1948-54.
Wówczas było najwięcej chorych na nadciśnienie, zawały, udary, inne choroby
cywilizacyjne. Po kilku latach przeciętny skład diety mieszkańców USA zaczął
przechodzić dalej z obszaru korytkowego w kierunku stołu. Z każdym następnym
rokiem zwiększało się w USA spożycie tłuszczów zwierzęcych, a zmniejszało
spożycie węglowodanów. W 1972 r. ilość energii z tłuszczów, w przeciętnej
diecie w USA, przekroczyła 50 proc., w 1978 zbliżyła się do blisko 60 proc.
Jakie to przyniosło rezultaty? Od końca lat 60. Ilość zgonów z powodu
zawałów, udarów mózgowych zaczęła szybko spadać. W latach 1970-1979 ilość
chorych na nadciśnienie w USA obniżyła się aż o 70 proc., zawałów o 20
proc., udarów o 60 proc. Przyczyna nieznana. Najgorszy model żywienia w
Polsce występował już w 1978 r., ale tylko u ludzi o wyższych dochodach: w
gospodarstwach pracowniczych o dochodach wyższych niż 36 tysięcy złotych
rocznie na głowę. W gospodarstwach chłopskich spożycie było takie, jak
występowało w Polsce średnio w 1958 r. Chłopi byli z tyłu w swoim marszu do
korytka o 20 lat. Później znacznie przyspieszyli. Spadek ilości chorych na
nadciśnienie, ilości zawałów i udarów wystąpił we wszystkich krajach
bogatych. Najwcześniej we Francji, USA, Szwajcarii, Anglii.

Pozdrawiam
Jacek

PS. Wszyscy jakich znam na zywieniu optymalnym maja ciśnienie 120/70 (+-10)
niezaleznie od wieku. przedzial 26-52 lata.

3. Data: 2000-04-13 01:13:22

Temat: Re: wysokie ciśnienie
Od: c...@b...gnet.pl (Marcin Kubicki) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 12 Apr 2000 06:51:45 GMT, Czarna <c...@d...com.pl> wrote
and nobody noticed it except me:

> [...]
>dwoch cisnien, czy nie jest to przypadkiem bardziej niezdrowe niz gdyby
>ta róznica byla wieksza ( np. 140/95) Prosze o odpowiedz. M.D.

Za malo danych. Idz najlepiej do dobrego internisty.

Marcin Kubicki
Na zielonej trawce
Pasły się pratchawce
Jeden mówi do drugiego