[xxx] zamiana mulin - prosze o pomoc

1. Data: 2005-07-21 13:03:26

Temat: [xxx] zamiana mulin - prosze o pomoc
Od: "Marta" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drogie Grupowiczki!!!

Zwracam sie do Was z wielka prosbą. Zajmuję sie haftem krzyżykowym od nie
dawna i nie jestem jeszcze w tym taka dobra :-(.
Dostałam schematy do wyhaftowania, zreszta od jednej z Was, i bardzo
chciałabym wyhaftowac te rzeczy tylko mam jeden problem. Dla mnie jest to duży
problem, dla Was zapewne blahy ale prosze o pomoc :-).
Nici, które sa polecane do wyhaftowania tego obrazu sa to nici firmy DMC. Z
tego co mi wiadomo to sa to dość drogie nici :-( Słyszałam również iż można
stosować zamienniki np mulinę firmy Ariadna. I z tym właśnie związana jest
moja prośba. Nie wiem jak i gdzie można to zrobić??? Czy istnieją jakieś
specjalne tabele do tego?? Gdzie mogę je znaleźć??

No i jeszcze jedno pytanko czy obrazy wyhaftowane zamienionymi mulinami
również mają tak efektowny wygląd?? Czy te kolory są dobrze dobrane??

Bardzo proszę o odpowiedź.
Z góry serdecznie dziekuje i pozdrawiam,
Marta

2. Data: 2005-07-21 13:30:05

Temat: Re: [xxx] zamiana mulin - prosze o pomoc
Od: "Krystyna" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witaj, zamiennik muliny z DMC na Ariadnę znajdziesz m. in. na stronie haftów
polskich. POdaję link:
http://www.haftypolskie.com.pl/
Haftuję już od dość dawna i z własnego doświadczenia wiem, że jednak niektóre
odcienie Ariadny różnią się od odpowiedników DMC. Zdarza się, że Ariadna
płowiejei w zależności od serii kolory się różnią tzn. jeżeli kupisz dziś i za
tydzień ten sam numer to nie masz gwarancji, że będzie taki sam.
pozdrawiam Krystyna

3. Data: 2005-07-21 13:42:12

Od: "Marta" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuję bardzo za pomoc.
Muszę sie więc dobrze zastanowić nad tym czym haftować. A może mi jeszcze ktoś
powiedzieć jaka jest różnica cenowa miedzy DMC a Ariadną??

Pozdrawiam,
Marta

4. Data: 2005-07-21 14:18:33

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta wrote:
> Dziekuję bardzo za pomoc.
> Muszę sie więc dobrze zastanowić nad tym czym haftować. A może mi
> jeszcze ktoś powiedzieć jaka jest różnica cenowa miedzy DMC a
> Ariadną??

W hurtowni pasmanteryjnej Ariadna 0.68 zl, w sklepie 1 zl a DMC chyba ponad
2 zl. Ja jak zaczne haftowac to ze wzgledu na cene bede uzywac Ariadny.

Zazula

5. Data: 2005-07-21 14:20:58

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-07-21 16:18:33 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Zazula* skreślił te oto słowa:

> W hurtowni pasmanteryjnej Ariadna 0.68 zl, w sklepie 1 zl a DMC chyba ponad
> 2 zl. Ja jak zaczne haftowac to ze wzgledu na cene bede uzywac Ariadny.

Przemyśl to... Ariadna potrafi puścić farbę przy ewentualnym praniu. W
trakcie wyszywania np jak przytrzymujesz wilgotnym palcem tez może
podfarbowac materiał. generalnie kiepskie doświadczenia a Ariadną, i warto
zapłacić więcej za DMC - komfort wyszywania i brak stresu, że nić
zafarbuje.

--
Lia

6. Data: 2005-07-21 14:34:59

Od: "Dorfi" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2 zl. Ja jak zaczne haftowac to ze wzgledu na cene bede uzywac Ariadny.

Wszystko zależy od tego, co się będzie wyszywać. Mało skomplikowane wzory można
zrobić Ariadną, ale bardziej pracochłonne prace (typu portrety czy krajobrazy,
gdzie jest dużo odcieni) ładniej wyglądają zrobione muliną DMC. DMC jest
droższa, ale nie trzeba przecież kupować wszystkich kolorów od razu. Ja kupuję
na raty. Najpierw kilka kolorów, za jakiś czas kilka nastepnych. Koszty
rozkładają się w czasie i nie odczuwa się tego tak mocno. Dobrze również zrobić
rozeznanie w pasmanteriach, bo też mają różne ceny.
Uważam jednak, że jeśli mam coś dłubać przez pół roku, to chcę, żeby efekt
podobał mi się o wiele dłużej.A z zamiennikami różnie bywa. Jeśli wzór
przewiduje 3 czy 4 odcienie danego koloru a Ariadna posiada tylko jeden, to
zamiast światłocienia będzie jednokolorowa plama.
Ale się rozpisałam....:-)
Dorfi

7. Data: 2005-07-21 14:50:43

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia wrote:
> [...]
> podfarbowac materiał. generalnie kiepskie doświadczenia a Ariadną, i
> warto zapłacić więcej za DMC - komfort wyszywania i brak stresu, że

No ja jeszcze sie nie zabieralam do krzyzykow. Wiec nie mam w ogole
doswiadczenia z mulina. Nie wiedzielam ze wystepuja tego typu problemy.

Zazula

8. Data: 2005-07-21 14:53:10

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorfi wrote:

> [...]
> Jeśli wzór przewiduje 3 czy 4 odcienie danego koloru a Ariadna
> posiada tylko jeden, to zamiast światłocienia będzie jednokolorowa

W sumie to ja sie napalilam na duze skomplikowane wzory - moim hobby jest
fotografia i odkad zainstalowalam program Haft Krzyzykowy ciagle przerabiam
swoje zdjecia. No i wychodzi mi po 22 motki danego koloru. Ale juz sie
pocieszylam. Nie musze kopowac tyle czarnego - znalazlam czarna kanwe DMC.
Bo co do kanwy to widze roznice w jakosci od takiej no name z walka.
Swoja droga - jak sie krzyzykuje to ile nic nawleka sie, bo o ile pamietam
to mulina sklada sie z kilku nici.

Zazula

9. Data: 2005-07-21 14:53:56

Od: "Marta" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grupowiczki, jestescie fantastyczne!! Zawsze mozna na Was liczyc !!!

Dziekuje Wam za to!!!

Mam jeszcze jeden problem. Te schematy, ktore dostałam od jednej z
grupowiczek, są w języku angielskim :-( Niestety mój ang nie jest rewelacyjny
ale z tego co tam przeczytałam to wychodzi na to że niektórym znaczkom ze
schematu przysługują dwa odcienie (podane są dwa numery muliny DMC) i pisze że
powinno sie hatfowac jedna nitką jednego koloru i drugą nitką drugiego.
Haftowałyście kiedyś w ten sposób???? Wydaje mi sie to troszkę dziwne, no ale
jak juz wspominałam jestem początkującą wiec jeszcze nie znam sie na tym
wszystkim. Co o tym sądzicie???

Pozdrawiam,
Marta

10. Data: 2005-07-21 14:57:09

Od: Lia <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-07-21 16:50:43 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Zazula* skreślił te oto słowa:

> No ja jeszcze sie nie zabieralam do krzyzykow. Wiec nie mam w ogole
> doswiadczenia z mulina. Nie wiedzielam ze wystepuja tego typu problemy.

No to można dodać, ze Ariadna się lubi zapętlac, nie ma takiego ładnego
połysku, mniej odcieni...
Generalnie DMC tania nie jest, ale cios po kieszeni czuje się tylko na
początku, potem już nigdy nie kupuje się naraz tak wielu odcieni, a
jakościowo są świetne. Serwetki haftowane DMC, wiele lat temu (boszzzz, jak
ja dawno temu do podstawówki chodziłam) nadal się świetnie trzymają, kolory
nie wyblakły, nic się nie zmechaciło.

--
Lia

bawełny i lny w Lublinie???