za i przeciw szczepieniu przeciw grypie

1. Data: 2002-10-03 08:48:39

Temat: za i przeciw szczepieniu przeciw grypie
Od: "k-Pablo" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może się powtórzę ale prosze o wasze opinie za i przeciw szczepieniu przeciw
grypie.

za każde info dzięki

pozdrawiam
paweł

2. Data: 2002-10-03 09:08:55

Temat: Re: za i przeciw szczepieniu przeciw grypie
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "k-Pablo" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> Może się powtórzę ale prosze o wasze opinie za i przeciw szczepieniu
przeciw
> grypie.

Po prostu musisz sprawdzic na sobie, nie wszyscy dobrze znosza te
szczepionki i tyle.
Ja mam problemy z zatokami i poki sie nie zaczalem szczepic, katarek mialem
przynajmniej raz w miesiacu. Teraz od kilku lat mam spokoj :-)))
Znam jednak przynajmniej kolkoro osob, ktore chorowaly rzadko, poszly sie
zaszczepic (bo np pracodawca fundowal) i po szczepionce dostaly straszliwej
grypy.

J.

3. Data: 2002-10-03 09:25:37

Od: "Ewelina" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znam jednak przynajmniej kolkoro osob, ktore chorowaly rzadko, poszly sie
> zaszczepic (bo np pracodawca fundowal) i po szczepionce dostaly
straszliwej
> grypy.

Może szczepienia robione były tuż przed sezonem grypowym, i dlatego taki był
skutek. Po szczepionce chwilowo obniżona jest odporność, jeśli więc w
okolicy pałęta się akurat wirus grypy - choroba murowana.
Dlatego szczepić się trzeba odpowiednio wcześnie.

A reakcje i tak są indywidualne. Mnie klika lat temu pracodawca zafundował
(nakazał!) Vaxigrip i w okresie od października do lutego byłam aż trzy razy
na zwolnieniu z powodu grypy :(. I to wcale nielekkiej. Później nie
szczepiłam się, dbam jedynie o profilaktykę, i jest ok.

Ev.

4. Data: 2002-10-03 09:49:59

Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "k-Pablo" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> Może się powtórzę ale prosze o wasze opinie za i przeciw szczepieniu
przeciw
> grypie.

Nie wszystko co przebiega z goraczka, katarem, bolem gardla, kaszlem (tzw.
przeziebienie) jest grypa !!!
Grypa to okreslona choroba wywolywana przez wirusy grypy.
Charakterystyczne objawy to bole kostne i miesniowe, goraczka oraz (ale nie
zawsze) objawy infekcji gornych drog oddechowych (katar, kaszel, bole
gardla), moga byc rowniez objawy ze strony przewodu pokarmowego, biegunki,
wymioty, bole brzucha.

Sczepionka od grypy chroni TYLKO od grypy, tak jak szczepionka od ospy
chroni od ospy, a szcepionka od WZW typu B tylko od WZW typu B.
Calkowitym nieporozumieniem i mitem jest oczekiwanie, ze szczepionka od
grypy zabezpieczy od wszelkich wirusowych i bakteryjnych infekcji
(przeziebien) - TAK NIE BEDZIE, ona chroni tylko od grypy.

Bajka jest rowniez ze szcepionka moze wywolac grype. Szczepionka nie zawiera
zywego wirusa ! a jedynie fragmenty antygenowe stymulujace odpornosc.
Fragment wirusa nie wywola choroby !!!
Inna sprawa, ze moga pojawic sie pewne objawy grypopodobne czy tez objawy
nietolerancji preparatu ale to moze byc po kazdym szcepieniu.

Od grypy warto sie jednak szczepic dlatego, ze jest to choroba, ktora czesto
(mimo prawidlowego leczenia) daje grozne powiklania, np. zapalenie miesnia
sercowego, zapalenie pluc. Szczegolnie u osob starszych, ze zmniejszona
odpornoscia, obciazonych innymi schorzeniami..

Chris

5. Data: 2002-10-03 12:06:17

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "km" <k...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> sercowego, zapalenie pluc. Szczegolnie u osob starszych, ze zmniejszona
> odpornoscia, obciazonych innymi schorzeniami..

Szczepionka przeciwko grypie chorni przeciez nie przed kazdym rodzajem grypy
a jedynie przed tymi, na ktore zostala wyprodukowana. Sklad takich
szczepionek zmienia sie kazdego roku ale zdarza sie, ze producenci "nie
trafia" i w naszej okolicy pojawi sie zupelnie inna grypa. Wtedy szczepienie
nie jest skuteczne.

Pozdrawiam

Marzenna

6. Data: 2002-10-03 14:26:45

Od: "kakrysa" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może się powtórzę ale prosze o wasze opinie za i przeciw szczepieniu
przeciw
> grypie.
>
> za każde info dzięki

Teraz jestem "za". Bo jutro mam połowinki, a wczoraj mnie wzięła żołądkowa
:(

7. Data: 2002-10-03 17:33:53

Od: "KM" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szczepionek zmienia sie kazdego roku ale zdarza sie, ze producenci "nie
> trafia" i w naszej okolicy pojawi sie zupelnie inna grypa. Wtedy

Rodzaj grypy jest ten sam. Jedynie wirus zmienia sie, mutuje i zmieniaja sie
jego specyficzne antygeny, czyli "oznaki" po ktorych uklad odpornosciowy
czlowieka rozpoznaje tego gada.
Dlatego szczepionka co roku musi byc nieco inna i jest inna, z duzym
prawdopodobienstwem wlasnie taka jak trzeba.
Co do jednego mozna miec pewnosc, brak szczepienia przed zadna grypa nie
chroni.

Chris

8. Data: 2002-10-03 17:53:52

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KM" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
sie
> jego specyficzne antygeny, czyli "oznaki" po ktorych uklad odpornosciowy

Nieprecyzyjnie sie wyrazilam ale chodzilo mi mniej wiecej o to samo ;-) Nie
bede przeciez pisala, że wirus grypy należy do RNA wirusów i wywodzi się z
rodziny Orthomyxoviride i wyróżniamy jego trzy rodzaje: Influenzavirus A,
Influenzavirus B i Influenzavirus C. Nie o to chyba chodzilo w pytaniu.

> [...]
> prawdopodobienstwem wlasnie taka jak trzeba.
> Co do jednego mozna miec pewnosc, brak szczepienia przed zadna grypa nie

Chroni jednakze nie calkowicie, choc z pewnoscia latwiej sie ustrzec grypy
bedac zaszczepionym. Mozna sie jej jednak ustrzec takze podnoszac odpornosc
ogolna organizmu. Ale i tak chyba jednak pojde sie zaszczepic. Ale przyznam,
ze mnie takze interesuje odpowiedz na postawione pytanie. Jakie sa "przeciw"
szczepienia na grype? Czy w ogole takie sa?

Pozdrawiam

Marzenna Kielan

bolacy zab madrosci - pomozcie !!!
Gdzie w Warszawie lekarz chorób tropikalnych
Łuszczyca
Czy można zajść w ciążę...?
Szukam Podrecznikow - 2 rok