zacieki po unigruncie

1. Data: 2001-11-06 10:24:57

Temat: zacieki po unigruncie
Od: "KSX" <k...@k...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam problem:
w czasie remontu ściany zostały przegipsowane cekolem
cekol postanowiłem zagruntować unigruntem atlasa
nie zrobiłem tego bardzo równomiernie - na ścianach powstały zacieki
po trzykrotnym pomalowaniu tego farbą emulsyjną dekoral akrylit w nadal
widać zacieki, a ściany są jakby żółtawe
w pokojach, których nie gruntowałem ściany są jednolicie białe i ładne po
dwóch malowaniach
co zrobić z tymi ścianami?
może zeszlifować w miejscach zacieków papierem ściernym?
wszelkie pomysly i porady mile widziane

--
pzdr

KSX
k...@k...prv.pl
GG: 490364

1. Data: 2001-11-06 10:41:17

Temat: Re: zacieki po unigruncie
Od: "Edyta Szajnóg" <e...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałam ten sam problem, zakupiłam farbę Dulux - vinyl półmat i po kłopocie.
Doskonale kryje, na świeżo trochę jeszcze widać zacieki, ale gdy wyschnie
już nie. I komfort malowania dużo większy i wystarczy jedna warstwa.

Edyta

1. Data: 2001-11-06 11:09:04

Temat: Odp: zacieki po unigruncie
Od: "KSX" <k...@k...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

jasne, świetnie...
tylko, że powierzchnia: sufit+ściany w tym pokoju to ok 100m - czyli pewnie
z 10l farby
na duluxie to bym chyba zbankrutował
a chcę to zrobić jak najtaniej

--
pzdr

KSX
k...@k...prv.pl
GG: 490364

1. Data: 2001-11-06 15:58:47

Od: "Marek Lenda" <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"KSX" <k...@k...prv.pl> wrote in message news:9s8gd5$dem$1@news.onet.pl...
> jasne, świetnie...
> tylko, że powierzchnia: sufit+ściany w tym pokoju to ok 100m - czyli
> [...]
to nie lepiej było zagruntować grunt śniezką a kombinować z unigruntem

1. Data: 2001-11-07 06:14:59

Od: "KSX" <k...@k...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to nie lepiej było zagruntować grunt śniezką a kombinować z unigruntem

jak sama nazwa wskazuje do gruntowania powinien służyć unigrunt
teraz to ja też wiem, że lepiej było gruntować np. śnieżką
powiedz lepiej, co zrobić w tej konkretnej sytuacji....

--
pzdr

KSX
k...@k...prv.pl
GG: 490364

1. Data: 2001-11-07 07:42:02

Temat: Re: Odp: zacieki po unigruncie
Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

KSX wrote:

> na duluxie to bym chyba zbankrutował
> a chcę to zrobić jak najtaniej

albo tanio albo dobrze. ja tam zasuwalem dekoralem ale nie gruntowalem.
btw. jest taki jeden zachodni srodek do gruntowania, z tym ze
jest to koncentrat 1:10. wychodzi taniej niz unigrunt z atlasa,
a podobno lepiej wsiaka i wiaze. nie wiem jak z "kolorystyka" :)

--
/===================================\ oOOo (C) Publikacja tego

1. Data: 2001-11-07 08:59:59

Temat: Odp: Odp: zacieki po unigruncie
Od: "KSX" <k...@k...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja włśnie chciałem zrobić dobrze, czyli zagruntować ściany
w pokojach niegruntowanych po 2ch malowaniach dekoralem jest ok
a w tym jednym, najważniejszym, gdzie chciałem zrobić porządnie, czyli
zagruntować, bo miałem niewielkie wątpliwości co do jakości ścian/tynków mam
teraz problemy
a porównanie kosztów farb (ok. 90m2 powierzchni ścian i sufitu):
- dekoral -- 2 wiadra 10l po 60zł (2 warstwy) = 120zł
- dulux -- 4 pojemniki 2,5l po 70zł (1 warstwa) = 280zł

czyli różnica w cenie ok. dwuipółkrotna (sprzętu pozostałego i kosztu
malowania nie liczę)
dla mnie w tej chwili mojego życia ma to spore znaczenie
wierzę, że dulux jest świetną farbą i bardzo dobrze kryje, ale jest 2,5x
droższy niż jakotaka-niezła(?)-nienajtańsza farba dekoral akrylit w (którą
mi zresztą polacano na pl.rec.dom jako b.dobrą spośród tych "normalnych")

--
pzdr

KSX
k...@k...prv.pl
GG: 490364

1. Data: 2001-11-07 11:33:49

Temat: Re: Odp: Odp: zacieki po unigruncie
Od: Grzegorz Szyszlo <z...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

KSX wrote:

> czyli różnica w cenie ok. dwuipółkrotna (sprzętu pozostałego i kosztu
> malowania nie liczę)

owszem, tak wlasnie jest.

> dla mnie w tej chwili mojego życia ma to spore znaczenie

nie tylko w twoim zyciu ma to znaczenie :)
np. ja tez jestem splukany, i ....... mam surowe sciany w lazience
bez zadnych plytek. ciulam na reszte.

1. Data: 2001-11-07 15:20:53

Od: "Arek" <a...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem specjalistą, ale nie wierzyłbym tak bardzo w farbę Dulux akurat w
tym wypadku. Miałem wszystko gruntowane unigruntem po gipsowaniu, po czym
sufity malowałem Dekoralem, a ściany Duluxem. Obie farby wyglądają bardzo
dobrze - żadnych śladów po unigruncie. Problem może nie być tu w samej
farbie.

1. Data: 2001-11-08 06:16:46

Od: "KSX" <k...@k...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Problem może nie być tu w samej
> farbie.

co masz na myśli - "w samej farbie"?
ściany były malowane dwukrotnie farbą z dwóch różnych wiaderek
inne pokoje malowane dekoralem z tej samej partii (bez podkładu z unigruntu)
wyglądają ok
w tym feralnym pokoju też jest miejsce, na które nie starczyło unigruntu
atlasa - i tam farba pokryła dobrze
więcej o unigruncie napiszę w nowym wątku - zapraszam

--
pzdr

KSX
k...@k...prv.pl
GG: 490364

Re: Pytanie - kuchnia ceramiczna elektryczna
oswietlenie halogenowe - regulatory
fundacja poszukuje, fundacja zleci
Ocieplanie styropianem - poszukuję opinii
halogeny 220V