zagadka

1. Data: 2002-06-25 17:52:33

Temat: zagadka
Od: "Madziula" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziewczyny ja jestem bardzo ograniczona - to znaczy robótki ręczne zaczynam
i kończę na hafcie krzyżykowym. Ale bardzo mnie ciekawi co mogą znaczyć tak
dziwne słowa jak: hardengera, haft przewlekany :))). Jeśli któraś z was ma w
chwili czytania tego ma troszkę cierpliwości żeby mi to wytłumaczyć
łopatologicznie (przypuszczam że fachowe określenia do mnie za szybko nie
dotrą) to prosiłabym bardzo :))).
Ale żeby się rozwijać jak tylko dorwę Agę to mam nadzieję nauczy mnie ona
frywolitek :))))

******* Magda *******
(Białystok)
GG 1582381
m...@p...onet.pl

1. Data: 2002-06-25 18:18:31

Temat: Re: zagadka
Od: "ESka" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Madziula" napisał w wiadomości
| Dziewczyny ja jestem bardzo ograniczona - to znaczy robótki ręczne
zaczynam
| i kończę na hafcie krzyżykowym.

Ja trochę inaczej, ale dzięki grupce mam na koncie już dwa obrazki :))

> [...]
| chwili czytania tego ma troszkę cierpliwości żeby mi to wytłumaczyć
| łopatologicznie (przypuszczam że fachowe określenia do mnie za szybko nie

Cały czas mnie zastanawiają te określenia, aż się bałam zapytać bo znowu w
coś się wciągnę. :)))

Pozdrawiam,
Ewa
(Słupsk)

1. Data: 2002-06-25 18:23:19

Od: "Agus" <g...@p...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Madziula" <m...@p...onet.pl> napisała:

> Ale żeby się rozwijać jak tylko dorwę Agę to mam nadzieję nauczy mnie ona
> frywolitek :))))

Hihi:)
Dorwiesz, dorwiesz. Juz niedlugo, kilka dnia;) I naucze wszystkiego, czego
sama zdazylam sie juz nauczyc:)

Pozdrawiam serdecznie
Aga (Bielsk Podlaski)

1. Data: 2002-06-26 01:47:13

Od: "Ilona" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ESka <e...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

> Cały czas mnie zastanawiają te określenia, aż się bałam zapytać bo znowu w
> coś się wciągnę. :)))

Hardanger jest to specyficzny rodzaj haftu (ludowy, norweski) - polaczenie
merezki i haftu richelieu. Bazuje glownie na geometrycznych ksztaltach i
jest albo jednokolorowy, zlewajac sie z obrusem, czy czyms innym, albo
odcinaja sie od materialu np zlota nitka (Jeden z hardangerowych obrusow,
ktory mi sie podoba, wlasnie ze zlota nitka, powoduje, ze przychodza mi od
razu na mysl swieta BN i czuje zapach piernikow), albo sklada sie z wiekszej
ilosci kolorow

rysunki-instrukcje http://www.myhobbycraft.com/tech/hdgrtech.asp
free project http://www.nordicneedle.com/free/2002_04/index.shtml
http://www.stitchery.com/shot1.jpg
http://www.stitchery.com/shot3.jpg
http://lachatelainedesigns.homestead.com/Antiquehard
angerdoily.html
http://lachatelainedesigns.homestead.com/hardangerso
mneedlebook.html
Ilona

1. Data: 2002-06-26 06:35:07

Od: "ESka" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ilona" napisał w wiadomości
| Hardanger jest to specyficzny rodzaj haftu (ludowy, norweski) - polaczenie
| merezki i haftu richelieu.

To ja kiedyś widziałam takie cudeńko i byłam pod wielkim wrażeniem.
Obiecałam sobie że na emeryturze :))) się wezmę za coś takiego, bo wcześniej
jakoś nie wyobrażam sobie. Wygląda to ślicznie, ale dla mnie jakoś bardzo
skomplikowanie.
Zresztą richelieu też mi się marzy od dzieciństwa i na tym etapie pozostaje.
Próbowałam, a jakże, ale to co mi wychodziło za bardzo mi się nie podobało.
I pewnie wiek by upłynął zanim bym skończyła małą serwetkę.

Ewa
(Słupsk)

1. Data: 2002-06-26 13:52:24

Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ESka" <e...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
pozostaje.
> Próbowałam, a jakże, ale to co mi wychodziło za bardzo mi się nie

Hardanger ma znaczna pzrewage nad richelieu (przynajmniej dla mnie) : nie
trzeba odrysowywac wzoru, liczysz jak przy krzyzykach, caly haft po liniach
prostych, czyli nie ma wycinania kolek, lukow itp.

Elzbieta

1. Data: 2002-06-26 17:55:25

Od: "ESka" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" napisał w wiadomości
> [...]
liniach
| prostych, czyli nie ma wycinania kolek, lukow itp.

Ale kuusisz :)))
A jest może jakiś wzorek na serwerku??
A jaki materiał do tego??
A ja już nie mogę się doczekać Maków Moneta.
Ach ta doba taka krótka :)))

Pozdrawiam
skuszona Ewa (a powinno być na odwrót :) )
(Słuspk)

1. Data: 2002-06-27 13:56:39

Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jest może jakiś wzorek na serwerku??
> A jaki materiał do tego??

Jakos nie kojarze:(
Material o policzalnym splocie, Hobby Studio z Elblaga sprzedaje specjalny
material (drogo), mam chec sprobowac na miekkiej kanwie np. 9-10 nitek na 1
cm - taka jest wymagana do hardangera wlasnie, ale szukam ciekawego koloru,
moja mama kilka lat temu zrobila na tkaninie hardanger w kolorze ecru
wlasnie z Elblaga, mowila, ze bardzo przyjemna robota, a efekt bardzo
ciekawy.

Elzbieta

Maki Moneta
do frywolikujących