zagadki zimy...

1. Data: 2006-04-08 00:08:03

Temat: zagadki zimy...
Od: "Moon" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam taki termometr z pamięcią i zawsze po zimie z ciekawością odczytuje
zanotowane tam najniższe temperatury.
W tym roku, rekord był -32,6!
Zwykle, najniższe temperatury oscylują ok. -27.
Ale to, co interesujące: wygląda na to, że straty zimowe są minimalne.
Zwykle, zawsze coś ginie od mrozu, jak nie krzew, to jakieś drzewko... W tym
roku wszystko przeżyło, nawet azalia, której w ogóle nie okryłem niczym bo
zapomniałem (zwykle owijam gazetą), morela i krzak róży, również w ogóle nie
okryty niczym. Jeszcze nie wiem na 100% co z winoroślą, tu chyba jednak nie
da rady?
Jak to się dzieje? Na pewno nie chodzi tu o pokrywę śnieżną, bo u mnie na
wsi, praktycznie zawsze jest śnieg. Dziwne to wszystko.

--
I always root for the underdog

2. Data: 2006-04-08 01:19:05

Temat: Re: zagadki zimy...
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Moon" <p...@w...pl> wrote in message
> [...]
> Jak to się dzieje? Na pewno nie chodzi tu o pokrywę śnieżną, bo u mnie na
> wsi, praktycznie zawsze jest śnieg. Dziwne to wszystko.

Stale leżał śnieg, a temperatury ujemne, dobrze było, tyle, że zające
załatwiły mi drzewa...

3. Data: 2006-04-08 07:54:30

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon"
> Jak to się dzieje? Na pewno nie chodzi tu o pokrywę śnieżną, bo u mnie na
> wsi, praktycznie zawsze jest śnieg. Dziwne to wszystko.

Myślę że to dzięki stosunkowo bezwietrznej zimy. Nie wiem jak u Was ale
u nas w kieleckim jakoś mało wiało a szczególnie na mojej (za) telegrafowej
górce ;-)

Serdecznie Miłka

4. Data: 2006-04-08 09:53:52

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Moon" <p...@w...pl> writes:

> Jak to się dzieje? Na pewno nie chodzi tu o pokrywę śnieżną, bo u mnie
> na wsi, praktycznie zawsze jest śnieg. Dziwne to wszystko.

Nie wiem, jak u ciebie, ale w Warszawie w tym roku praktycznie
wszystkie mrozy wystapily w czasie zalegania sniegu. Tu jest pies
pogrzebany, ze poprzednich zimach wystepowaly silne mrozy (z wiatrem),
kiedy snieg nie lezal.

A to, co wystawalo ponad snieg, to owszem, w wielu miejscach
powymarzalo i trzeba przycinac...

MJ

5. Data: 2006-04-08 20:32:37

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak to się dzieje? Na pewno nie chodzi tu o pokrywę śnieżną, bo u mnie na
> wsi, praktycznie zawsze jest śnieg. Dziwne to wszystko.

Skoro jesteś niezadowolony, życzę w sezonie
szkodników i chorób, szczególnie wirusowych.

6. Data: 2006-04-09 01:02:37

Od: "Moon" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus wrote:

> Skoro jesteś niezadowolony, życzę w sezonie
> szkodników i chorób, szczególnie wirusowych.

Własnie... podejrzewam najgorsze, jako, że mocna zima wbrew pozorom nie
niszczy szkodników.
One zdychają w zimy z ociepleniami... wyłażą zmamione ciepłem i dup!
A w mocne zimy śpią sobie... a potem są... głodne!!!

moon

--
I always root for the underdog

Las w ogrodzie w którym rosną grzyby.