zaiłek pielegnacyjny

1. Data: 2006-02-10 12:47:19

Temat: zaiłek pielegnacyjny
Od: "inwestycje" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.
Może ktoś wie czy zasilek pielegnacyjny w wysokosci 144,oo wlicza się do
dochodu przy rozliczaniu PIT-a, .Otrzymuje taki zasilek na siebie a ponadto
pracuje zawodowo?

2. Data: 2006-02-10 13:49:03

Temat: Re: zaiłek pielegnacyjny
Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "inwestycje"

> Witam wszystkich.
> Może ktoś wie czy zasilek pielegnacyjny w wysokosci 144,oo wlicza się do
> dochodu przy rozliczaniu PIT-a, .Otrzymuje taki zasilek na siebie a
> ponadto pracuje zawodowo?

Nie

Leszek

3. Data: 2006-04-12 19:34:45

Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"inwestycje" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Otrzymuje taki zasilek na siebie a ponadto pracuje zawodowo? [...]

A to tak się daje ? Pytam poważnie, bo ostatnio, o ile coś mi się nie
'pokrzaczyło' czytałem, że zasiłek pielęgnacyjny przysługuje na pokrycie
podstawowych potrzeb... i takie tam rzeczy. Z tego, co zrozumiałem to o ile
(a orzeczenie o umiarkowanym stopniu mam na stałe więc i zasiłek ! chyba !
też) zacznę pracować, a tym samym osiągać jakiś dochód wówczas zabiorą mi
ten zasiłek. To jak to w końcu jest - można pracować i pobierać zasiłek, czy
nie ? A może zależy to od wysokości zarobków ? Pytam, bo szukam właśnie
pracy i chciałbym to 'tak zorganizować' by w miarę możliwości nie stracić
zasiłku. Jeśli ktoś wie, jak to jest dokładnie zorganizowane - bardzo bym
prosił o info, ewentualnie podanie linków z przepisami. Z góry serdecznie
dziękuję za każde info.

--
Greetings for All
cOOba ('Sweet Home Alabama - Where the skies are so blue")

4. Data: 2006-04-12 20:48:42

Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

cOOba wrote:
> Z tego, co zrozumiałem to o
> ile (a orzeczenie o umiarkowanym stopniu mam na stałe więc i zasiłek !
> chyba ! też) zacznę pracować, a tym samym osiągać jakiś dochód wówczas
> zabiorą mi ten zasiłek.

W przypadku umiarkowanego stopnia niepełnosprawności zasiłek
pielęgnacyjny przysługuje, jeśli niepełnosprawność powstała
w wieku do ukończenia 21 lat.
Zasiłek pielęgnacyjny przysługuje bez względu na wysokość
dochodu na członka rodziny.
http://www.zus.pl/swiadcze/zas006.htm

> To jak to w końcu jest - można pracować i
> pobierać zasiłek, czy nie?

Można. Nie trzeba nic "tak organizować".

Pozdrawiam,
Gerard

5. Data: 2006-04-12 22:26:45

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W przypadku umiarkowanego stopnia niepełnosprawności zasiłek
> pielęgnacyjny przysługuje, jeśli niepełnosprawność powstała
> w wieku do ukończenia 21 lat.

Prosze o sprezycowanie interpretacji przyznania zasiłmku pielegnacyjnego
pod wzgledem powstania niepelnosprawnosci
pzdr
scorpio

6. Data: 2006-04-12 23:35:25

Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

scorpio wrote:
> Prosze o sprezycowanie interpretacji przyznania zasiłmku pielegnacyjnego
> pod wzgledem powstania niepelnosprawnosci

Sprecyzuj, o co pytasz, bo nie rozumiem. Data powstania
niepełnosprawności ma znaczenie tylko w przypadku osób
niepełnosprawnych powyżej 16 roku życia mających
orzeczony umiarkowany stopień niepełnosprawności.
Osoby takie mają prawo do zasiłku pielęgnacyjnego tylko
w przypadku, gdy ich niepełnosprawność powstała
w wieku do ukończenia 21 roku życia.
Tu nie ma miejsca na interpretację.
Sprawdź zresztą Art. 16. ust. 3. Ustawy z dnia
28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych.

Pozdrawiam,
Gerard

Zapracuj na internet
problem integracji osob niepelnosprawnych
Jestem inwalida i jestem zmuszony oddac matke do DPS
ulgi 2 grupa
Wyjazd na turnus rehab.