zakładanie ogrodu, pomocy

1. Data: 2005-09-10 20:11:43

Temat: zakładanie ogrodu, pomocy
Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Swego czasu pisywalam tu troche;-)a teraz mam powazny problem i licze na
Wasza pomoc.Mamy juz prawie dom i działke 2600 m, w pieknym
miejscu.Przyszedł czas na urzadzenie ogrodu i pech chcial, ze zakochałam
sie w www.platanogrody.pl własnie o cos takiego mi chodzi,Ogród
naturalny, wtopiony w otoczenie.Niestety, cena urzadzenia przez firme(
ok 18000) samo ukształtowanie terenu:-(przeraziło mnie dosyc
mocno.Wszystkie inne realizacje, które ogladałam w necie, nie podobaja
mnie sie.Mam wrazenie, ze albo "cmentarze" albo trawa po której strach
chodzic, albo "wies tanczy i spiewa".Nie wiem czy dam sobie rade
sama?Podobno uksztaltowanie najwazniejsze, aja mam specyficzny
teren.Nierówny, dom na południowym stoku, ziemia, głownie piach.Co o
tym myslicie?

Gosia

http://img317.imageshack.us/my.php?image=budowawrzes
ien163.jpg

2. Data: 2005-09-10 20:43:08

Temat: Re: zak
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitnik wrote:
> [...]
> Wasza pomoc.Mamy juz prawie dom i działke 2600 m, w pieknym
> miejscu.Przyszedł czas na urzadzenie ogrodu i pech chcial, ze zakochałam

Po pierwsze powinnas sie zdecydowac, czy chcesz ogrodu naturalnego,
wtopionego w otoczenie, czy chcesz cos takiego, co prezentuja
platanogrody. To, co pokazuja na zdjeciach, z naturalnoscia czy
wtopieniem w otoczenie nie ma nic wspolnego. Ostra granica
miedzy trwniczkiem (bez "chwastow") a miejscami w ktorych posadzone
sa inne rosliny (metoda "kupka tu, kupka tam"). To jest sztuczne
az do przesady! Popatrz na przyklad na zdjecie 0400.

Oczywiscie jesli to jest wlasnie to, co Ci sie podoba, musisz w
urzadzenie i utrzymanie wlozyc duzo pieniedzy i duzo pracy (albo
po prostu bardzo duzo pieniedzy).

Jesli zas chcesz miec ogrod bardziej naturalny, potrzeba tylko
duzo pracy i bardzo duzo cierpliwosci. Kupuj, wymieniaj, sep
i sadz rok po roku, zgodznie z jakas ogolne koncepcja, nad ktora
bedziesz musiala pomyslec. I po pierwsze; obserwuj, co samo wyrasta,
co sie rozsiewa - duza czesc tego mozesz zachowac. Po 10 latach
bedziesz miala piekny, naturalny ogrod.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2005-09-10 20:45:42

Temat: Re: zakładanie ogrodu, pomocy
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co o
> tym myślicie?
>
> Gosia
>
> http://img317.imageshack.us/my.php?image=budowawrzes
ien163.jpg

Myślę Gosiu, że jednak przydała by Ci się dobra dusza która sprecyzuje
Twoje marzenia. Ktoś kto podpowie Ci jak się zabrać do pracy i co jak
zrobić. Jeśli będziesz mieć "zrobioną podstawę" to dalej będziesz sobie sama
tworzyć i kłaść barwne plamy roślin.

Serdecznie Miłka

4. Data: 2005-09-10 20:51:18

Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:wzHUe.10455$vJ4.4489@tornado.ohiordc.rr.com...

> [...]
> sa inne rosliny (metoda "kupka tu, kupka tam"). To jest sztuczne
> az do przesady! Popatrz na przyklad na zdjecie 0400.

0400, to totalna pomyłka;-(brzydkie jak noc.Podob mnie ise reszta, np
zródelko, zejscie po schodach zrobione z korzeni drzew( w strumykach i
zródełkach)Ja w ogóle nie chce miec trawy, jako takiej, tylko łake i
stokrotki:-)( tu sie zaczerwieniłam jak napisałam, banalne?)

Gosia

5. Data: 2005-09-10 20:53:30

Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Twoje marzenia. Ktoś kto podpowie Ci jak się zabrać do pracy i co jak
> zrobić. Jeśli będziesz mieć "zrobioną podstawę" to dalej będziesz

Tylko ni jak, dobrej duszy nie widac:-(Jaki juz pisałam nie moge trafic
na zadne realizacje które by mi sie spodobały;-(Jedynie Rafał Wolski mi
podpowiedział z wrzosami i wrzosowisko bedzie na pewno

Gosia

6. Data: 2005-09-10 21:00:52

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitnik wrote:

> [...]
> zródełkach)Ja w ogóle nie chce miec trawy, jako takiej, tylko łake i
> stokrotki:-)( tu sie zaczerwieniłam jak napisałam, banalne?)

Jesli chodzi o wode, to pytaj o rade Pawla Woynowskiego i Tadzia Smala.
A łąka? Znajdz mieszanke dzikich kwiatow i posiej. Tyle, ze trawa
(czyli najgorszy chwast) i tak tam bedzie wlazic.

Pozdrowienia,
Michal

7. Data: 2005-09-10 21:02:57

Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:8QHUe.10462$vJ4.9365@tornado.ohiordc.rr.com...

> Jesli chodzi o wode, to pytaj o rade Pawla Woynowskiego i Tadzia
> Smala.
> A łąka? Znajdz mieszanke dzikich kwiatow i posiej. Tyle, ze trawa
> (czyli najgorszy chwast) i tak tam bedzie wlazic.

Strone Pawła, juz studiuje, za staw mi krzykeli 50.000

Gosia

8. Data: 2005-09-10 21:39:58

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 10 Sep 2005 22:53:30 +0200, Gosia Plitnik
napisał(a):

> Tylko ni jak, dobrej duszy nie widac:-(Jaki juz pisałam nie moge trafic
> na zadne realizacje które by mi sie spodobały;-(Jedynie Rafał Wolski mi
> podpowiedział z wrzosami i wrzosowisko bedzie na pewno

Na piachu urośnie wiele roślin, trawy ozdobne np, wiele ziół
i bylin. Jest też grupa krzewów, które poradza sobie w
takich warunkach.
I moja rada: kup dobra ksiażkę o projektowaniu ogrodu jeśli
sama nie czujesz się na siłach. Poczytaj o wymaganiach
roślin, zacznij uprawę od najprostszych. Moze to co
stowrzysz nie będzie idealne i zgodne ze sztuką
projektowania, ale będzie Twoje własne i o ile większa
będzie satysfakcja.
I jeszcze jedno: zazwyczaj jest tak, ze bardziej podobają
nam się cudze ogrody i to co widzimy na zdjęciach w
czasopismach.
Nie ma gotowych recept, ogród wciąz się zmienia, ciągle coś
jest do roboty, ciagle coś się poprawia.
Ale czasem przychodzi taka chwila, ze siadasz, patrzysz i
myślisz, kurcze - coś mi się udało.
Jeśli czujesz bluesa, rób sama:)

Marta

9. Data: 2005-09-10 21:53:56

Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli czujesz bluesa, rób sama:)

Dziekuje za rady:-)Ten mój blues ostatnio taki......hmm rozchwiany,
chciałabym i sie boje:-(

Gosia

10. Data: 2005-09-10 22:00:45

Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I moja rada: kup dobra ksiażkę o projektowaniu ogrodu

Masz jakis faworytów odnosnie ksiazki?

Gosia

czosnek między różami?
Katowice - centra ogrodnicze