zaopiekujcie sie nowicjuszka....

1. Data: 2004-08-20 21:33:27

Temat: zaopiekujcie sie nowicjuszka....
Od: "r4mka" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!! przez jakis czas czytam sobie o tym pieknym zajeciu. sama troszke
robie na drutach, ale pasjonuja mnie wszelkie wlasnorecznie zrobione
cudenka. z tego co do tej pory zdazylam sie zorientowac to bardzo zaciekawil
mnie haft krzyzykowy. jakby ktos mogl mi wytlumaczyc na czym polega. co jest
potrzebne itd...bardzo prosze. :))
pozdrawiam
Daria
r...@w...pl
:))))))

1. Data: 2004-08-21 06:16:10

Temat: Re: zaopiekujcie sie nowicjuszka....
Od: m...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

bardzo zaciekawil
> mnie haft krzyzykowy. jakby ktos mogl mi wytlumaczyc na czym polega. co jest
> potrzebne itd...bardzo prosze. :))
Witaj.
Najważniejsze są dobre chęci, ale to już chyba masz. Z materiałów to kanwa
czyli takie płótno utkane w kwadraciki. W narożniki tych kwadracików wbijasz
igłę i wtedy wychodzą równe krzyżyki. Do tego mulina. Mulinę tniemy na pasemka
długości ok60 cm i rozdzielamy. Wyszywa się najczęściej dwoma lub trzema
nitkami w zależności od gęstości kanwy. Dobrze jak igła ma tępy koniec wtedy
unika się wkłuwania jej w poprzednie krzyżyki, ale to nie jest konieczne. No i
jeszcze wzorek. Na nim jedna kratka to jeden krzyżyk na płótnie.
Pamiętaj aby robiąc krzyżyki zawsze robić to w ten sam sposób tzn I cz
krzyżyka wbijasz igłę od dołu w lewą dolną kratkę potem z góry w prawą górną,
następnie od dołu w prawą dolną i od góry w lewą górną.
Przesyłam Ci na priv jeszcze małą szkółkę. Jak będziesz miała pytania to wal
śmiało. Tu zawsze Ci ktoś pomoże
Powodzenia
Martyna

1. Data: 2004-08-21 10:10:57

Od: "Kasiatoya" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

no i jeszcze poczatkujacym warto powiedziec ze nie robi sie na nitce supelka
:)
bo ja na poczatku (jako mala dziewczynka :) ) suplalam az milo... a pozniej
to sie przydko wybrzusza jak sie prace oprawia
hmm... nie wiem jak to wytlumaczyc ale przy pierwszym krzyzyku zrobionym
dana nitka jej koniec sie przylapuje z tylu
moze ktos inny to wytlumaczy lepiej bo mi jakos nie wychodzi :(
uwaga jest drobna ale wiem ze zwlaszcza poczatkujacy moga o tym nie wiedziec
:)

pozdrawiam i zycze wielu pieknych robotek
kasiatoya

1. Data: 2004-08-21 10:39:53

Od: "Honorata" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiatam,
Czy ja też mogłabym dostać taką mini szkółkę na priv? Bardz bym chciała
nauczyc się XXX. Czy to jest bardzo drogie hobby?
Holecka ( h...@g...pl )

1. Data: 2004-08-21 15:50:20

Od: "idka" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>  Holecka  ( h...@g...pl )
>
> ja w sumie tylko haftuję więc nie mam porównania. wzory dostaniesz
tutaj,dobre słowo i rady (bezcenne) również pod tym adresem. na początek musisz
zainwestować w kanwę, igły i muliny.nalepiej od razu zdecydować się na jedną
firmę mulin - by potem nie mieć ich dużo ale nie pasujących do siebie. na
początek nie potrzebujesz tego dużo. nawet nie zauważysz kiedy będziesz miała
200 mulin i zawieszone wszystkie ściany(+ ściany krewnych i znajomych królika)
pozdrawiam. jeszcze jedna uwaga-strasznie wciąga.maniaczka haftu.idunia
a kaan nadal nie działa.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1. Data: 2004-08-21 20:11:43

Od: "r4mka" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jestescie niesamowite. mam nadzieje ze tez mnie to wciagnie. napisze jak juz
strzele kilka krzyzkow...hihihih
DZIEKUJE i pozdrawiam
Daria

xxxszukam i szukam
gdzie szukać stron o szydelłkowaniu ale po polsku
xxx bratki -gdzie schemat do tego?
[druty] ponczo
[szydelko] ale suksienki !!!