zapalenie siatkowki - toxoplasmoza - poprawione

1. Data: 2000-10-23 09:10:28

Temat: zapalenie siatkowki - toxoplasmoza - poprawione
Od: "losiu z Wrocka" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze o wyjasnienie kilku pytań:

23.08.00 dostalem zapalenia siatkówki i naczyniówki, późniejsze badania:
angiografia i badania na toxoplasnoze potwierdziły ze zapalnie powstało
przez toxoplasmoze. Teraz jestem juz po sterydzie: Encortonie i zostalo mi
jeszcze do konca miesiaca wybrac 3 Fansiadar i kilkanascie Daraprim.
Niedawne badania potwierdzily spadek toxoplasmozy IgG z 56 do 32.
Mam kilka pytan do fachowców:
1. Do jakiego poziomu powinna spasc zawartość immuglobiny IgG aby mozna
powiedziec ze juz nie choruje na toxoplasmoze ?
2. Najważniejsze: Zapalenie siatkówki spowodowało ubytek w polu widzenia ok
10 - 15 % mam niewidoczny pas ok. 5 cm pod plamką ("centrum widzenia"). Wiem
ze niewioczny pas juz zostanie mi na zawsze. Spowodowało to ze widze "jakos
dziwnie" tzn. podczas czytania chore oko nie moze zlapac ostrosci w takim
samym czasie jak zdrowe co powoduje ze czyta mi sie duzo gorzej. Czy to
ustąpi, czy oko sie musi do tego przyzwyczaic ? Czy bede czytał normalnie ?
Ponadto na chore oko widze jakby wszystko było lekko zamglone. Czy ona
ustapi ?
3. Czy moga mi sie przydac jakies cwiczenia na oko aby wróciło do normalnej
sprawność ?
3. Czy moge jeszcze raz zachorowac na toxoplasmoze ?

Dziekuje
łoś