zapalenie ucha środkowego u dziecka

1. Data: 2006-12-19 08:17:18

Temat: zapalenie ucha środkowego u dziecka
Od: TMK <t...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Nasza 2,5 letnia córcia zaczeła chorować na przeziebienia od września i
w sumie wybrała od tej pory 2 antybiotyki (ostatnio sumamed - jakoś
tak). Podczas ostatniej wizyty przyjął nas zamiast rodzinnego
otolaryngolog, pooglądał i od razu skierował na badanie ucha -
trympanometrię. Niestety płaskie przebiegi potwierdziły jego obserwację,
czyli płyn w obydwóch uszkach środkowych i przerośnięty trzeci migdał.
Ze względu, że nie wiedział od kiedy jest problem, to od razu skierował
nas na operację wszczepienie dreników :(
Szczerze mówiąc jesteśmy z żoną trochę przerażeni i nie wiem czy nie ma
innej metody usunięcia płynu? przynajmniej w necie są informację o
lekach, odciąganiu płynu przez trąbke słuchową itd. Szukać pierwszego
wolnego terminu na zabieg czy są jeszcze jakieś inne opcje?

--
Pozdrawiam, Tomek

2. Data: 2006-12-20 07:11:31

Temat: Re: zapalenie ucha środkowego u dziecka
Od: "alexander" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drenaz jestnajbardziej skutecznym sposobem
usuniecia plynu, zabieg nie nalezy do skomplikowanych, a dreny za jkis
czas same wypadna. Nie ma sie czego bac.

3. Data: 2006-12-20 07:11:37

Od: "alexander" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2006-12-20 07:13:51

Od: "alexander" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2006-12-20 07:58:56

Od: TMK <t...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

alexander napisał(a):

> Drenaz jestnajbardziej skutecznym sposobem
> usuniecia plynu, zabieg nie nalezy do skomplikowanych,
> a dreny za jkis czas same wypadna. Nie ma sie czego bac.

Co do skuteczności pewnie masz rację, ale narażanie dziecka na inwazyjny
zabieg pod narkozą nie jest radosną perspektywą. Wczoraj byliśmy
prywatnie u jednego z lepszych otolaryngologów we Wrocławiu i opinia
była na szczęście podobna do moich odczuć. Czyli najpierw leczenie
farmakologiczne plus otovent do wyrównywania ciśnienia w uszkach, a w
ostateczności zabieg. Dodatkowo wbrew opinii 'naszego' laryngologa
dowiedzieliśmy się, że badanie trympanometria nie miało sensu przy
niedoleczonym przeziębieniu ucha (wtedy z reguły i tak są płaskie
przebiegi, bez względu czy jest płyn w uchu). Podobnie z trzecim
migdałkiem, wcale nie jest przerośnięty i u tak małego dziecka nie
powinien zostać usunięty (odrośnie). ot lekarz, a lekarz....

ps. pisz proszę pod postem :)

--
Pozdrawiam, Tomek
http://www.tomaszkrusz.prv.pl

[SPAM] Sklep Internetowy POLVET - Sprzęt jednorazowego użytku
BADANIE BEZPŁODNOŚCI U MĘŻCZYZN
gdzie w Lodzi zrobic badania na...
Wymaz z gardła
wrzody na jezyku