zapalenie układu moczowego

1. Data: 2004-02-06 09:25:53

Temat: zapalenie układu moczowego
Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, mam takie male pytanko.
Prawdopodobnie mam zapalenie ukladu moczowego, mialam je 2 miesiace temu i
wydaje mi sie ze to znowu jest to samo (bol nerki, wysoka temp.). Jutro
zrobie badanie moczu a w poniedzialek chce isc do lekarza. No i pytanko: do
jakiego lekarza mam sie udac??? Ostatnio bylam u ginekologa, a kiedys jak
moj maz mial zapalenie to byl u urologa. Wystarczy jak pojde do mojego
lekarza pierwszego kontaktu czy to raczej musi byc jakis specjalista ?

Pozdrawiam, Jagaa

2. Data: 2004-02-06 12:19:09

Temat: Re: zapalenie układu moczowego
Od: "ppsik" <p...@p...onet(dot)pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Baba Jagaa <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bvvmn0$ctp$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> moj maz mial zapalenie to byl u urologa. Wystarczy jak pojde do mojego
> lekarza pierwszego kontaktu czy to raczej musi byc jakis specjalista ?

Lekarz POZ wystarczy, jesli uzna za stosowne, sam Ci skieruje do specjalisty
(do urologa trzeba miec skierowanie)

3. Data: 2004-02-06 13:03:45

Od: "js" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Powinnaś jak najszybciej skontaktować się z Lekarzem Rodzinnym (najlepiej
jeszcze dzisiaj). Może to być stan zapalny nerek, nie lekceważ tego. Nie
czekaj do poniedziałku.
Kariso.

4. Data: 2004-02-08 18:49:28

Od: "Misia" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Baba Jagaa" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> moj maz mial zapalenie to byl u urologa. Wystarczy jak pojde do mojego
> lekarza pierwszego kontaktu czy to raczej musi byc jakis specjalista ?

Hmm.
Napisze tak - jesli chcesz skorzystac ze zwyklej drogi ubezpieczonego to do
lekarza pierwszego kontaktu musisz isc. Jesli leczenie podjete przez tego
lekarza skonczy sie podobnie, czyli nawrotem po ok. 2 misiacach, to radze
sie upierac przy skierowaniu do urologa lub nawet nefrologa (piszesz w koncu
o bolu nerki).
Jesli natomiast mozesz i chcesz skorzystac z prywatnego gabinetu to od razu
do urologa, ktory dyspnuje np. usg.
Leczac sie u lekarza rodzinnego niestety czasem trzeba uwazac na to, jakie
antybiotyki sa zapisywane, jakie badania zlecane badz nie (na szczescie to
nie regula - tu usmiech ku wszystkim lekarzom rodzinnym z prawdziwego
zdarzenia, ktorzy moze bywaja na tej grupie). Ot np. bardzo czesto
zapominaja, ze antybiotyki, szczegolnie to o szerokim spektrum dzialania, w
przypadku nawracajacych infekcji pecherza nie wystarczaja, ze trzeba tu
wlaczyc np. rowniez leczenie oslonowe zwyklym lactowaginalem, ze mozna dac
antybiotyk lub chemioterapeutyk z grupy lekow o silniejszym dzialaniu na
uklad moczowy a niekoniecznie tak silnym na reszte naszych ukladow.
No i nie zawsze zdobywaja sie na zlecenie posiewu moczu itp.
Pilnowac wiec i uwazac na diagnostyke, jesli to nie jednorazowy przypadek
zapalenia.
To takie uwagi z wlasnych doswiadczen po niemal dwuletnim chronicznie
nawracajacym stanie zapalnym pecherza ujawniajacym sie srednio co
poltoramiesiaca i leczonym przez lekarza rodzinnego bezskutecznie (Furagina,
Zinnatem, Keflexem itp), z ktorym to zapaleniem doswiadczony urolog poradzil
sobie wlasciwie w 3 miesiace.
Pozdrawiam i zycze zdrowka
Misia

Goraczka