zaprzeczenie ojcostwa, prawo polskie a europejskie.

1. Data: 2003-01-16 12:48:38

Temat: zaprzeczenie ojcostwa, prawo polskie a europejskie.
Od: "Jurek" <s...@d...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Poszukuje prawnikow lub osob ktore wiedza jak wyglada postepowanie o
zaprzeczenie ojcostwa w Europie. Dodam ze w Polsce jezeli minie termin dla
ojca w ktorym moze o takie zaprzeczenie wystapic, to moze to zrobic tylko
prokurator ale tylko czysto teoretycznie, bo jezeli matka odmowi badan DNA
to nasze prawo nie moze jej do tego zmusic. Ja mam wlasnie taka sytuacje.
Nie jestem ojcem dziecka ( zrobilem prywatnie badanie DNA ale nie jest to
dowod dla sadu) i prokurator wystapil o badanie DNA jednak matka odmowila
wykonania badania. Obecnie dziecko ma 8 lat, a ja place alimenty na nie
swoje dziecko. Zeby bylo smieszniej to matka jest w zwiazku malzenskim z
jeszcze innym mezczyzna i on wychowuje to dziecko. Natomiast biologiczny
ojciec (znany tylko matce) jest sobie gdzies na swiecie i moze nawet nie wie
ze jest tatusiem. Polskie prawo pozwala na cos takiego, a wszystko pod
plaszczykiem dobra dziecka ktore nawet nie wie kto jest jego ojcem. Do tego
mamusia moze wyludzac w majestacie prawa pieniadze od kogos kto nie jest
ojcem dziecka.
Jestem zdecydowany na wykorzystanie wszelkich prawnych srodkow w Polsce, a
jezeli to nic nie da ( na co sie zanosi) , to skieruje sprawe do Strasburga.
Jezeli beda chetni prawnicy do podjecia sie tego zadania to prosze o kontakt
na priv.

Pozdrawiam,
Jurek