zarowki dla roslin

1. Data: 2003-01-06 15:45:43

Temat: zarowki dla roslin
Od: "Sebastian" <s...@f...hm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie macie doswiadczenia w stosowaniu zarowek do doswietlania roslin zima?
Czytalem iz powinno sie doswietlac nawet do 18 godzin na dobe - czy to
napewno cos daje.

Kupilem ostatnio w OBI zarowke OSRAM NATURA (ok.13zl), czy sa na rynku
dostepne jakies inne typy ??? Widzialem jeszcze jedynie swietlowki
przeznaczone do akwarium, ale tutaj nie mam pewnosci czy daja odpowiednie
spektrum swiatla (zblizone do swiatla slonecznego).

Pozdrawiam,
Sebastian

2. Data: 2003-01-06 16:07:22

Temat: Re: zarowki dla roslin
Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przeznaczone do akwarium, ale tutaj nie mam pewnosci czy daja odpowiednie
> spektrum swiatla (zblizone do swiatla slonecznego).

No nie, żarówka o takiej nazwie może tylko roślinkom zaszkodzić (żart, ale
nie mogłem się powstrzymać - to w ramach "świeżej" choć starej krwi)
Pozdrawiam, Dziadek

3. Data: 2003-01-06 16:41:43

Od: "Moon" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebastian" <s...@f...hm.pl> napisał w wiadomości
> Jakie macie doswiadczenia w stosowaniu zarowek do doswietlania roslin
zima?
> Czytalem iz powinno sie doswietlac nawet do 18 godzin na dobe - czy to
> napewno cos daje.

gandża w szafie, co?
doświetlaj, doświetlaj...
Moon

4. Data: 2003-01-06 18:45:10

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dziadek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> No nie, żarówka o takiej nazwie może tylko roślinkom zaszkodzić

A ja mysle, ze wrecz przeciwnie, toz to od razu z nawozem! :)))))))
Pozdrawiam, Agata N.

5. Data: 2003-01-06 19:12:53

Temat: Re: zarowki dla roslin MERYTORYCZNIE
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Pozdrawiam,
> Sebastian
>

> Drogi Sebastianie, prosze nie daj sie sprowokowac zartom kolezenstwa, ba
nawet nie reaguj, jak Ci ktos zarzuci, ze popelniles blad piszac jak wyzej,
podczas, gdy prawidlowo bedzie OSRAM NATURE!
PONIEWAZ, oni nie wiedza, ze sa to dowcipy przystajace pokoleniu naszych
pradziadkow. Firma osram obecna byla bowiem w polsce w latach
miedzywojennych i WOWCZAS slowo osram robilo w towarzystwie wrazenie. Pod
slowem towarzystwo rozumien co innego niz pod slowem towarzysze.

Takie zarowki sa na prawde dobre i potrzebne. Wszakze obawiam sie, ze
zarowka za 13 zlotych nie do konca spelnia stawiane jej kryteria i byc moze
nalezy ja potraktowac zgodnie z jej nazwa ( o przepraszam!!!)
Zarowki do oswietlania roslin powinny miec bowiem dos specyficzne
swiatlo.Nie wchdzac w zadne kelwiny powiem - powinn swiecic mocno trupim,
bialym swiatlem.
A zreszta, co ja bede glupoty pisal.
prosze zobacz na to:
http://www.proszynski.pl/czasopisma/kwietnik/2002/01
/02.html

milego swiatla Twoim roslinkom
Wojtek Pa

6. Data: 2003-01-06 20:49:04

Od: "Bogusław Bielawski" <b_,w@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech P" <d...@p...com.pl> wrote in message
> [...]
> zima?

> Zarowki do oswietlania roslin powinny miec bowiem dos specyficzne

Swego czasu poszukując właściwych żarówek do naświetlania roślin trafiłem na
tę "naturę" wynikało bardziej że to do oświetlania co by roślina ładniej
wyglądała bardziej się nadaje niż do dostarczania jej właściwych
częstotliwości.
Niepamiętam już ostatecznie całego "dowodu" ale na podstawie czegoś
zdecydowałem się wówczas na halogenowe (też pewnie są różne rodzaje) i takie
sobie świecą i jakoś jest - czy roślinom lepiej nie wiem - w każdym razie
nie gorzej - oczywiście dodatkowe mają tylko wieczorkiem ze 2-5 godzin.
Pozdrawiam
BoG

7. Data: 2003-01-07 09:32:47

Od: "Sebastian" <s...@f...hm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech P" <d...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Zarowki do oswietlania roslin powinny miec bowiem dos specyficzne
> swiatlo.Nie wchdzac w zadne kelwiny powiem - powinn swiecic mocno trupim,

Wielkie dzieki za slowa poparcia. Te poczatkowe zarty troche zniechecily
mnie do grupy, ale wkoncu nie wszyscy musza sie na tym znac. Dzieki rowniez
za link do "Kwietnika".
Ostatnio bardzo zainteresowala mnie uprawa hydroponiczna, a do zadania tego
pytania sklonila mnie lektura: http://www.simplyhydro.com/Lighting.htm
Swoja droga bardzo ciekawy adres o hydroponice http://www.simplyhydro.com/ .
Niestety u nas na rynku nie znalazlem ani lamp HID (high intensity
discharge) ani MH (Metal halide). Dlatego pytalem jake lampy stosujecie -
konkretnie jaki typ i marka.
Znalazlem nawet szczegoly w katalogu OSRAM dotyczace zarowki NATURA:
www.osram.pl (dzial produkty - szukaj: Natura), jednak brakuje specyfikacji
spektrum swiatla. Ze swoich obserwacji jestem pewien, ze nie sluzy ona tylko
do tego aby roslina byla ladnie oswietlona, ale daje rowniez swiatlo o
koloze podczerwonym - sprawdzilem to na swoim odbiorniku podczerwieni
podlaczonym do komputera (swoja droga - sluzy on do zdalnego sterowania
komputerem za pomoca pilota). Efekt jest taki ze po wlaczeniu zarowki
odbiera on sygnaly o roznej czestotliowsci z zakresu podczerwieni. A wiec
wnioskuje, ze zarowka NATURA daje nieco szerszy zakres swiatla zwykla
zarowka czy tez swietlowka.
Podsumowujac - narazie sprawdzam jakie efekty da mi oswietlanie swierzo
wykielkowanych cytryn, mandarynek i granatow (ostatnio mi sie tego sporo
namnozylo :). Po kilku dniach musze stwierdzic ze te ktorych nie oswietlalem
wypuscily strasznie dlugie pendy (5cm - czyli brak swiatla), a te ktore
wykielkowaly przy doswietlaniu zawiazaly pierwsze liscie na wysokosci 1 cm.
Pozdrawiam,
Sebastian

8. Data: 2003-01-07 13:35:38

Temat: Re: Sebastianowi
Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> Wielkie dzieki za slowa poparcia. Te poczatkowe zarty troche zniechecily
> mnie do grupy, ale wkoncu nie wszyscy musza sie na tym znac. Dzieki

no prosze TOS MNIE WRESZCIE DOCENIL<
ale Sebastianie, ty sie nie zniechecaj!
ty z nami badz a znajdziesz motyw, k ktorym dowalisz wszystkim zlosliwcom.
Na mnie sie tez wyzywaja!
Taki Janusz np nienawidzi moich malin i ja z tym musze zyc!
Wojtek Pa>
PS a merytorycznie - to ja odpadam za trudne to dla mnie pytania.!

9. Data: 2003-01-07 18:34:23

Od: "Andrzej Błotnicki" <a...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zima?
>
> gandża w szafie, co?
> doświetlaj, doświetlaj...
> Moon

A propos...
Mój znajomy chodował (powstrzymajcie się od komentarza ) Cannabis indica w
piwnicy i zastosował oświtlenie sztuczne.
Pomysł na jaki wpadł (nie był biologiem), to naśladowanie natury - ustawił
zegar czasowy tak, żeby co dzień żarówka świeciła coraz dłużej (o 3
minuty) - Wiosna czyli intensywny wzrost roślin. Kiedy zaczęło brakować
'dnia' zrobił roślinkom 2 dniową kwarantannę i rozopocżął od nowa od 8
godzin dnia. Eksperyment trwał 2 lata... Efekt był niesamowity :)...

Pozdrawiam
Andrzej

10. Data: 2003-01-07 18:39:29

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej Błotnicki <a...@b...gnet.pl> w

> godzin dnia. Eksperyment trwał 2 lata... Efekt był niesamowity :)...

Po użyciu??? :-(
Pozdrawiam :-)
Janusz

Filmy dziadka - jak dojechać