zatoki (?)a problemy z gardłem

1. Data: 2006-11-06 19:08:23

Temat: zatoki (?)a problemy z gardłem
Od: ninaad <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Od kilku sezonów często mam problemy z zatokami. Leki raz pomagają, raz
nie... W każdym razie nawet jak czuję się dobrze, i wydaje mi się, że
jestem zdrowa, mam cały czas "zatkane" gardło. Coś jakby zbierała mi się
(może spływa z zatok?) jakaś gęsta wydzielina. Przez to ciężko mi
przełykać ślinę. Żeby sobie chwilowo pomóc, staram się odkasływać tę
wydzielinę, ale to pomaga tylko trochę i jedynie chwilowo. Objawy
nasilają się w pozycji leżącej a rano to już wogóle tragedia- budzę się
a gardło całe zatkane- muszę się troche namęczyć, żeby odksztusić tę
gęstą, brązowawą wydzielinę. Byłam u kilku lekarzy, ale oni "nic nie
widzą" :(( A ja się męczę. Co z tym dalej robić?
Ninaad

2. Data: 2006-11-06 20:18:00

Temat: Re: zatoki (?)a problemy z gardłem
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ninaad" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> całe zatkane- muszę się troche namęczyć, żeby odksztusić tę gęstą,
> brązowawą wydzielinę. Byłam u kilku lekarzy, ale oni "nic nie widzą" :(( A

zajrzyj na forum o zatokach:

3. Data: 2006-11-06 21:57:05

Od: "Angie" <j...@w...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ninaad" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

. Coś jakby zbierała mi się
> (może spływa z zatok?) jakaś gęsta wydzielina. Przez to ciężko mi
> przełykać ślinę.

Witamy w klubie. Możliwosci są w zasadzie dwie;
1. Masz przesuszone sluzówki. Rada - duzo pic, unikac napojow gazowanych,
ostrych rzeczy, unikac picia goracych napojów. Pic duzo wody, ssac jak nie
cukierki [byle nie mentolowe] to na przyklad tabletki - propolki - wersja
bez cukru, wersja standard, wersja z dzika roza. Płukac gardlo przed snem
łyzeczką tranu, lub łyeczką zwyklego oleju spozywczego, lub rozgryzac np
witamine e. Dodatkowo aplikowac sobie roztwor soli morskiej do nosa - sa
takie spraye w aptece np sterimar i uzywac nawilzaczy powietrza. ta wersja
tłumaczylaby dlaczego nic nie widzą lekarze.

2. rzeczywiscie spływa ci ropa z zatok. Wez sobie poswiec w gardlo latarką i
zajrzyj w gardlo. Na tylnej sciance gardla zobacz czy nie widzisz jakiegos
gluta. jesli tak to masz rope. Bez antybiotyku sie nie obejdzie. Wynocha do
laryngologa. Doraznie mozesz stosowac rzeczy z pkt pierwszego ale ropy ci to
nie usunie. Dodatkowo kup Mucosolvan w aptece [bez recepty] rozrzedza
wydzieline i umozliwia odkrztuszanie.
Porada hardcorowa - jesli nie mozesz tego czegos z gardla odkrzusic sprobuj
to po prostu usunąc patyczkiem kosmetycznym [takim jak do uszu]. owijasz jak
spagetti i po prostu sciagasz z gardla. Jak masz silny odruch wymiotny to
nie dasz rady, ale warto probowac bo ulga jest natychmiastowa:)

Angie

Po jakim czasie sciagnac szwy ?
Zawroty glowy...
z prośbą o pomoc