zatrucie alkoholowe

1. Data: 2003-07-19 12:36:52

Temat: zatrucie alkoholowe
Od: "Julianna" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
to chyba odpowiednia grupa do postawienia mojego pytania:-)
otoz przypuscmy ze nastolatek wypije duzo alkoholu, np wodki. jest
nieprzytomny. dac mu spac? czy raczej podawac napoje (zimne czy gorace?) i
wsadzic go pod prysznic? prowokowac wymioty?
czy inaczej postepuje sie z dzieckiem w zaleznosci od tego jaki alkohol
pilo?
z gory dziekuje za odpowiedz
pozdrawiam
julianna

2. Data: 2003-07-19 13:48:36

Temat: Re: zatrucie alkoholowe
Od: scream <s...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Julianna napisał:
> dac mu spac? czy raczej podawac napoje (zimne czy gorace?) i
> wsadzic go pod prysznic? prowokowac wymioty?

nie jestem lekarzem, ale to zależy od ilości..
jeśli wypił 0,5l i poszedł spać, to mu nic nie będzie
jeśli litr to moze cos byc :) w zależności od tego jak szybko wypił itp
Wiadomo, że nawet te 0.5 wypite "na raz" duszkiem, moze czlowieka
zabic... A juz napewno nieźle sponiewiera :))
W większości przypadków jednak ja bym pozwolił spać.. organizm będzie
sie sam bronił przed zbyt dużą ilością alkoholu, jeśli zbyt dużo wypije
to po prostu to zwymiotuje..

--
best regards,
scream (at)w.pl